Razer Raptor är påkostad spelskärm med IPS-panel och 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Och priset för fulaste skärmfot går till....

Acer eller ASUS

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

köpte ett begagnat black widow ultimate 2013 år 2013, kör fortfarande perfekt idag, så är nog som med allt annat, ibland skiter det sig.

edit: fått 2 koppar kaffe och ett glas vatten i sig under denna tid.

Mja, det är dock ett tangentbord (kanske de har schysst kvalitet på brädor).

Jag och mina familjemedlemmar har haft följande möss från Razer:
Naga, Boomslang CE, Copperhead, Diamondback, Deathadder, Deathadder black edition, Deathadder respawn.

Alla gick sönder relativt snabbt 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta nu... Skärmj*veln kostar kring 8 000 men den har inget VESA-fäste för att få bort mackjärnet till stativ. Yikes

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

Riktigt snygg skärm, synd bara priset är på tok för högt.

Permalänk
Medlem

undra om den har VESA,,, då den har så mycket RGB i foten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Är det i förhållande till hur mycket de säljer de är överrepresenterade (högre % RMA). Försöker inte ifrågasätta på något sätt, tycker att det är intressant att veta
Speciellt som det alltid verkar vara två läger på folk som använder Razers produkter; de som i princip går sönder när de öppnar lådan, och de (som jag) som ägt nio stycken razer-produkter utan att en enda av dem gått sönder (kuddarna på mina razer kraken pro krakelerade vid 5 års ålder efter att legat två veckor i havsluft, så bara mig själv att skylla )
På vilket sätt är du involverad i branchen om man får fråga?

Yes, det är i förhållande till hur mycket de säljer dvs %. Eller åtminstone har varit det de senaste 3-4 åren, jag ska inte påstå att jag har stenkoll för det senaste året. Med det sagt är det inte skyhöga siffror men klart högre än att det skulle handla om rena felmarginaler.
Men som du säger så verkar framförallt Razer ha två läger av kunder.
Exakt vad jag gör vill jag helst inte säga men jag har kontakt med butiksnivå i första hand och har jobbat tillräckligt länge för att känna inköpare från de flesta åf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ändå rätt bra erfarenhet av razer även om de säkerligen är överprisade. Hade en deathadder som gick sönder efter 2 år. Köpte en nyare modell av samma som nu hållit i ca 4 år utan problem. Hade ett arctosa tangentbord som fått genomlida flera tunga slag hållit i 7 år men köpte nytt blackwidow 2 för ett halvår sen då ja ville ha nytt. Är rätt nöjd även om det garanterat finns bättre tangentbord att köpa. Så slutsatsen är att ja ändå är nöjd med hållbarheten på razer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Let me guess, för att få ut full prestanda behövs Synapse

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

När jag först såg kabelkanalerna på baksidan av den fastmonterade foten så hoppades jag att kontakterna satt där, men inte då.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

För många prylar som gått sönder efter kort tid eller strulat från det företaget att man skulle våga köpa någonting. Hade inte brytt mej så mycket om det var billiga grejer men dom tror sej tillhöra premium klubben och tar betalt därefter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Mja, det är dock ett tangentbord (kanske de har schysst kvalitet på brädor).

Jag och mina familjemedlemmar har haft följande möss från Razer:
Naga, Boomslang CE, Copperhead, Diamondback, Deathadder, Deathadder black edition, Deathadder respawn.

Alla gick sönder relativt snabbt 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Min vän köpte precis razers MMO mus, spänningen är olidlig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Tycker personligen att designen är snyggare än t.ex Acer Predator (saknar dock att den inte har vesa-fäste som det ser ut).

Angående deras PC-tillbehör så tycker jag personligen att Razer Deathadder är den bästa mus jag haft (jämför med R.A.T 7, och Razer Ouroboros), Blackwidow Chroma v2 har de skönaste switcharna jag använt (jämför med Cherry Blue från BW Ultimate 2013, Razer/Kailh Green från BW Chroma och Razer Green fån BW chroma v2), och de razer kraken headset jag använt (7.1, 7.1 Chroma och Kraken Pro) har hållt mycket högre kvalitet än det steelseries-headset jag köpte som första gamingheadset.

Tycker alltid det är intressant att man i kommentarer på facebook (och andra forum) ser folk som skriver att Razers produkter faller sönder bara man tittar på dem, och samtidigt har min högst personliga empiriska undersökning kommit fram till att de har minst fail-rate av de märken jag testat (trots att de inte alltid varit dyrast) och dessutom varit de som jag tyckt presterat bäst.

Jämför man skräp från Razer med skräp från Steelseries är det ju som att slingla slant om vilken som är sämst =D
Det största problemet är dock inte alltid byggkvalitén utan dåliga sensorer, dåligt ljud och dåliga mikrofoner. Att sen byggkvalitén oftast är skit från dessa märken är ju bara grädde på moset
Bara fråga någon med en Naga hur ofta de fått byta ut den. De flesta i min wow guild förbrukade kring två om året (detta utan våld, mössen ger bara upp efter ett tag).

Sen att de kört mining/trojaner på folks datorer genom synapse (utan att fråga) och nu erbjuder det som en tjänst gör att man verkligen kan undra vafan Razer håller på med.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Jämför man skräp från Razer med skräp från Steelseries är det ju som att slingla slant om vilken som är sämst =D
Det största problemet är dock inte alltid byggkvalitén utan dåliga sensorer, dåligt ljud och dåliga mikrofoner. Att sen byggkvalitén oftast är skit från dessa märken är ju bara grädde på moset
Bara fråga någon med en Naga hur ofta de fått byta ut den. De flesta i min wow guild förbrukade kring två om året (detta utan våld, mössen ger bara upp efter ett tag).

Sen att de kört mining/trojaner på folks datorer genom synapse (utan att fråga) och nu erbjuder det som en tjänst gör att man verkligen kan undra vafan Razer håller på med.

Har ingen aning vad folk gör med sina grejer för att dem ska gå sönder så lätt.

Har själv haft 4 Nagas sedan serien kom ut, på den tiden spelade jag väl aktivt 8+h/dag och bara ett av mina byten var för att musen gick sönder (efter ca 3 år av mycket användning), de andra bytena var för att jag ville. Diamondback som jag hade innan fick jag efter att den vart använt tungt i 2-3 år sedan använde jag den i kanske 3-4 år åtminstone 6h/dag, för 7 år sedan gav jag bort den till min mor och den fungerar fortfarande.

En sak har du helt rätt i dock, synapse, främst 2/3 är nog bland det sämsta som skapats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeskaiBlackModern:

Har ingen aning vad folk gör med sina grejer för att dem ska gå sönder så lätt.

Har själv haft 4 Nagas sedan serien kom ut, på den tiden spelade jag väl aktivt 8+h/dag och bara ett av mina byten var för att musen gick sönder (efter ca 3 år av mycket användning), de andra bytena var för att jag ville. Diamondback som jag hade innan fick jag efter att den vart använt tungt i 2-3 år sedan använde jag den i kanske 3-4 år åtminstone 6h/dag, för 7 år sedan gav jag bort den till min mor och den fungerar fortfarande.

En sak har du helt rätt i dock, synapse, främst 2/3 är nog bland det sämsta som skapats.

Hur kommer det sig att du ville byta ut full fungerande produkter till exakt samma?

13 år utan att brytarna gav upp eller med flera byten av brytare? För det går inte imo ihop med tung användning. Möss på den tiden var ratade till 1-2miljoner tryck och detta är ju var de ger upp först. För något år sen blev det 10-20m och ny har logitech iaf 50m på sina. Men många är fortfarande så låga att man nöter ut dem på ett-två år :/

Själv snittar jag 6.5miljoner clicks per år sen 2010. Har också gett bort möss som "fungerar", men var oduliga till spel. Missade clicks, dubbel click etc.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.