Permalänk
Medlem

Blinkande HDD-Led

Tjenare!

Byggde ihop en dator förra veckan, allt funkar jättebra!
Tycker bara HDD-Leden visar ovanligt mycket aktivitet. Blinkar ju lite då och då varje sekund, självklart mer när disken jobbar, men även när den inte gör något. Är de något jag bara ska skita i? Har även kollat aktivitetshanteraren och allt ser normalt ut. CPU 5% MINNE 20% och DISK 1% eller 0%

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i5-14600KF, Thermalright Peerless Assassin 120 SE, ASUS PRIME B760M-K D4, Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB, PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB FIGHTER, be quiet! Pure Power 10 700W, 970 EVO 500GB, WD_BLACK SN770 1TB, Fractal Design Define R5 Limited Gold edition

Permalänk
Medlem

>>>men även när den inte gör något.<<<
uppdateringar, virus-kontroll, scanning av filer, mail-check, minneshantering mot disk...
Kan var mycket som snurrar utan att man tänker på det, men det brukar avta lite när maskinen fått gå en stund!

Permalänk
Medlem

därför jag aldrig kopplar in HDD-led. förstår inte poängen med det..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@lassesjo: Det avtar inte det är det som är grejen. Vet ju självklart att det är smågrejer som håller på i bakgrunden hela tiden. Tänkte bara kolla med er om det var normalt så jag inte får ett "åh nej stäng av direkt den kommer sprängas".
Verkar vara lugnt menar jag

Tack, tack

Visa signatur

Intel Core i5-14600KF, Thermalright Peerless Assassin 120 SE, ASUS PRIME B760M-K D4, Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB, PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB FIGHTER, be quiet! Pure Power 10 700W, 970 EVO 500GB, WD_BLACK SN770 1TB, Fractal Design Define R5 Limited Gold edition

Permalänk
Medlem

@KimmenHD: off topic men du har stavat fel på ditt chassi i signatur
Det var fett dock... De borde heta så. Fractical Design .

Visa signatur

Citera för svar!