Anthem – vad tycker ni som är igång?

Permalänk
Medlem

Meh, känns som en stor sandlåda utan leksaker, du har sand där men inget att leka i sanden med du kan däremot köpa leksaker om du vill, eller gräva djupare i sandlådan och se om du hittar något, du får dock räkna med att gräva kilometervis.

Permalänk
Medlem

Gillade inte alls betan/demot, men tycker det är roligt nu när jag kommit igång med det färdiga spelet. Kontrollerna känns avsevärt bättre och det är något mer stabilt.

Det kraschar dock på tok för mycket för ett färdigt spel (alltså att man blir tappar uppkopplingen mot servern), och laddningstiderna är under all kritik även med en SSD.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Gillade inte alphan men har sjukt roligt nu i hela spelet(köpte origin premier för testa det i en månad). Colossus är kung och extra kul nu när man målat den så den ser nästan ut som hulkbuster.

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/as5jnd/day_on...

Riktigt matig patch som har en hel del QoL-fixar!

Jag har skrivit det mesta på FZ, så summerar det som en del andra här. Spelade stängda betan, var inte imponerad, skippade öppna och testade spelet sedan via Origin Basic som jag ändå hade sedan tidigare, fastnade och blev överraskande imponerad. Haft jättekul med spelet och uppgraderade till premier när speltimmarna tog slut.

Har i princip inte stött på en enda bugg förutom mindre visuell bugg i fortet när Javelinen snurrar mot en när man ska hoppa in i den så stod en likadan kvar inuti som inte roterade. Var så i ett par dagar men verkar ha försvunnit nu.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

inget för mig, det påminner om Destiny 2 å de var häller inget för mig, snyggt är det, å du kan flyga..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har så svårt för dessa spel där storyn tar slut ganska så omgående?
Bara harva samma sak igen, och igen, och igen... det blir liksom... enformigt eller vad man ska säga?
Hur länge kan det vara coolt med explosioner och lite fin grafik liksom? Gött jag fick en ny bössa, lite starkare än innan... jag kör samma uppdrag igen och hoppas på en lite starkare... ?

Har bara kört betan som var öppen på helgerna ännu men jag är otroligt osäker på om jag kommer köpa det här spelet. Eventuellt efter många fler reviews kommit ut så man kan kolla av vad dom säger.

Ska väl även tillägga att jag älskar biowares övriga spel, men detta vetifan alltså...?
Hade samma problem med Destiny, storyn tog slut ganska så omgående och kvar var att leka runt med andra online...?

Någon som förstår hur jag tänker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag är nyfiken! Fick själv inget jättebra intryck av Anthem efter demohelgerna, och känner mig inte speciellt taggad. Men, ser att många är igång och spelar nu efter första (?) lanseringsvändan, så.. ja, jag är ändå intresserad! Hur känns det? Vad skiljer mot demot? Hur är det med story och karaktärer?

Kollegan Erik på FZ verkar vara rätt positiv efter första timmarna. Det innebär väl visst hopp tänker jag. Vill ju ändå gilla på något sätt!

Spelet flyter på otroligt mycket bättre än det gjorde under betan/demot. Kontrollen känns rätt, menyerna ser ut att vara fixade, och prestandan är på topp i mitt tycke.

Jag har spelat med vänner och kollegor sedan slutet på förra arbetsveckan och vi är fast i det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobraz:

Alltså, jag har så svårt för dessa spel där storyn tar slut ganska så omgående?
Bara harva samma sak igen, och igen, och igen... det blir liksom... enformigt eller vad man ska säga?
Hur länge kan det vara coolt med explosioner och lite fin grafik liksom? Gött jag fick en ny bössa, lite starkare än innan... jag kör samma uppdrag igen och hoppas på en lite starkare... ?

Har bara kört betan som var öppen på helgerna ännu men jag är otroligt osäker på om jag kommer köpa det här spelet. Eventuellt efter många fler reviews kommit ut så man kan kolla av vad dom säger.

Ska väl även tillägga att jag älskar biowares övriga spel, men detta vetifan alltså...?
Hade samma problem med Destiny, storyn tog slut ganska så omgående och kvar var att leka runt med andra online...?

Någon som förstår hur jag tänker?

"Ganska omgående" brukar vara sant för looter shooters vid släpp, efter ett år och medföljande expansion/er så motsvarar det mer vad det borde varit från början. Destiny 2 blev något helt annat än var det var efter Forsaken-expansionen. Men, dessa spel fokuserar mycket på just end game content, något som Anthem likt många andra spel verkar ha väldigt tunt utbud av.

Anthem är för mig väldigt kul, men när jag nått maxlevel och klarat av de strongholds som finns så har jag svårt att se att jag kan tycka det är superskoj att levla upp mina andra javs. Destiny 2 har åtminstone en myriad av end game-saker samt olika spellägen att variera med, där ser det lövtunnt ut från Anthems sida just nu.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Musikälskare

Ganska tråkigt tyckte jag tyvärr

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har inte fattat vad spelet går ut på. Är det inte samma som PUPG att man bara springer runt och tar död på varandra om och om igen i korta matcher? Känns som det blir tråkigt ganska snabbt om man inte gillar sånt. Jag tröttnade skitsnabbt på Destiny 2 t.ex. fanns ju inget att göra efter att storyn tog slut.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag har inte fattat vad spelet går ut på. Är det inte samma som PUPG att man bara springer runt och tar död på varandra om och om igen i korta matcher? Känns som det blir tråkigt ganska snabbt om man inte gillar sånt. Jag tröttnade skitsnabbt på Destiny 2 t.ex. fanns ju inget att göra efter att storyn tog slut.

Tror du tänker på Apex..?

Finns tyvärr ingen PvP i Anthem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tror du tänker på Apex..?

Finns tyvärr ingen PvP i Anthem.

Ja...Det var mycket nu på en gång. Du har helt rätt!

Men Anthem är typ Destiny utan PVP-läget?

Känner att nackdelen med dessa spel är att man måste grinda och att det ofta känns meningslöst. Lite som Diablo kändes efter ett tag. Blir liksom meningslöst om det inte finns mycket story att utforska.Men sen jag också den typen som spelade StarCraft 2 och Warcraft 3 bara för storyn

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BrottOchStraff:

Ja...Det var mycket nu på en gång. Du har helt rätt!

Men Anthem är typ Destiny utan PVP-läget?

Känner att nackdelen med dessa spel är att man måste grinda och att det ofta känns meningslöst. Lite som Diablo kändes efter ett tag. Blir liksom meningslöst om det inte finns mycket story att utforska.Men sen jag också den typen som spelade StarCraft 2 och Warcraft 3 bara för storyn

Jag kommer nog tröttna så snart story:n tagit slut, har inte riktigt orken att sitta och grind:a, så EA:s abboneringstjänst passar utmärkt.
Sen kanske det blir ett köp om/när de lägger till PvP, så det finns något att faktiskt "kämpa" för.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Som en 30åring utan tillfälle att sitta längre än ett par timmar sträck så tyckte jag att det var riktigt roligt! visst det finns barnsjukdomar, men i det stora hela mycket roligt och fet action!

Permalänk
Medlem

Fråga!

Om jag ska prova origin premiere... går det att teckna nu och sedan avboka direkt och då kunna köra anthem i en månads tid? Kan ju vara värt 150 kr för att prova under en månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobraz:

Fråga!

Om jag ska prova origin premiere... går det att teckna nu och sedan avboka direkt och då kunna köra anthem i en månads tid? Kan ju vara värt 150 kr för att prova under en månad?

Om du köper en månad premiere, så är det bara att ladda ner spelet. Behöver inte förboka eller något sånt. Sedan när månaden är slut, så kan du inte spela längre bara.

Gillar man inte att grinda, då är ju inte looter shooter spel något man ska spela. Det är ju hela grejen med spel som detta. Spela genom den lilla story som finns, sedan börjar riktiga spelet. Grinda till sig bättre gear.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cobraz:

Fråga!

Om jag ska prova origin premiere... går det att teckna nu och sedan avboka direkt och då kunna köra anthem i en månads tid? Kan ju vara värt 150 kr för att prova under en månad?

Japp, det går fint. Då glömmer man inte att avboka och får betala mer

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Provade att köpa basic, då fick man 10 timmar...
Verkar bra dock efter ca en timmes lirande!

Men hur fasen byter jag javelin? Låste upp storm efter första missionet men nu kan jag inte byta tillbaka till ranger? Kör "R - Javelins" men det finns ingen ranger där?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cobraz:

Provade att köpa basic, då fick man 10 timmar...
Verkar bra dock efter ca en timmes lirande!

Men hur fasen byter jag javelin? Låste upp storm efter första missionet men nu kan jag inte byta tillbaka till ranger? Kör "R - Javelins" men det finns ingen ranger där?

Tror det är på level 8 man får möjlighet att låsa upp en till javelin. När du valde Storm fick du upp en varning om det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobraz:

Provade att köpa basic, då fick man 10 timmar...
Verkar bra dock efter ca en timmes lirande!

Men hur fasen byter jag javelin? Låste upp storm efter första missionet men nu kan jag inte byta tillbaka till ranger? Kör "R - Javelins" men det finns ingen ranger där?

När du låste upp storm efter första uppdraget så valde du storm till din första javelin, Ranger spelar du bara i inledningen. som någon annan skrev, din andra javelin låser du upp vid lvl 8

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Fick en sju dagars trial på Origin Basic av en polare så jag har nu kört under de tio timmar som jag har kunnat spela och det gör mig uppriktigt förbannad att vi har väntat fem år på det mest mediokra spel någonsin från Bioware.

Vid ett par tillfällen under spelets gång så kan man ana vad Bioware försökte åstakomma med Anthem, en looter story med Biowares starka signum i storytelling men vad vi får istället är en väldig generisk sci-fi story som befolkas av en drös helt förglömliga karaktärer som bidrar med varken intryck eller skäl att bry sig om vad de har att säga.

Om jag ska nämna något om upplägget i spelet så är väldigt lite som skiljer kampanjen från sidequests eller strongholds. I kampanjen så får du först en mellansekvens följt av att du ska ut och döda något, följt av att hämta något, följt av att försvara något och slutligen så ska du döda något igen. När du gör ett sidequest så har du detta att se fram emot, döda något, hämta något, försvara något och äventyret slutar med att du ska döda något. I strongholds så har du en riktig bullet sponge till boss med korkad AI att se fram emot annars är det inte mycket som skiljer strongholds från sidequests.

Att vara en risodlare i Nordkorea hade fan varit mindre repetitivt.

Avslutningsvis så vill jag säga att jag hade kunnat förlåta mycket om det inte vore för att Anthem är trots allt ett fullpris spel och inte ett F2P spel.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Spelade inte demot och har tänkt att detta verkar bli ett riktigt tråkigt spel.
Har nu kört ca 5 timmar på min Origin Basic sub. och måste säga att jag gillar spelet.
Miljön är fantastiskt snygg och kontrollerna är bra när man väl lärt sig, spelar på PC med tangentbord och mus. Laddningstiderna är irriterande på PC, vågar inte ens tänka hur det är på konsolerna.

Stör mig dock väldigt mycket på att man måste springa bort till sin javelin för att starta ett mission, borde gå att göra från journals när man tittar på ett uppdrag.

Kommer nog uppgradera till premium efter mina 10 timmar är slut, iaf en eller två månader. Sen får man se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

...men en av de sämsta konsolportarna jag kört på länge...

Kan du förklara lite mera där?
Om jag köper spelet lär det blir till PS4 PRO, men är det dåligt optimerat för konsol börjar jag ju tveka...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rocklets:

Kan du förklara lite mera där?
Om jag köper spelet lär det blir till PS4 PRO, men är det dåligt optimerat för konsol börjar jag ju tveka...

Antar att han menar tvärtom, att det är utvecklat för konsol och sen slarvigt portat till PC.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag kör det nu på min laptop och det flyter på riktigt bra.
Däremot när jag körde demot på min xbox one så lagga det till ibland.
Har dock inte den senaste versionen utav xbox one utan det är den första som kom så det kanske flyter på bättre på de nyare varianterna?

Permalänk
Medlem

Längtar till Day One Patch:n som kommer.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Hehe... faller mer och mer för spelet ju mer jag lirar!

Permalänk
Medlem

Jag blev lvl 30 idag och har börjat spela på grandmaster 1. Men köra Strongholds med randoms är en chansning. Jag är bara power 401, så jag behöver folk som har högre power än mig. Annars är det inte lätt att ta sig igenom. Så när man hamnar med folk som är samma eller lägre power än mig, då kan man i princip hoppa ur och söka ny grupp.

Hade man varit en grupp som pratade med varandra, så hade det varit en helt annan femma dock.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Spelat kanske runt 30 timmar, men har redan avinstallerat spelet! 440power kom jag upp till. Samma contracts om och om igen, var exakt samma med story mission kändes som man gjorde samma uppdrag fast på en annan del utav kartan! känner ingen glädje alls idet

Får vänta på Division 2

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Spelat kanske runt 30 timmar, men har redan avinstallerat spelet! 440power kom jag upp till. Samma contracts om och om igen, var exakt samma med story mission kändes som man gjorde samma uppdrag fast på en annan del utav kartan! känner ingen glädje alls idet

Får vänta på Division 2

Förstår vad du menar. Det är väldigt dåligt med variation tyvärr. Men detta får funka fram tills Division 2. Eller iaf tills onsdag nästa vecka, för då ska jag operera min axel. Ser inte fram emot det. Vad tar man sig till om man är sjukskriven, men kan inte spela!

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]