Permalänk
Lagt till lite intressanta länkar. /Casgar, moderator
Permalänk
Medlem

Asså jag är fortfarande förstummad. Jag kan inte fatta att det händer. Detta förtjänar minst en veckas semester från jobbet när det släpps.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Asså jag är fortfarande förstummad. Jag kan inte fatta att det händer. Detta förtjänar minst en veckas semester från jobbet när det släpps.

Då hinner du säkert nå level 20

Vet inte om jag är förvånad eller inte, det känns som det logiska steget (de har säkerligen anlitat någon av killarna som körde privat-servern), men de har ju samtidigt motarbetat det så länge.

Ska bli intressant att se hur det fungerar för dom, och om det kanske leder till fler gamla expansioner

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Avstängd

Blir lätt att spela WoW igen då för att testa om de blir bra
Undrar hur det kommer gå till med grafik etc och om det kommer vara som vanilla eller om de gör vissa ändringar.

Om man köpt wow tycker jag iallafall inte man borde få betala för spelet igen för att köra på dessa servrar?

Permalänk
Medlem

Jävlar vad det ska spelas.

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad !
Classic plus en expansion där dom (förhoppningsvis) går tillbaka till Horde vs Alliance igen !

Ska bli kul att se var dom lägger classic servrarna, vilken patch.
Och en chans att köra Naxx 40 igen ! på riktigt !.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Då hinner du säkert nå level 20

Vet inte om jag är förvånad eller inte, det känns som det logiska steget (de har säkerligen anlitat någon av killarna som körde privat-servern), men de har ju samtidigt motarbetat det så länge.

Ska bli intressant att se hur det fungerar för dom, och om det kanske leder till fler gamla expansioner

Säkert, men oj vilken vecka det kommer att bli

Jag blev ganska förvånad själv faktiskt, då det har varit väääldigt tyst om det. Blizzard är galet bra på att hålla sig undan från läckor.

Min hypotes är att WoW kommer börja om, men att dom kommer skala ner på funktioner som gjort spelet casual, dvs att flying och LFG/LFR försvinner från alla expansioner frammåt. Jag tror även att spelet inte kommer vara 100% vanilla, utan även innehålla saker som achievements, mount-tab och grafiken från dagens WoW. Saker som inte förstör själva spelupplevelsen. Precis som Morhaime sa så handlar detta projekt inte bara om att starta upp servrar anno 2004, utan att köra lite finlir med koden och ta bort buggar och annat.

Tyvärr tror jag också att transmog kommer att vara med i classic, säkert med en massa roliga mikrotransaktioner för coolare gear. Det som var coolt då var att se vad karaktären faktiskt hade för gear baserat på utseendet.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Sjukt taggad !
Classic plus en expansion där dom (förhoppningsvis) går tillbaka till Horde vs Alliance igen !

Ska bli kul att se var dom lägger classic servrarna, vilken patch.
Och en chans att köra Naxx 40 igen ! på riktigt !.

Hade redan sen innan 8 T3 delar, tror inte jag vill förstöra nostalgikänslorna genom att köra om det igen och kanske bli besivken eller inte har tillräckligt många dedikerade människor som jag hade.

Fulla signups varje gång och standby som va redo inom ett par minuter ifall någon var tvungen att dra.

För er alla andra som ser fram emot det hoppas jag dem inte släpper all content i classic på en gång så alla får va med ifrån starten och kämpa lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Säkert, men oj vilken vecka det kommer att bli

Jag blev ganska förvånad själv faktiskt, då det har varit väääldigt tyst om det. Blizzard är galet bra på att hålla sig undan från läckor.

Min hypotes är att WoW kommer börja om, men att dom kommer skala ner på funktioner som gjort spelet casual, dvs att flying och LFG/LFR försvinner från alla expansioner frammåt. Jag tror även att spelet inte kommer vara 100% vanilla, utan även innehålla saker som achievements, mount-tab och grafiken från dagens WoW. Saker som inte förstör själva spelupplevelsen. Precis som Morhaime sa så handlar detta projekt inte bara om att starta upp servrar anno 2004, utan att lite finlir med koden och ta bort buggar och annat.

Tyvärr tror jag också att transmog kommer att vara med i classic, säkert med en massa roliga mikrotransaktioner för coolare gear. Det som var coolt då var att se vad karaktären faktiskt hade för gear baserat på utseendet.

Vad vi inte behöver på en classic server:
Billiga och enkla att få mounts, pallys och locks undantagna såklart som den gamla goda tiden.
Transmog !, man lärde sig ju snabbt att se vad för gear någon använde utan "inspect".
LFR, dungeon finder och länkade servrar, tillbaka till guild-tänket tack !
Dagens snabblevlande ? nej tack ! 8-10 dagar played för 1-60 är helt ok och håller zoner levande !

Vad vi vill ha:
Liknande dagens lootsystem med lootrolls och BOP som kan bytas i gruppen utan att kontakta en GM.
Inga j*kla "extra rolls" !
Och inget sätt att få in extra guld i systemet förutom quests och loot.

Permalänk

Är detta en legacy-server? Eller vad är detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är rätt förvånad faktiskt, betyder detta att Blizzard fått slut på idéer till nya expansioner?

Kul för dom som vill spela vanilla igen, själv hade jag föredragit en TBC-server.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

På tiden, tog bara några år haha.

Är dock mer sugen på nya exp. som kommer :G

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Ojdå, blir svårt att undvika denna!!!

Permalänk
Medlem

Spännande att se hur detta kommer att implementeras!
Nu har jag själv dock spelat vanilla, TBC och WotLK på privata servrar en hel del de senaste åren, men det vore ju nice med en officiell och buggfri variant nu.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Doktor Aprikos

Först och främst så måste jag erkänna att jag är lite full,

men...

Det här är större än rommariket, första världskriget, andra världskriget, kalla kriget, månlandningen, den första blodtransfusionen, allt som någonsin hänt, allt som någonsin kommer hända, allt som någonsin kunde tänkas hända av någon eller någon i nutid, dåtid eller framtid.

Det här är den absoluta kulmen av alla tänkbara universum i alla tänkbara tider, tidslinjer och dimensioner.

Vi står på den ultimata frontlinjen av existensen själv och fullständigt dominerar essensen av vad alla människor före oss någonsin kallat gudomligt.

Aldrig i mitt liv har mitt huvud varit så nära på att bokstavligen sprängas av spänning!!!

Sen måste man ju betala räkningarna också...

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Är rätt förvånad faktiskt, betyder detta att Blizzard fått slut på idéer till nya expansioner?

Kul för dom som vill spela vanilla igen, själv hade jag föredragit en TBC-server.

Njaa... Har varit mycket gnäll om att de vill ha tillbaka första spelet.
Gamla talents. Ingen extra xp och nya för enklare grejer.
När nostralius la ner så blev det ännu mer gnäll och då skulle blizzard kolla på det efter snacket med nostralius GM .

Tror de även gör det för att slippa privat servrarna. Även om det lär finnas.

Ett par månader senare... äntligen lvl 60... måste jag bara farma gear

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hoppas på ny grafik från senare WoW och gärna något hjälpmedel för dungeon som t.ex group finder så man iaf kan söka folk lättare. Hade hjälpt om sum stones var aktiverade direkt också!

Men i vilket fall kommer jag lira det!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Alltså, vet inte hur jag ska ställa mig kring detta. Kommer det dela spelar-basen på WoW? Eller kommer det komma tillbaka gamla spelare?
Inga DH's, munks, pandas, DK's och inga shamaner som Alliance och vice versa för paladiner. Kommer dom åtgärda och försöka balansera alla klasser? Frågorna är många och tvivlandet är stort. ://

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Hoppas på ny grafik från senare WoW och gärna något hjälpmedel för dungeon som t.ex group finder så man iaf kan söka folk lättare. Hade hjälpt om sum stones var aktiverade direkt också!

Men i vilket fall kommer jag lira det!

Får väl se hur "classic" det blir, kanske till och med orginalgrafik. Antar även att det mesta baseras på 1.12, vilket inte riktigt är "classic" för mig iaf, väldigt mycket som förändrades mellan release och 1.12. Det var rätt stor skillnad på att levla upp till 60 och köra MC typ pre 1.4.0 mot hur det var på slutet och hur det är på privat-servrar.

Men var det något jag saknade när jag spelade vanilla så var det en ordentlig groupfinder, arena pvp, armor tokens (fyfan vad jag hatade att farma t1/t2/t3 i en stor guild) och achievments (inte som de är nu, utan mer som progression tracker). Detta var ju något som typ hela communityit efterfrågade som även kom i TBC, men med de tilläggen i vanilla så hade det vart ett komplett WoW, för mig iaf. Grafiken skiter jag lite i. Nu tror jag iof inte det skulle komma armor tokens (eller att det skulle vara generellt uppskattat), men jag skulle nog aldrig palla sätta mig å raida igenom allt igen utan det, specielt med tanke på att jag kört fram till början av nax under retail.

Permalänk
Avstängd

Det enda dem får ändra är några små quality of life grejer som Guild bank, Achievements, Mount/collections och Cross realm battle grounds. resten måste vara som det var i Vanilia.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Det enda dem får ändra är några små quality of life grejer som Guild bank, Achievements, Mount/collections och Cross realm battle grounds. resten måste vara som det var i Vanilia.

Håller med. Även om jag älskar arena osv så tycker jag inte det ska finnas för att återigen kunna uppleva world pvp som den en gång var! Sen däremot har jag inget emot om de kör den nya grafiken som finns idag. Rätt mycket trevligare för ögonen

Permalänk
Medlem

Spännande att se hur detta utspelar sig.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 16GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

gärna något hjälpmedel för dungeon som t.ex group finder

Det som många spelare och jag själv anser vara bland de större sakerna som gjorde spelet bra mycket sämre. Group Finder är helt klart en av de mest kritiserade valen Blizzard har gjort med WoW.

Tar dom tillbaka LFG/LFR så skjuter dom sig i foten direkt.

Minns hur man skrev i LFG-chatten och faktiskt snacakde med folk, DET är ett MMORPG för mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Alltså, vet inte hur jag ska ställa mig kring detta. Kommer det dela spelar-basen på WoW? Eller kommer det komma tillbaka gamla spelare?
Inga DH's, munks, pandas, DK's och inga shamaner som Alliance och vice versa för paladiner. Kommer dom åtgärda och försöka balansera alla klasser? Frågorna är många och tvivlandet är stort. ://

Tror den blir som innan.. Annars får de ju mer skit för att det inte är exakt.

De la ju ner Nostralius och fick skit för det . Sen sa de att de funderar på att göra detta.. Och se nu händer det , man visste sedan månader tillbaks ..

Kommer lägga alla pengar och månader på detta haha

Permalänk
Medlem

YES! äntligen säger jag bara.....
Hoppas bara att dem släpper Classic någonstans mellan 7.3.5 och Battle for Azeroth, så att man hinner levla upp till 60 innan nya expansionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

(de har säkerligen anlitat någon av killarna som körde privat-servern),

det kan jag lova att de inte har gjort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asssor:

Det som många spelare och jag själv anser vara bland de större sakerna som gjorde spelet bra mycket sämre. Group Finder är helt klart en av de mest kritiserade valen Blizzard har gjort med WoW.

Tar dom tillbaka LFG/LFR så skjuter dom sig i foten direkt.

Minns hur man skrev i LFG-chatten och faktiskt snacakde med folk, DET är ett MMORPG för mig.

Group Finder dödade den sociala aspekten av WoW, kombinera det med för mycket cross realm möjligheter gjorde att folk slutade chatta med varandra och förklara vad som skulle göras alla förväntade sig att du visste vad du skulle göra i alla situationer. Detta ledde även till den ökade "toxic player enviorment" som redan fanns tog över spelet, folk slutade vara trevliga för det betydde inget längre du kunde göra allt i X-realm och du behövde inte ha några interaktioner med andra spelare för att spela ett MMORPG. Vilket går emot vad ett MMORPG är.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Group Finder dödade den sociala aspekten av WoW, kombinera det med för mycket cross realm möjligheter gjorde att folk slutade chatta med varandra och förklara vad som skulle göras alla förväntade sig att du visste vad du skulle göra i alla situationer. Detta ledde även till den ökade "toxic player enviorment" som redan fanns tog över spelet, folk slutade vara trevliga för det betydde inget längre du kunde göra allt i X-realm och du behövde inte ha några interaktioner med andra spelare för att spela ett MMORPG. Vilket går emot vad ett MMORPG är.

Inge fel på group finder, och det var implementerat bra länge innan den började dödade den social aspekten. Redan vid release så pratades det om bland många spelare att det behövdes, och det gjorde det. Sen ska den inte vara crossrelm, eller auto-teleporta till instancen, sen ska inte heller instancerna vara byggda för faceroll där man inte behöver kommunicera med sin grupp. Var ju detta som problemet, inte en group finder i sig.

Permalänk
Medlem

Alltså, om de verkligen startar en "Vanilla" orginalserver kommer de bli sjukt kul framöver. Som någon ovan skrev, lätt värt lite semester för den releasen, men lär nog bli mer än en vecka då.