Anthem – vad tycker ni som är igång?

Permalänk
Relik 📜

Anthem – vad tycker ni som är igång?

Jag är nyfiken! Fick själv inget jättebra intryck av Anthem efter demohelgerna, och känner mig inte speciellt taggad. Men, ser att många är igång och spelar nu efter första (?) lanseringsvändan, så.. ja, jag är ändå intresserad! Hur känns det? Vad skiljer mot demot? Hur är det med story och karaktärer?

Kollegan Erik på FZ verkar vara rätt positiv efter första timmarna. Det innebär väl visst hopp tänker jag. Vill ju ändå gilla på något sätt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag körde båda betorna och var inte direkt imponerad, men det lyckades fånga mitt intresse så pass att jag skaffade Origin Premier Pass (igen).
Har nu testat en 10 timmar cirka i helgen och haft oförskämt roligt. Det flyter på som smör, och denna gång kör jag med handkontroll så flygningen är betydligt roligare än det var innan.

Gameplay är riktigt givande med bra tyngd i vapen och abilities.
Storyn finns men inte mycket mer än så än så länge. Röstskådespeleriet är i världsklass dock, riktigt bra i min mening.

Jag kommer definitivt fortsätta lira i alla fall.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag körde båda betorna och var inte direkt imponerad, men det lyckades fånga mitt intresse så pass att jag skaffade Origin Premier Pass (igen).
Har nu testat en 10 timmar cirka i helgen och haft oförskämt roligt. Det flyter på som smör, och denna gång kör jag med handkontroll så flygningen är betydligt roligare än det var innan.

Gameplay är riktigt givande med bra tyngd i vapen och abilities.
Storyn finns men inte mycket mer än så än så länge. Röstskådespeleriet är i världsklass dock, riktigt bra i min mening.

Jag kommer definitivt fortsätta lira i alla fall.

Låter ju lovande ändå!

Förresten, för formens skull. Alla som svarar kan väl sätta eventuellt storykänsligt inom [spoiler][/spoiler].

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag spelader betan och fastnade inte för det, jag spelade iof inte särskilt länge. Nu såg jag för ett par dagar sen att jag fick det genom origin access premier och tänkte att det var likabra att spela igen och nu fastnade jag, som tusan Detta spelet är riiiktigt roligt och jag trivs i världen som den erbjuder. Jag lär mig fortfarande men jag har börjat komma igång efter många timmar gameplay. Förösker hitta lite ritningar så jag kan börja med lite crafting också, kommer väll

För att sammanfatta. Love it! Tummar upp

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker det är trist att dom splittar spelarbasen direkt med early access.
En vecka är ingen tid, men man får ju ändå passa sig för spoilers.

Sen funderar jag även kring hur levling, missions och så vidare funkar?
Kommer folk som redan nött av en vecka vara totalt ointresserade att spela samma content igen med dom som kommer sen?
Det tråkiga man då har som casual gamer är att det lär ta ytterligare veckor innan man är "ikapp" polarna som valde att starta tidigt...?

Kanske målar fan på väggen i onödan.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba:
Det är inte Early access utan detta är premier tjänsten som jag betalar extra för på Origin.
Spelupplägget är annars väldigt likt Destiny. Du kan välja att köra freeplay och då har du hela kartan att röra runt dig på och under freeplay är det World events som startar med jämna mellanrum där det oftast handlar om att utplåna olika baser. Freeplay är alltid online och du kör ihop med andra spelare online.

Karriärläget kan du välja att spela antingen privat eller public. Väljer du att spela Coop med andra får du oftast mer XP poäng och levlar snabbare eller så kör du det helt själv. Kör du själv får du slita lite mer ibland men det är god avvägning på svårighetsgrad privat kontra public.

Det är så långt jag har kommit iallafall och fortsätter lära mig spelet, jag kommer absolut fortsätta spela detta. Roligt som fan!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Du behöver inte oroa dig. Man kan spela ihop även om man befinner sig på olika ställen i storyn och olika levels. Det finns rätt mycket buggar fortfarande så se det som en fördel att du inte började spela under early-access.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kört båda testversionerna och hade riktigt kul med dem vilket fick mig att köpa en månads Premier för att kunna lira Anthem. Introduktionen och storyn tycker iaf jag är helt okej. Röstskådisarna gör sitt jobb, ansiktsanimationerna är normala, vapen/flygning/allmänna kontroller fungerar fint. Spelet är riktigt snyggt och ljudet är bra.

Personligen har jag tekniska problem med att spelet hänger sig samt att jag har för låg GPU load och för hög CPU load (fungerade perfekt i fredags) men vet inte om det är hårdvaran eller spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det är ett HELT OK spel, nötte ganska hårt i helgen, förvånad över att det är så mycket story element, är nu level 27 av 30 och det finns fortfarande story kvar i Spelet att köra igenom.

Har inte haft några större tekniska problem, tappade ljudet ingame en gång, tappade anslutning mot servern en gång, och en BSOD men det är på 20+ timmar.

Spelet är en riktig screenshot/desktop wallpaper generator, fyfan vad snyggt det är för det mesta. Just nu är det riktigt kul, kan vara lite för lätt att få legendary gear dock, redan på lvl 27 så har jag fått 3st legendary drops, 2st via vanliga story missions och 1 via en Stronghold.

Så blir man fulldeckad i legendary gear inom 1-2 veckor så kanske man tappar motivationen att spela vidare, vi får se.

Imponerad att de fick till styrningen såpass bra när man kör med KB & Mus nu, som natt och dag gentemot betan.

Betyg 3.85 av 5 möjliga.

Permalänk
Medlem

@LiTo:
Alltså Early access...Detta är inte Early access, det är ett uttryck som används på Steam som jag ser som en förlängd betaperiod "spela om du vill men vi varnar dig spelet är inte klart typ" det är vad Early access är. Detta är ett fullständigt spel som är färdigt.
Gäller att inte blanda ihop koddar och morötter, tycker jag....

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@LiTo:
Alltså Early access...Detta är inte Early access, det är ett uttryck som används på Steam som jag ser som en förlängd betaperiod "spela om du vill men vi varnar dig spelet är inte klart typ" det är vad Early access är. Detta är ett fullständigt spel som är färdigt.
Gäller att inte blanda ihop koddar och morötter, tycker jag....

Problemet är ju bara att det är dom själva som kallar en veckas försprång för early access:

Citat:

Anthem launches February 22, 2019 for Xbox One, PlayStation® 4, and PC. Early Access begins on February 15 for Origin Access and EA Access members.”

Det jag menade med mitt ursprungliga inlägg som du citerade, är att det i min mening är helt galet att man som köpare av STANDALONE spelet även ska behöva hosta upp för en full månad av origin access premier för att få en veckas speltid. Det blir ju som att köpa spelet dubbelt eftersom premier även inkluderar hela spelet. Utsugeri på högsta nivå.
Dom hade väl iaf kunnat bjuda på att det räckte med basic-planen om man ÄVEN köpt spelet standalone...

Men det handlar väl om att dom försöker pusha folk in i premier istället för att öht köpa standalone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Problemet är ju bara att det är dom själva som kallar en veckas försprång för early access:

Det jag menade med mitt ursprungliga inlägg som du citerade, är att det i min mening är helt galet att man som köpare av STANDALONE spelet även ska behöva hosta upp för en full månad av origin access premier för att få en veckas speltid. Det blir ju som att köpa spelet dubbelt eftersom premier även inkluderar hela spelet. Utsugeri på högsta nivå.
Dom hade väl iaf kunnat bjuda på att det räckte med basic-planen om man ÄVEN köpt spelet standalone...

Men det handlar väl om att dom försöker pusha folk in i premier istället för att öht köpa standalone...

Okey, då tar jag tillbaka allt och påstår motsatsen istället hahaha.

Fast du behöver inte köpa spelet OCH köpa Origin Premier utan det räcker att du abbonerar på premier så får du spelet och så många andra spel men jag förstår vad du menar.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Problemet är ju bara att det är dom själva som kallar en veckas försprång för early access:

Det jag menade med mitt ursprungliga inlägg som du citerade, är att det i min mening är helt galet att man som köpare av STANDALONE spelet även ska behöva hosta upp för en full månad av origin access premier för att få en veckas speltid. Det blir ju som att köpa spelet dubbelt eftersom premier även inkluderar hela spelet. Utsugeri på högsta nivå.
Dom hade väl iaf kunnat bjuda på att det räckte med basic-planen om man ÄVEN köpt spelet standalone...

Men det handlar väl om att dom försöker pusha folk in i premier istället för att öht köpa standalone...

Hej, man får 10% rabbatt om du köper spelet när du har Premier, då hamnar du på samma kostnad som den dyrare versionen av spelet. Förslagsvis säger du upp Premier innan första månaden är över om du kör på det här upplägget.

Obs! köp Vanliga versionen av spelet när du switchar ifrån Premier till fullt köp, du behåller dina bonus items ändå så det finns ingen anledning att köpa dyraste standalone versionen ifall du kommer ifrån Premier.

Permalänk
Medlem

+ Gameplayet är fantastiskt och helt klart det bästa med spelet. Korta cooldowns och flashiga animationer gör att man känner sig väldigt stark och man kan hitta massor av olika spelstilar beroende på vad man equippar.

+ Förhållandevis hög inventory allowance (250 items).

+ Många av karaktärerna i Fort Tarsis är rätt kul att prata med även om ansiktsanimationerna inte är något att hänga i granen.

+ Smärtfri lansering rent infrastrukturmässigt, har inte varit med om några problem med matchmaking eller att komma in i spelet. Det är snarare klientsidan som är instabil.

- Laddningstider. All. Over. The. Place. Spelet dumpar verkligen minnet och laddar nya saker konstant och verkar helt strunta i hur mycket RAM man har. Någon på Reddit såg ~600GB läsaktivitet från spelet under en tvåtimmars spelsession.

- PC var helt klart inte en prioritet UI/UX-mässigt.

- UX generellt är ganska kass. Det är tokhögt input lag i menyerna och saker som borde ta några sekunder tar ofta mycket längre än så, antingen pga laddningstider (se ovan) eller för att man måste hitta rätt huvudmeny (det finns två) och sedan gräva i undermenyer.

- Storyn är för det mesta förutsägbar och lite rushad. Jag får känslan av att man ändrat saker ganska långt in i utvecklingen.

- Finns ingen "släng all gear under x kvalitet" vilket leder till massor av manuellt underhåll av sitt inventory.

- Spelet kraschar eller förlorar allt ljud ett par gånger om dagen.

- Massvis med mindre buggar inom flera områden. Allt från spelmekaniska konstigheter till gear perks som inte fungerar som de ska.

För att summera så har spelet en hel jävla massa problem som behöver redas ut innan man kan kalla det en kvalitativ upplevelse, men trots detta så har jag och min squad haft sjukt roligt med det under helgen, vilket kanske säger en del om hur själva gameplayet känns när man väl har kommit förbi alla menyer och annat tjafs.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Tror ni att Anthem blev lite skadat (försäljningsmässigt) av Apex? Vet att det är helt olika spel men känns ändå som att Apex är på allas läppar just nu och få har ögonen för något annat O_o

Permalänk
Avstängd

Den där skiten ploppar upp mitt i mina videos när jag ligger och youtube'ar, tänker aldrig köpa skiten p.g.a det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tror ni att Anthem blev lite skadat (försäljningsmässigt) av Apex? Vet att det är helt olika spel men känns ändå som att Apex är på allas läppar just nu och få har ögonen för något annat O_o

Men Apex kräver väl Origins? Jag funderar på om Apex release var ett sätt att få folk att installera Origins och fungera som en förberedelse eller ett lockbete till Anthem.

Personligen avvaktar jag tills endgame-analyserna kommer från pålitliga recensenter och spelarbasen. Jag är fortfarande bränd efter Diablo III:s urusla loot och endgame-innehåll när det släpptes 2012.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Men Apex kräver väl Origins? Jag funderar på om Apex release var ett sätt att få folk att installera Origins och fungera som en förberedelse eller ett lockbete till Anthem.

Personligen avvaktar jag tills endgame-analyserna kommer från pålitliga recensenter och spelarbasen. Jag är fortfarande bränd efter Diablo III:s urusla loot och endgame-innehåll när det släpptes 2012.

Mycket möjligt, oavsett vad så är varken jag eller mina vänner intresserade av något annat än Apex just nu, plus dom andra ca 30 miljoner spelarna xD

Vi får väl se, Anthem känns inte som något för mig :/

Permalänk
Medlem

Anthem får min hjärna att gå sönder! Så mycket potential, men en av de sämsta konsolportarna jag kört på länge, och sen storyn... Asså det finns något där, gömt långt nere av en totalt ytlig och förvirrande story som tar 10-15h att klara.. Jahopp, det var allt???

Permalänk
Medlem

Försökt ge anthem en chans idag men vette fan ärligt talat, skippar allt prat och typ all story av nån anledning (gjorde inte de i betan) samt ska jag va helt ärlig så känner jag bara att jag vill spela apex mer eller mindre tyvärr..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Märklig nyhet det här, det släpps typ 200 spel per dag på Steam, spelar hellre nåt av dom då jag gillar kvalite & allra helst nåt som inte 100% gjorts för att generera pengar & sen mer pengar.
& spel där utvecklarna själva knappt spelar sina egna spel känns inte så hett heller.
Brukar inte köpa Carolas jul plattor heller bara för att alla andra gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Jag tycker att det är ett HELT OK spel, nötte ganska hårt i helgen, förvånad över att det är så mycket story element, är nu level 27 av 30 och det finns fortfarande story kvar i Spelet att köra igenom.

Har inte haft några större tekniska problem, tappade ljudet ingame en gång, tappade anslutning mot servern en gång, och en BSOD men det är på 20+ timmar.

Spelet är en riktig screenshot/desktop wallpaper generator, fyfan vad snyggt det är för det mesta. Just nu är det riktigt kul, kan vara lite för lätt att få legendary gear dock, redan på lvl 27 så har jag fått 3st legendary drops, 2st via vanliga story missions och 1 via en Stronghold.

Så blir man fulldeckad i legendary gear inom 1-2 veckor så kanske man tappar motivationen att spela vidare, vi får se.

Imponerad att de fick till styrningen såpass bra när man kör med KB & Mus nu, som natt och dag gentemot betan.

Betyg 3.85 av 5 möjliga.

Bara för du får Legendaries så betyder det inte att dom är bra. Statsen på vapnen är ju helt random, så det dröjer ett bra tag innan du får "vettiga" stats om du inte har väldans tur.

Jag tycker spelet är skoj. Men tror att det tar slut för mig efter en månad. För få områden/instanser att grinda loot på och de 3 som finns börjar redan kännas tjatiga.
Sen har vi alla buggar, mest frustrerande buggen just nu är att man inte får loot när man är "knockad" och resten av laget dödar boss eller liknande.

Permalänk
Medlem

Jag har vart lite sugen på detta, tänkt att ev skaffa det i framtiden men har insett att det inte finns någon möjlighet att lira det helt ensam och det är en STOR dealbreaker för mig. Finns inget värre än att spela med folk som bara ska springa runt och skiter helt i världen osv. Jag gillar att sakta ned, ta in allt och utforska. Så det blir nog ett pass på detta tyvärr.

Bl.a. det jag verkligen gillade med The Division. Ofta jag stannade och bara kikade på miljöerna osv. Levde mig in i det hela lite. Lär inte vara möjligt med Anthem tyvärr.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

20 timmar enligt Origin, kanske 10 timmar i verkligheten och vet inte var Origin får siffrorna ifrån.

De flesta buggar och problem från demot är fixade och spelinställningar kan justeras hur man vill till skillnad mot demot.

Lite tjatigt att alltid gå tillbaka till fortet efter varje uppdrag/kontrakt.

Då många gillar jämföra detta med Destiny så ska jag väl göra det:
Storyn har efter 2 timmar mer innehåll än vad Destiny 2 hade i hela sin kampanj och man slipper gå läsa massa skräp för att få reda varför och hur allt blev till osv.

Gameplay fungerar utmärkt, många saker från ME: Andromeda, de bra sakerna helt enkelt + flygning.

Vapen känns bra och när man får en upgrade så märker man skillnad direkt inte som i Destiny där man måste ha en viss level på vapen för att ens göra skada och när man har maxat så känner man noll skillnad.

Har bara kört Ranger än så länge men gillar att man inte behöver nöta igenom allt skräp igen för att låsa upp en annan klass som man måste i ett visst annat spel man spenderat alltför många timmar på.

Matchmaking fungerar än så länge bra och snabbt, har inte behövt vänta längre än 15 sekunder på något uppdrag.

7/10 för att jag tror att det kommer bli repetitivt i end game utan mycket innehåll men vilket spel är inte det.

Skrivet av Zemlan:

Jag har vart lite sugen på detta, tänkt att ev skaffa det i framtiden men har insett att det inte finns någon möjlighet att lira det helt ensam och det är en STOR dealbreaker för mig. Finns inget värre än att spela med folk som bara ska springa runt och skiter helt i världen osv. Jag gillar att sakta ned, ta in allt och utforska. Så det blir nog ett pass på detta tyvärr.

Bl.a. det jag verkligen gillade med The Division. Ofta jag stannade och bara kikade på miljöerna osv. Levde mig in i det hela lite. Lär inte vara möjligt med Anthem tyvärr.

Nu ska jag inte försöka sälja spelet på något sätt men Freeplay är inte som i demot där det avslutas när någon sticker därifrån.
Körde några timmar idag och du kan flyga runt fritt och nya spelare ersätter dem som sticker därifrån, antagligen kommer du inte ens se dem ( om du inte vill ) då det är 4 spelare på en väldigt stor yta.

Skrivet av Don_Tool:

@LiTo:
Alltså Early access...Detta är inte Early access, det är ett uttryck som används på Steam som jag ser som en förlängd betaperiod "spela om du vill men vi varnar dig spelet är inte klart typ" det är vad Early access är. Detta är ett fullständigt spel som är färdigt.
Gäller att inte blanda ihop koddar och morötter, tycker jag....

Det är ju bokstavligen vad early access betyder... Bara för att PUBG corp och andra haft sina spel i alpha-läge i 2 år utan att få till version 1.0 så förändras inte betydelsen av orden.
Det är dåligt kodade spel som gett en ny mening till orden i Steam, Steam borde aldrig ha godkänt att spel i det skicket ens släpps på deras plattform, finns mycket ofärdigt skräp där pga detta.

Permalänk
Medlem

Jag har lirat Ca 30 timmar sedan i Fredags.

+ Gameplay. Det är roligt att spela.
+ Dungeons och bossfighter.
+ Grafik och Ljud
- UI't är ibland onödigt krångligt.
- Storyn var väldigt ljummen.
- Repetitiva uppdrag. I stort sett finns det tre olika saker att göra. Stå stilla på en punk och försvara den. Samla orbs. Eller samla runor/object.
- Världen är stel och tråkig. Det ser likadant ut överallt och inga minnesvärda zoner.
- Laddningstider.
- Mycket Quality of Life som behövs. Orkar inte gå in på alla detaljer.
- Buggar. Den mest irriterande just nu är att man missar drops om man är död när bossen dör. Samt att loota en kista bara räknas för den som öppnar kistan.
- Hela uppdragshubben/Fortet är väldigt tråkigt och känns mest bara jobbigt att ta sig igenom för att prata med alla.
- Overall dåligt med content. Bara 3 dungeons varav en tillhör huvudstoryn.

Det finns massor med potential och om Bioware uppdaterar spelet med mer innehåll så kan det bli riktigt bra. Men just nu känner jag mig färdig efter bara en helg..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag har vart lite sugen på detta, tänkt att ev skaffa det i framtiden men har insett att det inte finns någon möjlighet att lira det helt ensam och det är en STOR dealbreaker för mig. Finns inget värre än att spela med folk som bara ska springa runt och skiter helt i världen osv. Jag gillar att sakta ned, ta in allt och utforska. Så det blir nog ett pass på detta tyvärr.

Bl.a. det jag verkligen gillade med The Division. Ofta jag stannade och bara kikade på miljöerna osv. Levde mig in i det hela lite. Lär inte vara möjligt med Anthem tyvärr.

Du kan spela nästan helt själv. Storyn kan du, så vitt jag vet spela helt själv. Men Free play, när du bara utforskar världen, är publik. Men å andra sidan så spelar ju det ingen roll iom att vad som andra gör spelar ingen roll för dig.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

ni stava fel på apex

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Har spelat sen i lördags, efter en del startup strul (För många accounts, problem med origin cache). Men efter det har det fungerat väl.

Nått jag inte förstår är varför man har så mycket skrivna notes från folk man hittar. Känns som en kvarleva från singleplayerspelen. Man hinner aldrig läsa dom när man hittar dom och man hittar dom inte när man vill läsa dom (extremt kass UI). Och om man hittar dom när man tänkt läsa dom kommer man inte ihåg kontexten varför man fann dom.

Men det är ett kul tidsfördriv, har också haft positiv upplevelse att spela med kreti och pleti. Hade en freeplay session i 1h igår där vi flög omkring och gjorde lite World events. Lite hit and miss, antingen koordinerar man sig eller så gör man det inte. Men spelar man freeplay så anslut dig till en annan spelare så brukar det lösa sig.

Har ett Critical Mission nu som känns som en eftertanka från BioWare "Tusan spelet är för kort, låt dom farma en hel del". Inget som jag råkat ut för i Destiny 2 när man körde igenom kampanjen.

Positivt intryck från en äldre herre som jag. Har man 30 min över spela lite. 2 h över? spela lite mer? Negativt intryck: Story? Var? Efter ett tag 5-6 h så skiter jag i contexten, den bryr jag mig inte om. Handlar om lite kul tidsfördriv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Du kan spela nästan helt själv. Storyn kan du, så vitt jag vet spela helt själv. Men Free play, när du bara utforskar världen, är publik. Men å andra sidan så spelar ju det ingen roll iom att vad som andra gör spelar ingen roll för dig.

Får väl kolla upp det mer noga vad som gäller. Men spontant sjönk mitt intresse avsevärt.

Alla laddningsskärmar som tar en ur upplevelsen är också något som blivit gammalt snabbt för mig. Iaf om de inte är riktigt snabba.

Håller ögonen på det iaf, och så blir det nog ev ett framtida köp på ngn rea om det verkar ske bra förändringar och finnas mycket kul end-game aktiviteter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Spelade en timme i betan och blev illamående av alla grafikfel som uppstod (framförallt shadergrejer) värdelöst att ha en SLI setup till detta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel :)