Galaxy S6 - dotter glömt password till lockscreen

Permalänk
Medlem

Galaxy S6 - dotter glömt password till lockscreen

Har försökt googla mig fram till ett svar men hittar inget av värde så frågar här.

Dottern skapade ett nytt password till sin Galaxy S6 igårkväll och idag, efter att hon startat om telefonen, så måste hon ange det. Såklart kommer hon inte ihåg det. Tänkte själv att det kanske gick att kringå med hjälp av pinkod, pukkod eller liknande men hittar inget om det.

Hittar nåt om att det kan gå att kringgå med hjälp av android device manager men tror knappast att detta är något som hon har aktiverat på sin mobil sen förr.

Får inget alternativ heller om att komma förbi genom att ange password till hennes google account utan det enda som sker när hon skriver in fel password är att det står "pröva igen om 30 sekunder".

Sista anhalt är ju att göra en factory reset men när jag förklarade att allt hon har sparat på mobilen blir då förlorat, då kom tårarna.

Har någon vart med om liknande så skriv gärna...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har försökt googla mig fram till ett svar men hittar inget av värde så frågar här.

Dottern skapade ett nytt password till sin Galaxy S6 igårkväll och idag, efter att hon startat om telefonen, så måste hon ange det. Såklart kommer hon inte ihåg det. Tänkte själv att det kanske gick att kringå med hjälp av pinkod, pukkod eller liknande men hittar inget om det.

Hittar nåt om att det kan gå att kringgå med hjälp av android device manager men tror knappast att detta är något som hon har aktiverat på sin mobil sen förr.

Får inget alternativ heller om att komma förbi genom att ange password till hennes google account utan det enda som sker när hon skriver in fel password är att det står "pröva igen om 30 sekunder".

Sista anhalt är ju att göra en factory reset men när jag förklarade att allt hon har sparat på mobilen blir då förlorat, då kom tårarna.

Har någon vart med om liknande så skriv gärna...

Android Device manager (om du menar Googles hitta min enhet) så är den på som standard och man måste aktivt själv välja att stänga av den. Men nej, det burkar inte finnas något sätt, det brukar också komma upp som varning när man skapar pin-kod att om du glömmer koden måste du göra en återställning. Ett tips till framtiden, aktivera säkerhetskopiering via Google Foto i framtiden, sparas på ditt Google konto och om du väljer Hög kvalité så drar det inte heller något utrymme på Google kontot

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag gissar att usb debugging inte är aktiverat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Jag gissar att usb debugging inte är aktiverat?

Tror ibte det. Hon har inte gjort nåt mer än använt den som en vanlig tioåring sen hon fick den av mig, factory resettad.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Kan du stänga av mobilen utan koden? jag kunde inte det med min s7. Om du kan stänga av den så gör det, annars tryck på starta om och när skärmen släcks håll inne Volym upp + hem knappen + ström knappen och vänta tills den startar och släpp. Det kommer att komma upp en blå skärm, bara vänta. Efter den blåa skärmen kommer en svart skärm med en meny

(Volym upp och ner för att navigera, Ström knappen för att välja)

1. Hitta wipe data/factory reset och tryck på den
2. välj yes
3. gå till wipe cache partition och välj den
4. Gå till Reboot system now och välj den

när telefonen startas om kommer den vara som ny, låt mig gärna veta hur det går.

EDIT: samma sak hände med min s7, jag hade microsoft one drive installerat så mina foton var säkra
EDIT2: såg precis att du skrev att du kanske skulle göra en factory reset, men äh