Jag får inte verifierings kod från microsoft

Permalänk
Medlem

Jag får inte verifierings kod från microsoft

Hej när jag startar min dator

Dyker detta upp
När jag klickar på skapa min pin så ber den mig logga in med en kod som de skickar till min epost. Jag klickar på skicka kod och jag får upp nästa sida där jag ska skriva in koden men jag får aldrig någon kod. Jag har kollat skräpost spam o.s.v. men ingen stans. Jag har försökt föera gånger och inte fått något.
Jag får inte häller upp något alternativt sätt att ta mig in.

Så till min fråga vad kan vara felet och finns det en möjlighet för mig att ta mig runt detta eller måste jag vänta till på måndag då jag kan prata med Microsoft support?

MVH//Songfei

Permalänk
Medlem

Kan du logga in på ditt Microsoft-konto med en webbläsare i en mobil eller i en annan dator?
https://account.microsoft.com/account
Då borde du kunna sätta lösenord, kolla säkerhetsstatus mm.

Verkligen prata med MS support verkar vara nästan omöjligt numera men kanske att du får bättre hjälp i deras forum.
https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum
Jag är rätt säker på att jag har sett frågor där som liknar din.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Kan du logga in på ditt Microsoft-konto med en webbläsare i en mobil eller i en annan dator?
https://account.microsoft.com/account
Då borde du kunna sätta lösenord, kolla säkerhetsstatus mm.

Verkligen prata med MS support verkar vara nästan omöjligt numera men kanske att du får bättre hjälp i deras forum.
https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum
Jag är rätt säker på att jag har sett frågor där som liknar din.

Ja men då ändrar jag ju lösenordet det här har med pinkoden till windows eller misförstod jag dig?
Hur ser jag min dator på MS? Jag hitta enheter men där stod det att det inte hitade några enheter.

MVH//Songfei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songfei:

Hej när jag startar min dator <Uppladdad bildlänk>
Dyker detta upp
När jag klickar på skapa min pin så ber den mig logga in med en kod som de skickar till min epost. Jag klickar på skicka kod och jag får upp nästa sida där jag ska skriva in koden men jag får aldrig någon kod. Jag har kollat skräpost spam o.s.v. men ingen stans. Jag har försökt föera gånger och inte fått något.
Jag får inte häller upp något alternativt sätt att ta mig in.

Så till min fråga vad kan vara felet och finns det en möjlighet för mig att ta mig runt detta eller måste jag vänta till på måndag då jag kan prata med Microsoft support?

MVH//Songfei

Mailet borde gå till din återställningsmail. Men har för mig du kan logga in enbart med lösenord också

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Du kan logga in med ditt lösenord istället för PIN, men får du inte det alternativet så kanske du får prova med felsäkert läge med nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Mailet borde gå till din återställningsmail. Men har för mig du kan logga in enbart med lösenord också

Men är inte återstälnings meil när jag inte kommer in på min mail? Min mail funkar när det gäller annat det är bara att jag inte får MS koden på min maul.
Och nej jag värkar inte få andra alternativ endast skicka mail.

MVH //Songfei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songfei:

Men är inte återstälnings meil när jag inte kommer in på min mail? Min mail funkar när det gäller annat det är bara att jag inte får MS koden på min maul.
Och nej jag värkar inte få andra alternativ endast skicka mail.

MVH //Songfei

När jag har uppdaterat bios och måste göra om pin så fick jag mailet på återställningsmailadressen. Alltså INTE samma mailadress

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du kan logga in med ditt lösenord istället för PIN, men får du inte det alternativet så kanske du får prova med felsäkert läge med nätverk.

Som sagt så får jag inte upp något annat aätt jag testade felsäkert läge med internet det värkade inte funka tyvär. Tack ändå.

MVH//Marcus

Permalänk
Medlem

När jag har uppdaterat bios och måste göra om pin så fick jag mailet på återställningsmailadressen. Alltså INTE samma mailadress

Aaa ok hur kommer jag åt den?
För när jag söker på det så kommer det bara upp hur jag återställer min mail.
Så hur kommer man till återstälningmailadress

MVH//Songfei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songfei:

MVH//Songfei

Det är en mailadress du angett på ditt Microsoft konto

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songfei:

Som sagt så får jag inte upp något annat aätt jag testade felsäkert läge med internet det värkade inte funka tyvär. Tack ändå.

MVH//Marcus

Microsofts telefonsupport kommer inte hjälpa dig, men du kan testa att stänga av secure boot i UEFI/BIOS och kolla om du får upp alternativet att logga in med ditt lösenord, för kommer du in så kan du sen ta bort PIN och slå på secure boot igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songfei:

MVH//Songfei

Finns under inställningar dock brukar det stå typ xx******Y@hotmail.se så man behöver veta vilken den är 😀

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns under inställningar dock brukar det stå typ xx******Y@hotmail.se så man behöver veta vilken den är 😀

Förlåt jag kanske är trög 🥲men vart är vi någonstans? På microsofts hemsida? På outlook?
MVH// Songfei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songfei:

Förlåt jag kanske är trög 🥲men vart är vi någonstans? På microsofts hemsida? På outlook?
MVH// Songfei

Logga in på ditt Microsoft kontot via hemsida.
Gå till min profil -> säkerhet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Logga in på ditt Microsoft kontot via hemsida.
Gå till min profil -> säkerhet

😭😭😭 jag hittar inte jag går in på Microsoft loggar in. Sen klicka på min profil och sen säkerhet men kommer inte upp något som du förklarat😓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songfei:

😭😭😭 jag hittar inte jag går in på Microsoft loggar in. Sen klicka på min profil och sen säkerhet men kommer inte upp något som du förklarat😓

Hantera hur jag jag loggar in
3 val
Lösenord
Mail
Sms

Sen kan man köra 2fa också utöver detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hantera hur jag jag loggar in
3 val
Lösenord
Mail
Sms <Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Sen kan man köra 2fa också utöver detta

Jag kickade där och mailen passade den jag har men har fortfarande inte fått något så tror jag bara ominstalerar windows då jag redan gjort det för inte sålänge sedan så jag behöver inte återinstalera såmycket

Tack för all hjälp MVH//Songfei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songfei:

Jag kickade där och mailen passade den jag har men har fortfarande inte fått något så tror jag bara ominstalerar windows då jag redan gjort det för inte sålänge sedan så jag behöver inte återinstalera såmycket

Tack för all hjälp MVH//Songfei

Din PIN ligger på din TPM, så om du stänger av secure boot (och/eller TPM) borde du få upp alternativet att logga in med lösenord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Din PIN ligger på din TPM, så om du stänger av secure boot (och/eller TPM) borde du få upp alternativet att logga in med lösenord.

Jag testade men det ger samma sak. "Ett fel uppstod och din pin kod är inte..." skapa min pin och sedan "skicka kod till mail o.s.v.