Tips på svenska gamla spel?

Permalänk

Tips på svenska gamla spel?

Mottages tips på gamla spel som är svenska, helst. ELler så inte. Men gärna skräck i alla fall. kring 1995-2005. Inte jätte noga, men försöker hitta några gamla nostalgi spel som jag en gång spelade men vars namn jag tyvärr inte kommer ihåg

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Bygg bilar med Mulle Meck?

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhej231:

Mottages tips på gamla spel som är svenska, helst. ELler så inte. Men gärna skräck i alla fall. kring 1995-2005. Inte jätte noga, men försöker hitta några gamla nostalgi spel som jag en gång spelade men vars namn jag tyvärr inte kommer ihåg

Beror på vad du menar med "svenska". Ska det talas svenska eller ska det vara gjort av svenska utvecklare?

Själv kommer jag ihåg att jag lirade olika julkalenderspel (var inte så gammal då). "Mysteriet på Greveholm" och även "Dieselråttor och sjömansmöss". Knappast några skräckspel sett till vad man lirar idag, men då tyckte jag iallafall det förstnämnda var lite läskigt.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

@Samlooh: Med svenska så menar jag båda Villket som! Inget krav dock, men vill minnas det var något åt det hållet den lilla hjälpen det så kan vara

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Backpacker

Permalänk
Medlem

Var på en föreläsning om just det igår, finns en bra bok inom ämnet.
Ska se om jag hittar den...

Här är den: https://www.bokus.com/bok/9789198112047/svensk-videospelsutve...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Amnesia spelen var rätt creepy.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Spelade en hel del Svea rike.

Permalänk

Polis

Permalänk

Det finns ju även ett spel topdown där man är en gud och ska styra människors troende etc. Det är svenska utvecklare.

Permalänk
Skrivet av Emilasplund86:

Det finns ju även ett spel topdown där man är en gud och ska styra människors troende etc. Det är svenska utvecklare.

Black and white

Permalänk
Medlem

STCC 1 och 2
Rymdjakten och Sverigejakten

Edit: DICE som utvecklare, de har ju inte bara gjort Battlefield

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Fanns ett gammalt lunda studentspel som heter Dubbelmoral. Om du kan hitta och få igång det så är det jävligt roligt.