Permalänk
Medlem

Inloggning på win 10

Hej

Någon som vet hur man tar bort inlogg till win 10 helt ?
jag har skrivit "netplwiz" och bokat av anv. namn och lösenord men det hjälper inte. Varje gång jag startar datorn då ska jag logga in. Även efter längre innaktivitet ska jag ange lösenord

Permalänk
Medlem

@adde34: Om du sätter att logga in med lokalt konto och sedan inte anger något lösenord så skall det funka.

Permalänk
Medlem

Det vet jag men hur gör jag det med Microsoft konto? Vill helst inte använda lokalt konto

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@adde34: Går inte vad jag vet, enklaste inloggningen med MS konto tror jag är att aktivera PIN kod.

Permalänk
Medlem

Om du under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon ställer in AutoAdminLogon = 1 samt DefaultDomainName, DefaultUserName och DefaultPassword så borde du få automatisk inloggning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej! Har själv försökt länge men det går inte att ta bort lösenordet med MS konto. Det du däremot kan göra är att datorn loggar in på ditt konto automatiskt när du sätter på den. Detta gör du på det sättet som @Cad_edis beskrev i tidigare post.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen kommer att testa det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har fått bort det med netplwiz. viktigt är dock att i dialogen som kommer upp när du checkar ut "kräv lösenord" att du fyller i dina ms-konto uppgifter. fullständig email och lösenord.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cad_edis:

Om du under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon ställer in AutoAdminLogon = 1 samt DefaultDomainName, DefaultUserName och DefaultPassword så borde du få automatisk inloggning.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kommer jag dit ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde34:

Hur kommer jag dit ?

Sök, Regedit

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde34:

Hej

Någon som vet hur man tar bort inlogg till win 10 helt ?
jag har skrivit "netplwiz" och bokat av anv. namn och lösenord men det hjälper inte. Varje gång jag startar datorn då ska jag logga in. Även efter längre innaktivitet ska jag ange lösenord

Vad har du för W10 version? Det du har gjort med Netplwiz ska fungera. Jag har själv gjort det på hushållets "lånelaptop" för gäster.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Det blir en ominstallering helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cad_edis:

Om du under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon ställer in AutoAdminLogon = 1 samt DefaultDomainName, DefaultUserName och DefaultPassword så borde du få automatisk inloggning.

Skickades från m.sweclockers.com

Standardlösningen som folk har gjort sedan före jesus födelse.

Skrivet av adde34:

Det blir en ominstallering helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har då aldrig sett en nyare windows inklusive serverversion där rådet ovanför ej fungerar.

För övrigt är kontor med lösenord något man bör ha, undantag är servrar där applikationer automatisk ska starta om efter omstart. Det är lika bra att vänja sig med det, i många fall är det lösenord av typen h$40}mG$9¤k3£D2 som ska knappas in..