Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MickeBoy:

Det måste väl ändå bero på hur lång tid det går innan bilen säljs och bilens övriga skick vid försäljning?

Ponera att bilen säljs om 10 år. Då kanske det gör varken till eller från på priset?

Kanske detta kan vara något: http://www.spotrepaircenter.se/

Bra tips!

Skrivet av Linus:

@MickeBoy: Så sant, en volkswagen från 2010 har nog större problem om 10 år än lite lackskav

True that.

Dock hade jag ju tänkt byta ut den rätt snart då jag inte varit helt nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Bra tips!

True that.

Dock hade jag ju tänkt byta ut den rätt snart då jag inte varit helt nöjd med den.

Då hade jag nog lagt dom där pengarna på att få den sjysst lackad, lär attrahera fler köpare utan skadan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Med tanke på hur skrovlig skadan är och hur djupt färgen har skrapats bort så tycker jag det mer ser ut som att du har kommit i lätt kontakt med en betongpelare, som ofta finns i till exempel underjordsgarage.

Hade skadan orsakats av bil-mot-bil, alltså troligen även lack-mot-lack hade nog mer färg skrapats av från den andra bilen. Det är ju inte heller någon deformering så skadan har skett med lågt tryck, jag har svårt att se att detta skulle orsakats av en annan bil. Men det är bara min åsikt som lekman.

Från egen erfarenhet av att själv ha kysst en pelare i underjordsgarage: det blir ingen färglämning från en pelare, inte ens om pelaren är riktigt skitig. Min erfarenhet från tidigare jobb inom bilförsäkringsbranschen säger samma sak.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Fick en lång parkeringsskada på min fars bil på ilea för typ 10 år sedan.
Försökte med Trafikförsäkringsföreningen men även om vi var två i bilen fick vi avslag så det var bara att köpa chippex och fixa själv för självrisken var på 6000:- och bilen var en rätt risig arbetsbil.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Någon som varit med om det här någon gång? Vad blev utfallet?

Polisen la ner det direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade precis min bil inne på lackering pga dörruppslag från okänd motpart. Fick betala 5% prisbasbeloppet(runt 2300). Behövde inget vittne eller dylikt.

Permalänk
Medlem

På nyare bilar brukar det ligga på ca 7500 i självrisk, vilket jag fick punga ut när dom kört in i bakskärmen med deras backspegel. Efter tre år typ så kickar vanliga försäkringen in och självrisken hamnar runt 3000, dvs vagnskada ingår bara de tre första åren för att sedan täckas av försäkringsbelaget.

Lite drygt att folk smiter och tycker det går utmärkt att ägaren av bilen de knöglade till får betala, undrar hur kul de tycker det skulle vara att bli rövad på 7500 kr en vacker dag.

Jag fotograferar min bil till å från på parkeringar, dock mindre nu när det var ett tag sedan...

Permalänk
Medlem

Jodå, det där har man ju tyvärr råkat ut för några gånger.

Har dock aldrig brytt mig om att göra något åt det.