Hittade lite gammal reklam :)

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade lite gammal reklam :)

Dustin för sisådär 15 år sedan... Otroligt vad tiden går.

https://i.imgur.com/A7DhJjV.jpg
https://i.imgur.com/Bxl03ZK.jpg
https://i.imgur.com/AqivE9N.jpg

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ojojoj hade man en svart sådan Chieftec låda i min umgängeskrets hade man en bra dator

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Gillar den hyfsat tidstypiska hårdvaran runtikring också, fotona kunde nästan varit tagna på tiden det begav sig

Skrivet av Oliver91:

Ojojoj hade man en svart sådan Chieftec låda i min umgängeskrets hade man en bra dator

Haha, ja, Chieftec Dragon hade man, dock äckligt gräddvitt. Satan vad det vägde, riktigt pansarbygge

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Fina minnen från den tiden Själv har jag slängt alla gamla kataloger med hårdvara

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@OSkar000: Jag minns den där gamla "tidningskatalogen" - lite kul att datorbutikerna listade sina sortiment på papper på den tiden.
(det var vissa komponenter som inte fanns med, eller inte var prissatta för att priset ändrade sig för ofta har jag för mig).

För några år sedan hittade jag ett häfte med produktlistor från "gamla Inet" (från innan de kursade när Hem-PC vågen dog ut),
tyvärr slängde jag den nog.

Permalänk
Medlem

Dustins nya katalog blev man alltid glad över när den damp ner i brevlådan. Bjöd på veckor av spännande läsning.
Mer godbitar om den:

Skrivet av Scuttle:

När jag städade hemma hos mina morföräldrar så hittade jag den här gamla "reliken". Tänkte att det kunde vara käckt för våra yngre läsare att se vad vi stackare som var med på den tiden var tvungna att punga ut med för vår hårdvara...

Länk till album: http://imgur.com/a/cvd8x

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Fränt, jag hade sån där shuttle burk en gång i tiden..
Vi hade 3 i ett torn på DH en gång också, den bilden såg man lite över allt efter det

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaput:

Gillar den hyfsat tidstypiska hårdvaran runtikring också, fotona kunde nästan varit tagna på tiden det begav sig

Haha, ja, Chieftec Dragon hade man, dock äckligt gräddvitt. Satan vad det vägde, riktigt pansarbygge

Det var inte en slump att jag tog bilderna på det bordet Det finns en tråd här om datorbygget (som behöver uppdateras...)

Hårdvara finns det i ganska bra mängder från den tiden. Håller just nu på att gå igenom allt för att få lite överblick.

Jag är en av få som inte haft något Dragon, däremot så har jag byggt ett antal datorer i såna chassin till mina kompisar i början av 2000-talet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Min första dator byggde jag i ett blått chieftec Dragon full tower, vilken nostalgi!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Gillar den hyfsat tidstypiska hårdvaran runtikring också, fotona kunde nästan varit tagna på tiden det begav sig

Haha, ja, Chieftec Dragon hade man, dock äckligt gräddvitt. Satan vad det vägde, riktigt pansarbygge

Jag var inte så gammal och tjänade inga egna pengar då så fick ärva den gamla familje pc'n 2002 med en härlig pentium 3'a och 64mb ram :/

hade dock en kompis som fick i present av sin pappa som var datorenthusiast en monsterdator byggt just i det där chassit och man var ju lagom avundsjuk när han kunde spela alla spel maxat och inte nog med det hade han en 19 tums CRT!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Rekordmedlem

Tänk va bra det var när man fick med en nätdel när man köpte låda, idag har allt blivit så dyrt och allt ska köpas separat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tänk va bra det var när man fick med en nätdel när man köpte låda, idag har allt blivit så dyrt och allt ska köpas separat.

Tror inte jag fick med något nätagg i mitt första egna bygge i en sån här Chieftec skönhet:

Chieftec CX-03 :). Minns iaf att jag hade ett Super Flower nätagg i den.

I det därpå följande chassit, ett Antec P190, kom det dock med 2st nätagg så det jämnar väl ut sig . Fy fan vilken pansarvagn det chassit var alltså, det vägde ungefär ett ton. Står fortfarande och samlar damm i ett förråd i källaren för som sagt, det väger så löjligt mycket att man inte vill flytta på det om man på något sätt kan undvika det

Permalänk

Ah, den där tidningen får gamla minnen att vakna till liv. Minns hur jag varje månad då tidningen kom ut, ivrigt bläddrade fram till avdelningen för CPU:er för att se hur processor-hastigheten hade ökat med 33-50 MHz per månad.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Dom tidningarna va ju kanon att kolla i.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Som av en händelse så sitter man på både ett ASUS P4G8X Deluxe och en matchande P4 3.06 (sista bilden).
Troligen inköpta av Dustin en gång i tiden.

Mysigt skrivbord du har

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Svensktiger:

Som av en händelse så sitter man på både ett ASUS P4G8X Deluxe och en matchande P4 3.06 (sista bilden).
Troligen inköpta av Dustin en gång i tiden.

Mysigt skrivbord du har

Håll hårt i det kortet, det är svårt att få tag i nya nu

Mysfaktorn nere vid mekar/retro-bordet kan behöva bättras på lite men det börjar bli bra nu.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

@OSkar000: Häftigt Minns faktiskt att jag eller farsan fick hem just den Dustintidningen. Kul att få se den igen