Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Devil's Pass (2013) Ger den 5/10 då jag tycker filmen rent generellt gjorde sig förtjänt av 7/10 men blandade in så mycket skit som var 3-4/10. Med andra ord så var det en bra film som förstördes av de mer löjliga delarna som exempelvis väldigt dålig CGI. Hur som så var den underhållande.

Permalänk
Medlem

Bohemian Rhapsody. 7/10. Lite orättvis bedömning, men får ju utgå från mig själv. Den var riktigt bra! Men för mig var det fel skådespelare som gjorde Freddie. Malek Rami är för mig en psykotisk hacker (Mr. Robot). Då blir det galet fel att se honom som Freddie Mercury helt plötsligt.

Permalänk
Medlem

Upgrade(2018) 8/10 riktigt annorlunda o bra sifi rulle som passar bäst till söndagsmyset haha

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Hell or High Water (2016): rätt förutsägbar, och allmänt deprimerande skulle jag säga. Bet av den i tre omgångar. 5/10

Isle of dogs (2018): Älskar Wes Anderson, men denna ger jag inte mycket för. Varken spännande eller kul, och hela dock-grejen anser jag stjälper mer än hjälper. 4/10

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Hell or High Water (2016): rätt förutsägbar, och allmänt deprimerande skulle jag säga. Bet av den i tre omgångar. 5/10

Isle of dogs (2018): Älskar Wes Anderson, men denna ger jag inte mycket för. Varken spännande eller kul, och hela dock-grejen anser jag stjälper mer än hjälper. 4/10

Vad för filmer gillar du?

Har aldrig hört någon som gillar film ge Hell or High Water 5/10.

Permalänk
Medlem

@fiskebulle: Kollar inte mycket på film rent generellt. De är för långa och de flesta alldeles för ointressanta. Men bland favoriterna finns Apocalypse Now, Gudfadern 1-2 och A Beautiful Mind.

EDIT: Moonrise Kingdom är fantastisk också, för att ta med en av Wes.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har börjat följa Chilling adventures of Sabrina Spellman som är baserad på sitcom-en Sabrina the teenage witch.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Hell or High Water (2016): rätt förutsägbar, och allmänt deprimerande skulle jag säga. Bet av den i tre omgångar. 5/10

Isle of dogs (2018): Älskar Wes Anderson, men denna ger jag inte mycket för. Varken spännande eller kul, och hela dock-grejen anser jag stjälper mer än hjälper. 4/10

Skrivet av fiskebulle:

Vad för filmer gillar du?

Har aldrig hört någon som gillar film ge Hell or High Water 5/10.

Har aldrig hört någon som gillar film (och dessutom Wes Anderson) ge "Isle of Dogs" 4/10.

Men det är de som gör denna tråd så intressant tycker jag, att se hur pass mycket tycke och smak kan skilja sig.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Black Panther

Om jag skulle beskriva filmen med ett ord hade det varit "överskattad".
Trodde den skulle vara bättre med tanke på allt positivt man hört om den, men tji fick jag.
En av de sämsta MCU-filmerna jag sett. Imorgon när jag vaknar har jag nog glömt 99% av filmen.

2/5, enbart pga. Andy Serkis porträttering av Ulysses Klaue.

Tyvärr dödade dom av honom alldeles för tidigt.

Spoiler
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Halloween (2018) 7.5/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Black Panther

Om jag skulle beskriva filmen med ett ord hade det varit "överskattad".
Trodde den skulle vara bättre med tanke på allt positivt man hört om den, men tji fick jag.
En av de sämsta MCU-filmerna jag sett. Imorgon när jag vaknar har jag nog glömt 99% av filmen.

2/5, enbart pga. Andy Serkis porträttering av Ulysses Klaue.

Tyvärr dödade dom av honom alldeles för tidigt.

Spoiler

Håller helt och hållet med, fattar inte storheten med filmen.
Ännu värre den fick en drös med Oscar nomineringar bla "bästa film"
Hur i hela...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Black Panther

Om jag skulle beskriva filmen med ett ord hade det varit "överskattad".
Trodde den skulle vara bättre med tanke på allt positivt man hört om den, men tji fick jag.
En av de sämsta MCU-filmerna jag sett. Imorgon när jag vaknar har jag nog glömt 99% av filmen.

2/5, enbart pga. Andy Serkis porträttering av Ulysses Klaue.

Skrivet av hajvan:

Håller helt och hållet med, fattar inte storheten med filmen.
Ännu värre den fick en drös med Oscar nomineringar bla "bästa film"
Hur i hela...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med er fullständigt. "Storheten" med denna film, som många talar om, ser jag inte alls. Som sagt, en av de sämsta MCU-filmerna imo.

Men för att citera mig själv från ett par inlägg tidigare, "smaken är som baken".

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Close 5/10 (med Noomi Rapace)

Permalänk
Medlem

Enders Game 8/10
Grym film med suverän tvist.

Youtube Originals IMPULSE 7/10
(Om ni gillade filmen Jumper kanske ni gillar serien som ska vara baserad på samma bokserie typ)

Netflix: Altered Carbon 9/10
(SciFi cyberpunk serie med Joel Kinnaman i huvudrollen)

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Polar (Netflix) 2/10
De får varken till humorn eller karaktärer.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Har börjat följa Chilling adventures of Sabrina Spellman som är baserad på sitcom-en Sabrina the teenage witch.

Den är väl ändå baserad på serietidningen som även en sitcom är baserad på

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Sisters Brothers, var väl sådär med några roliga inslag.

First man, bra film om man är intresserad av den historian är dock väldigt komprimerat och mycket tid går ut på att se Ryan Gosling stirra ute i intet, kanske var någon poäng med det men fattade inte det själv.
Extremt skakig filmning ( även när det inte hände någonting ), återigen kanske var menat så men för mig var det bara störande.

Permalänk
Medlem

The Predator, varumärket har ju haft sina upp och nergångar men ändå varit en favorit. Inte denna gång. Spretigare film får man leta efter. Verkar som dom inte kunde bestämma sig om det skulle vara action eller komedi och lyckas inte med något av de båda.
Riktigt besviken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

A Star Is Born - Mycket känslor i filmen, från början till slut. Sambon blev väldigt tagen av filmen. Dock bör man se filmen med bra ljud. Betyg 7/10

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

A Star Is Born - Mycket känslor i filmen, från början till slut. Sambon blev väldigt tagen av filmen. Dock bör man se filmen med bra ljud. Betyg 7/10

Såg den igår söndag med bra ljud.
Håller med om att det är en bra film men slutet? Hmm!
Dom e grymt bra båda två men blev lite besviken på att Bradley inte låg bakom storyn själv men...
Först kom Hollywood från 1937 sen va det En stjärna föds från 1954 och sedan med samma titel 1976 och nu med samma titel igen.
Lady Gaga har tydligen skrivit några av låtarna i alla fall.

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

A Star Is Born - Mycket känslor i filmen, från början till slut. Sambon blev väldigt tagen av filmen. Dock bör man se filmen med bra ljud. Betyg 7/10

Jag såg också den nyligen, med bra ljud. Tyvärr tycker jag att filmen har sin topp tidigt och sedan går det utför. Men bra skådespeleri från både Coopers och Lady Gagas sida.

Med tanke på all hype blev jag lite besviken. Satte samma betyg som dig, så absolut en bra film. Bara inte så bra jag hade förväntat mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fel post tidigare
Såg första delen av Maze Runner, var bättre än jag trott. Ska ta tag i dom 2 andra delarna nu snart och hoppas det håller och inte spårar ur som det är lätt hänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Widows (2018) 8/10.

Permalänk
Medlem

Vice 2/10

Pinsamt vinklad. Halvdant försök till en politisk drama doccis.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Såg en dokumentär om Ted Bundy. Det han gjorde på 70 talet skulle vara nästan omöjligt idag med alla mobilkameror och dylikt. Helt sjukt att han dödade 36 st kvinnor så lätt. Hur fan kunde han sova på natten?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Bumblebee. Den enda Transformersfilmen som är bra, och den är faktiskt väldigt bra! Lite humor i den med. Dock får jag säga att killen i filmen som är kär i huvudkaraktären kändes helt meningslös, han tillförde liksom ingenting till storyn, hjälpte inte till på något vis eller så. Honom hade dom kunnat skippat och fått i princip samma film. 7/10

Permalänk
Medlem

@mrbrix: Vad hette den?

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nätälskare:

Bumblebee. Den enda Transformersfilmen som är bra, och den är faktiskt väldigt bra! Lite humor i den med. Dock får jag säga att killen i filmen som är kär i huvudkaraktären kändes helt meningslös, han tillförde liksom ingenting till storyn, hjälpte inte till på något vis eller så. Honom hade dom kunnat skippat och fått i princip samma film. 7/10

Enda Transformersfilmen som är dålig efter Mark Wahlbergs.

Permalänk
Medlem

Black rain - Gammal 80 tals action med Michael Douglas som hårdkokt polis som åker till Japan och fightas med Yakuzas. Mycket bra. 8/10

Death sentence - Kevin Bacon hämnas efter att hans son blir skjuten av ett gäng. Bra och brutal action. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Var det någon mer än jag som tyckte Bird Box var helt usel? 1/10

Green Book - Bra skådespelarinsats från både huvudroll och biroll 8/10
BlacKkKlansman - Underhållande och stundtals rolig 8/10