Permalänk
Medlem

Vilket chassi för h115i pro?

Hej!

Har införskaffat mig en H115i pro kylare.
Nu är det så att det är galet tajt i chassit jag har så hade behövt lite tips på bra chassi.

Gärna där man kan sätta den i fronten? Tycker det känns sådär i toppen.

Tack på förhand!

Permalänk

Phanteks Eclipse P300 Mid hade jag innan som jag gillade , lite lagom stort chassi till ett bra pris !
Har samma kylare med , men har nu ett Fractai design define S2 vilket gick att ha i fronten med , mycket större chassi dock

Visa signatur

-[Asus TUF B650]-|- [AMD Ryzen 7800X3D]-|-[NZXT Krakeni]-|-[Sapphire 6750xt Nitro+ OC]-|-[Kingston Fury 6400Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
MSI30" UW 165hz -[Logitech G502 HeroAsus Rog Poker Vortex 65% White

Permalänk
Medlem

Eclipse fixade inte den i fronten?
S2 har jag tittat på mycket men känns extremt stort men kanske får ge mig gällande det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du får nog slänga in lite fler krav än att den kylaren ska platsa, annars är det helt omöjligt många att välja på
Till och med mitt Fractal Core 2300 kan husera den i fronten.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Du får nog slänga in lite fler krav än att den kylaren ska platsa, annars är det helt omöjligt många att välja på
Till och med mitt Fractal Core 2300 kan husera den i fronten.

Hmm okej. Den ska inte bli galet trångt har ett mindre fractal där den sitter i fronten. Fick flytta hårddiskhållaren för att fläktarna skulle få plats. Så har fått göra en egen lösning vart hårddiskarna ska sitta. Och luftflödet är sådär.

Tänkte det kanske fanns något MIDI/Full som e bra tanke för denna kylare

Permalänk
Medlem

Corsair Graphite Series 760T Arctic White

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem

H115i Pro ser riktigt bra ut längst fram på en FD Define C eller Mesh C. Dock så måste man kontrollera storleken på sin GPU. Kör man med ett toppkort som är något längre än ATX-kortet så går det tyvärr inte. Kolla inets datorbyggarguide och bygg en dator med samma mått som din egen med en H115i PRo så berättar guiden om en får plats i fronten.

Kör själv med en H115i Pro i Fronten på en R6a.

Permalänk
Medlem

Skulle rekomendera Phanteks Enthoo Evolv X ,
Det bästa chassi jag byggt i. Kostar viserligen lite mera men är värkligen värt det.

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut! Tanken är ett 1080 ti om man hittar något billigt så det blir nog lite stort :/
Men ska kolla med inets bygg-guide! Stort tack!

Skrivet av employed:

H115i Pro ser riktigt bra ut längst fram på en FD Define C eller Mesh C. Dock så måste man kontrollera storleken på sin GPU. Kör man med ett toppkort som är något längre än ATX-kortet så går det tyvärr inte. Kolla inets datorbyggarguide och bygg en dator med samma mått som din egen med en H115i PRo så berättar guiden om en får plats i fronten.

Kör själv med en H115i Pro i Fronten på en R6a.
http://i.imgur.com/QdqvrlQ.jpg

Permalänk
Medlem

Hade lätt köpt något i denna prisklass om jag haft pengarna. Men vill hellre lägga den extra slanten på ett bättre gpu.

Skrivet av micke7406:

Skulle rekomendera Phanteks Enthoo Evolv X ,
Det bästa chassi jag byggt i. Kostar viserligen lite mera men är värkligen värt det.

Permalänk
Medlem

Blev ett fractal design R6

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med köpet!!R6 levererade!

Permalänk
Medlem

Pics or it didnt happen.