Guild för lite äldre, casual raidare i [WoW Classic]

Permalänk
Medlem

Guild för lite äldre, casual raidare i [WoW Classic]

Halloj allihopa!
Vet att det är svinlångt kvar, men bättre att börja för tidigt än för sent.

Surfade runt och kollade gamla trådar jag kommenterat i (fråga mig inte varför) och hittade den här Äldre gamers för HC/Raid content WOD, och istället för att återuppliva en 3 år gammal tråd så skapar jag en ny.

Jag är så himla taggad på WoW Classic, och jag vill gärna hitta folk att spela med. Mycket har hänt i mitt liv sen vanilla och nu har jag familj och barn så det finns inte lika mycket tid tt spela. Men jag vill ändå ha en trevlig guild med lite roligt folk som är sugna på att raida ibland. Det kommer inte vara något hardcore, men vill ändå ha folk som är intresserade av att progressa när tiden finns.

Det gänget jag pratat med hittills vill lira Horde, och jag har inget emot det själv. Jag tänker att det är roligare ju fler samspelade killar och tjejer man kan skrapa ihop, och då är chansen större att man alltid hittar någon att göra en instance med.

Några fler som är sugna?

Ändrade en mening som var helt åt h*lvete.
Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Medlem

Gör säkert som många andra kommer (?) och röstar på kombinationen av det jag spelade när det faktiskt var Classic - Alliance och (Dwarf) Priest. Ska bli spännande att se hur otålig man blir av att inte ha mount innan 40.

Permalänk
Medlem

@Zhirgoyt: Är också taggad och lämnar en liten intresseanmälan. Missade hela raid-delen I Vanilla, blev lvl 60 någon veckan innan release av TBC Har egentligen bara raidat seriöst en period I WoD innan jag lade ner spelandet.

Sitter lite I samma sits som dig med familj och barn, men några timmar i veckan ska man nog kunna avvara.

Permalänk
Inaktiv

Count me in!

Gjorde misstaget att gå med i en alldeles för hardcore guild när Elysium startades (privat server).
Där kände hela toppen varandra sen innan och jag upplevde det som att det var svårt att komma in och bli en i gänget.

Därför ser jag gärna en lite mer casual guild som TS föreslår där man har möjlighet att träffa och spela med lite nya trevliga människor. Bra iniativ TS!

Permalänk
Medlem

Jag är definitivt intresserad.
lirar gärna tank/healer

Permalänk
Medlem

Har du släppt något realse datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillz0r:

Har du släppt något realse datum?

Inte mer än "Summer 2019". Vi kan väl hoppas på semestertider?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Medlem

Lirade Paladin i vanilla och pvpade rätt hårt.

Det fanns bara en spelare på hela servern som kunde ta mig 1v1, så det lutar åt det för att återupplevla the glory days.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Verkar ju luta lite åt Alliance som det ser ut nu. Vi får se när det närmar sig! Kul med lite intresse i alla fall!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är lätt på om ni kör Horde

Under Vanilla-tiden var jag riktigt hardcore, ett antal server first. Nu tror jag inte att tiden finns för att raida, men hänger gärna och snackar över ett par öl lite så och då.

Tänkte köra undead rogue med lite pvp-fokus eftersom det inte kräver så bra gear.

/vexxan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tiden går fort, man hade precis börjat gymnasiet. Körde rätt hårt på den tiden, som andra här har man nu familj och speltiden blir mer begränsad.
Fick smaka lite på NAXX innan TBC släpptes.

Horde helst, men Alliance ja kan nog funka.

UD priest, ska försöka stå upp för Shadowpriest, många här vet nog att dem är inte så dåliga. DPS/support som man får kalla dem.

Kommer försöka PVPa också, Har spelat healer mesta dels så är lite trött på de men vad gör man inte för laget ibland.
// Pontus AKA Tyke

Permalänk
Medlem

Är nog också intresserad. Vi är ett gäng kompisar, alla runt 30-strecket med jobb på vardagarna som gärna kör lite wow på kvällar och helger. De flesta av oss har spelat vanilla eller TBC & wotlk samt någon sväng på privatsekreterare de senaste åren. Vi vill köra casual men vill sträva mot pre-bis och gärna köra någon raid på helgerna när man väl kommer dit.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Hej, har passerat 30 själv sedan ett par år tillbaka. Tidigare vart en hardcore gejmer men har du familj jobb och hus så den eran är nog över. Men drar gärna av några timmar på kvällen om jag kan.

Hur ser det ut... Hur mycket folk har ni i denna guild? Är intresserad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Hej alla. Har själv spelat till å från sedan beta. Tänkte nu att det va dags å köra igång igen men lite åt det mer casual hållet.

Spelar ingen större roll för mig om det blir som ally eller horde. Har inte riktigt bestämt mig vad jag vill spela som.

Vore kul om vi fick ihop ett gäng till classic, börjar ju närma sig nu.

Permalänk
Medlem

Välja server

13 augusti tror jag man kan välja server och reservera upp till 3 namn tror jag. Bara att nån tar lead sen. Och försöka att inte hamna på nån stor streamers server !

Vad sägs som att göra en facebookgrupp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

29 år, student, och erfaren mmo-spelare. Gav dock aldrig Wow Vanilla en chans och får nu äntligen göra det. Kommer inte ha tid att hardcore:a WoW men grymt sugen på att spela på kvällar/helger och både raida i nyktert och eventuellt onyktert tillstånd. Man är äldre och lägger tid på annat och hade varit riktigt kul att få lira med likasinnade. Ambitiösa i spel, ambitiösa IRL 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjaa,

Är det någon som ska dra igång en alliance guild så är vi några stycken som gärna är med.
Gärna casual PVE då man tyvär inte har obegränsad fritid längre men gärna vill ta del av alla raids igen. Skicka PM

Permalänk
Medlem

Tja!

Hur ser det ut? Har någon tagit initiativet till en guild kanske och vilken server blir det i så fall? kommer ni att raida?
Är i samma sits 35 år och två barn, så tiden är begränsad, men två ggr i veckan är inga problem att raida för mig.

//Peter

Visa signatur

Jag är en tunn liten människa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnis:

Tja!

Hur ser det ut? Har någon tagit initiativet till en guild kanske och vilken server blir det i så fall? kommer ni att raida?
Är i samma sits 35 år och två barn, så tiden är begränsad, men två ggr i veckan är inga problem att raida för mig.

//Peter

Tjena, jag gick in på http://nordicclassic.jinnis.se/
kollade sedan de olika gillenas discord och bestämde mig för ett och gick med som social/reserve.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PVE

ingen som har koll på om det finns nåt liknande för oss som gärna håller sig borta från PVP servrar?

Jag och två polare tänkte lira lite casual som så många andra 30+ som har familj och barn.

Permalänk
Medlem

@Siiggee: Då borde väll en Normal server fungera? Här har du serverlist https://classic.wowhead.com/news=294352/wow-classic-realm-names-and-types

Permalänk
Medlem

Servrarna har vi koll på, tänkte mer på om nån visste nån social svensk guild på PVE server, så man enkelt kan kanske hitta grupper för Qs och dungeons

Permalänk
Medlem

Tjena!

Vi är ett glatt gäng på runt 10+ snubbar som ska lira horde pve. Vi är också i samma sits med att man inte alltid har tid att spela, men skulle gärna köra raids och så i framtiden. Nån som har tagit ett initiativ till ett guild så är vi på.

Finns på discord som ZeBullit#7265, om ni vill få tag i mig enkelt.

Permalänk
Skrivet av ZeBullit:

Tjena!

Vi är ett glatt gäng på runt 10+ snubbar som ska lira horde pve. Vi är också i samma sits med att man inte alltid har tid att spela, men skulle gärna köra raids och så i framtiden. Nån som har tagit ett initiativ till ett guild så är vi på.

Finns på discord som ZeBullit#7265, om ni vill få tag i mig enkelt.

Tjena, också sjukt taggad på classic. Började köra ordentligt i tbc och lirade allt fram till bfa. Småbarnspappa som söker casual med likasinnade, kötta dungeons och när/om tillfälle ges raida typ två ggr i veckan, ingen hets utan bara gött tugg och kul gaming. Horde PVE - Nargwizzar orc tank.

Skriv i tråden om någon vet en passande guild eller om någon startar igång. Nu taggar vi inför 27e

For the Horde!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

2 barnspappa här 32 år som nördade skiten ur vanilla
Detta ska bli awesome men nu dock lite kvällar o casual.

Lutar mot en prälle.

Skulle vara kul med en guild med likasinnade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vi har en Guild som jag tror skulle passa er, PvE orienterat men PvP är självklart fritt för de som vill.
Har själv 2 barn och är 30+ så behoven kanske är liknande?

Kolla in ascend-guild.eu om det är intressant, eller kontakta mig på discord faza#8517.

Vi spelar Horde på Gehennas! Raids 20-23 tisdag+torsdag.

Visa signatur

Acer Predator x34A, FD R5, Intel Core i5 6600K, ASRock z170 Extreme4, Hyper 212evo, EVGA Supernova G2 750w, Crucial DDR4 2x8gb, Windows 10, Samsung 830 SSD 120Gb, WD Green Mekaniska, Palit 1070 Super Jetstream