Stylingwebben.se - Sleeving & PC modding

Permalänk
Medlem

Måste bara ge en eloge för dem snabba leveranserna! Kudos!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Stylingwebben

Man tackar Har ni förslag eller förbättringar får nu gärna skriva det här så vi kan införa dem.

Permalänk

Kan ni få tag på större fläktfilter som passar över 3 st 120mm fläktar fram på en nzxt h440

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Stylingwebben

Tänkte du lite som metervara? Typ som myggnät man köper på syaffärer? Om så är fallet, köp bara det och lacka nätet svart så har du de du söker för en billig slant. Eller tänker du något heltäckande stålgaller för alla 3? Om så är fallet kan du visa upp någon som har något liknande så kanske vi kan fixa fram det.

Permalänk
Skrivet av Stylingwebben:

Tänkte du lite som metervara? Typ som myggnät man köper på syaffärer? Om så är fallet, köp bara det och lacka nätet svart så har du de du söker för en billig slant. Eller tänker du något heltäckande stålgaller för alla 3? Om så är fallet kan du visa upp någon som har något liknande så kanske vi kan fixa fram det.

Tänkte mig nå liknande denna ni har
http://www.stylingwebben.se/pc-modding-kylning/luftkylning/fl...
Fast så den täcker 3 st fläktar
Som denna typ
http://imgur.com/j6HBVFy

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Stylingwebben

Ska se om vi kan fixa fram något i den stilen vid nästa inköp. Har dock inte sett den där produkten tidigare någonstans.

Tack för tipset!

Permalänk
Stylingwebben

Ny produkt

Idag så utvecklade vi en ny förbättrad design på ett "gammalt" verktyg. Det är vi som har tillverkat dem här i företaget.

Verktyget är till för att ta ut ATX och PCI-E stift ur plastkontakter.

  • Verktyget är gjort av ett tåligt segt stål.

  • Gafflarna är så tjocka som de tillåts vara utan att vara i vägen för stiftet. Den perfekt tjockleken på gafflarna gör att vingarna på stiften ordentligt trycks in.

  • Gafflarna är extra långa för att ta bort han-stift som kräver att gafflarna är längre än för hon-stift.

  • Toppen gafflarna är de slipade för att skapa en spets, spetsen gör det enklare för gafflarna att hamna på sidan om stiftet när verktyget förs in in plastkontakten.

  • Handtaget är omgivet av svart polyeten som get ett extra bra och bekvämt grepp om verktyget.

Här är länken till vårt ATX & PCI-E stift uttagningsverktyg.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan paracord och er strumpa? På er hemsida skriver ni att ni rekommenderar paracorden men strumpan är ju det ni sålt in i denna tråden.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Stylingwebben

Paracord är mer tygliknande, ungefär som man finner på sladden till strykjärnet. Det är betydligt fler och mindre trådar. Paracorden är lättare att jobba med, mycket mjukare och finns dessutom i betydligt fler färger. Jag tror att kabelstrumpa endast är så populär eftersom den funnits länge och är väl beprövad. Skulle jag sleeva om min dator så skulle jag använda mig av paracord alla gånger utan att tänka vidare mycket på det.

Det kabelstrumpa har som paracord inte har, är en "grövre" look så det är ju bar om det är det man söker efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylingwebben:

Paracord är mer tygliknande, ungefär som man finner på sladden till strykjärnet. Det är betydligt fler och mindre trådar. Paracorden är lättare att jobba med, mycket mjukare och finns dessutom i betydligt fler färger. Jag tror att kabelstrumpa endast är så populär eftersom den funnits länge och är väl beprövad. Skulle jag sleeva om min dator så skulle jag använda mig av paracord alla gånger utan att tänka vidare mycket på det.

Det kabelstrumpa har som paracord inte har, är en "grövre" look så det är ju bar om det är det man söker efter.

Tack för ditt svar! Ett tips är att ni använder funktionen "citera" så man ser att ni svarat, annars finns det risk att man missar

Jag skulle vilja komma igång med att sleeva med just paracord och då sleeva 24-pin,4/8 pin, Molex och 8/6+2 till GPU. Vilka verktyg skulle jag behöva då?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Stylingwebben
Skrivet av Pelegrino:

Tack för ditt svar! Ett tips är att ni använder funktionen "citera" så man ser att ni svarat, annars finns det risk att man missar

Jag skulle vilja komma igång med att sleeva med just paracord och då sleeva 24-pin,4/8 pin, Molex och 8/6+2 till GPU. Vilka verktyg skulle jag behöva då?

Molext extraktor kit för att ta lös kontakterna.
Sax/sidavbitare för att kapa paracorden.
Tändare för att smälta ändarna så de inte frasar upp.
Varmluftpistol med krympslang fungerar även det för att smälta fast ändarna på kabeln.
Något att mäta med.
Lite tejp.

Permalänk

Tjabba, jag tänkte börja sleeva mina egna förlängningskablar, har ni några tips på vilka elkablar man ska köpa samt vilken typ av sleeve som ser snyggast ut/är lättast att arbeta med så får ni gärna säga till. Vilka är det som tillverkar kabelstiften förresten? Och är de lätta att arbeta med?

Länkar till elkablar uppskattas

Permalänk
Medlem

@Stylingwebben:
Hej.

Har ni någon ETA på Kabelkammar Klar 4-, 8- och 24-pin?

Lagerstatusen har varit oförändrad i 6 veckor nu på dessa tre.
Skulle verkligen velat ha haft sådana till mitt bygge

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Stylingwebben

Produktionen av dessa produkter tog betydligt längre än vad vi hade önskat. Fabriken har nu meddelat oss att de skickat dom så nu väntar vi bara på att de ska komma fram. Nu i vecka bör de med andra ord finnas i lager igen.

Permalänk
Skrivet av Samuel_PC:

Tjabba, jag tänkte börja sleeva mina egna förlängningskablar, har ni några tips på vilka elkablar man ska köpa samt vilken typ av sleeve som ser snyggast ut/är lättast att arbeta med så får ni gärna säga till. Vilka är det som tillverkar kabelstiften förresten? Och är de lätta att arbeta med?

Länkar till elkablar uppskattas

ursäkta att jag spammar, men jag fick inget svar och jag vill inte göra fel i min kabelsleeving.

Permalänk
Stylingwebben
Skrivet av Samuel_PC:

ursäkta att jag spammar, men jag fick inget svar och jag vill inte göra fel i min kabelsleeving.

Ursäkta, missade din fråga.

Vi har tyvärr inga elkablar att sälja men de finner du på bilverkstäder, biltema, jula m.fl. Storleken är AWG 18. du bör välja en färg på kabeln så lik den färgen som du ska sleeva med. Alla sleeves har en viss transparens. Använder du t.ex svarta kablar och vit sleeving så ser inte resultatet lika vitt ut som om du skulle använt dig av en vit kabel.

Men jag vill även nämna att det är bättre att använda dig av vit/svart/grå färg på kabeln än t.ex röd färg om du sleevar med något annat än röd sleeving.

Stiften är gjort av en fabrik i Kina som sysslar med all möjlig konstruktion av elektronikkomponenter. Stiften är väldigt enkla att använda och har en hög kvalitet. Vi har aldrig fått ett enda klagomål på dom och har sålt över 10000+ st.

Personligen föredrar jag paracord när jag sleevar något. Jag tycker det helt enkelt ser snyggare ut. Kabelstrumpa har en grövre look och är blankare.

Ska man sleeva mycket så är paracord betydligt skönare att arbeta med.

Permalänk
Stylingwebben

Vi har nu fått in påfyllning av många av våra produkter och dessutom en trevlig nyhet!

Kabelkammar med fäste för EL-wire!

På sidan av dessa kabelkammar finns det ett hål för att föra igenom en el-wire tråd, det blir en otroligt snygg effekt jag aldrig sett någon visa upp.

Du finner dom här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylingwebben:

Vi har nu fått in påfyllning av många av våra produkter och dessutom en trevlig nyhet!

Kabelkammar med fäste för EL-wire!
http://www.stylingwebben.se/wwwdocs/_common_media/products_images/819/2611.jpg

På sidan av dessa kabelkammar finns det ett hål för att föra igenom en el-wire tråd, det blir en otroligt snygg effekt jag aldrig sett någon visa upp.

Du finner dom här!

Vill inte förstöra stämningen, men idén är inte revolutionerande

Alain Simpels körde denna lösning i sitt Tristellarbygge.

Skulle gissa att EL-wire är aningen komplicerat för de som inte pillar med lödkolvar osv. Fungerar med fiber optik också

Bra produkt i vilket fall!

Permalänk
Stylingwebben
Skrivet av eucalyptus:

Vill inte förstöra stämningen, men idén är inte revolutionerande

Alain Simpels körde denna lösning i sitt Tristellarbygge.

https://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/94705.jpg

Skulle gissa att EL-wire är aningen komplicerat för de som inte pillar med lödkolvar osv. Fungerar med fiber optik också

Bra produkt i vilket fall!

Revolutionerande, nja men nyhet är det Kan faktiskt inte se att den produkten används på bilden (inga kabelkammar alls).

EL wire är faktiskt extremt enkelt att använda om man inte är supersnål och vill använda sig av var enda centimeter man köper. Om du köper en bit på 75cm kan du klippa ner den hur kort som helst till exakta mått, du behöver inte ens försluta ändan med något (men det är bra om du gör det med t.ex lite lim), sen så är det bara att plugga in det i en adapter som du kopplar till 12V. Bilden jag visade upp tog mig inte mer än kanske 1-2 minuter att fixa i ordning inklusive montering av kabelkammar.

Den enda gången du behöver löda är om du vill dela upp en lång el wire tråd i flera små delar och löda på anslutningarna själv. Själv föredrar jag bara att köpa en längd lite längre än vad jag behöver och kapa till den till rätt längd och kassera det överblivna. Lite dyrare men så otroligt mycket enklare.

Permalänk
Stylingwebben

Nu har vi äntligen fått klar vi helt nya hemsida. Hemsidan är byggd på en helt ny plattform med en uppsjö av nya funktioner för att göra det lättare att handla hos oss. I samband med uppgraderingen lade vi en en hel del nya produkter så kicka in i butiken.

Alla åsikter ni har om butiken får ni hemskt gärna skriva ner här, hittar ni något fel eller liknande så kommer vi ta hand om det.

Permalänk
Medlem

https://www.stylingwebben.se/produkt-kategori/pc-modding/klis...

Egenproducerade klistermärken/vinyler av registrerade varumärken för kommersiellt syfte ska du nog avstå från.

Permalänk
Stylingwebben
Skrivet av IMPANI:

https://www.stylingwebben.se/produkt-kategori/pc-modding/klis...

Egenproducerade klistermärken/vinyler av registrerade varumärken för kommersiellt syfte ska du nog avstå från.

Tack för ditt råd.

Permalänk
Stylingwebben
Skrivet av IMPANI:

https://www.stylingwebben.se/produkt-kategori/pc-modding/klis...

Egenproducerade klistermärken/vinyler av registrerade varumärken för kommersiellt syfte ska du nog avstå från.

Tack igen för tipset, alla logotyprelaterade klistermärken är nu borttagna. Uppskattar din feedback!

Permalänk

@Stylingwebben:

Hej,

Jag har några frågor om hur jag ska gå tillväga när jag ska sleeva molex konnektor och 4 pin pwm konnektor på en pump.

Vilken sleeve ska jag använda, samt vilka verktyg?

Permalänk
Stylingwebben

@SirAlex18:
Molexkontakten blir snygagst om du sleevar varje kabel för sig med vår smalaste kabelstrumpa.
Fläktkontakten använder sig av betydligt mindre kablar och alla får plats i en enda kabelstrumpa av den minsta storleken.
De du behöver är en sidavbitare eller avbitartång för att kapa kabelstrumpan samt en tändare för att smälta samman ändan av kabelstrumpan så den inte spretar isär. Du kan även behöva en varmluftpistol om du ska krympa krympslang runt ändarna på kabelstrumpan. För att få lös stiften från plastkontakten så rekommenderar jag att du använder vårt molex extractor kit.

Permalänk
Stylingwebben

Många har frågat efter det och nu har vi äntligen det, kablar till PC. Utöver det har vi även tagit in kabelkammar som passar till sleevade kablar, vanliga kablar samt de ultratunna silverpläterade kablarna vi nyss har tagit in.

Framtiden ser även den ljus ut, vi har planer på att börja sälja produkter till vattenkylning, mer om det när det bli aktuellt.

Permalänk
Medlem

Existerar det här företaget fortfarande?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Existerar det här företaget fortfarande?

De la upp en nyhet på sin hemsida så sent som 22 oktober, så det är nog lugnt.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

De la upp en nyhet på sin hemsida så sent som 22 oktober, så det är nog lugnt.

Det är omöjligt att få tag på dom dock.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Det är omöjligt att få tag på dom dock.

Det är ju oroväckande förstås. Har inte beställt något av dem på länge så har ingen förstahandsinfo. men såg på Alla bolag att det är en enskild firma. Han kanske inte hunnit med helt enkelt?

Skriv gärna igen om du lyckas få kontakt.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B