Återaktivera Windows

Permalänk
Medlem

Återaktivera Windows

Hej, har precis bytt moderkort, CPU och ram till nyare saker, problemet jag har är att det inte går att återaktiver windows efter ominstallationen, kommer till att jag ska den enhet jag använder men när jag trycker på aktivera så får jag bara meddelandet :"Vi kan inte återaktivera Windows på den här enheten. Försök igen senare."

Någon som vet hur och vad jag gör fel?

MvH

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dimetikon:

Hej, har precis bytt moderkort, CPU och ram till nyare saker, problemet jag har är att det inte går att återaktiver windows efter ominstallationen, kommer till att jag ska den enhet jag använder men när jag trycker på aktivera så får jag bara meddelandet :"Vi kan inte återaktivera Windows på den här enheten. Försök igen senare."

Någon som vet hur och vad jag gör fel?

MvH

Jag hittade detta.

https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/all/vi-kan-...

Tror att du gör bäst i att ringa deras support, det brukar lösa problem som detta allt som oftast.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Hej

Troligen inget! Jag fick samma meddelande på tre datorer där jag bytt och följt Microsofts anvisningar. Slutade med att jag ringde till Microsoft som fjärrstyrde och gav mig nya nycklar efter ett tags rotande. Verkar vara en ganska enkelt att misslyckas med att aktivera Windows. Kan bero på ändrade förutsättningar som Microsoft gjort sedan iden att alla som uppgraderat till Win 10 från tidigare Windows versioner.

Permalänk
Medlem

okej, tack för hjälpen ringer dom imorgon så får vi se om det går att lösa, problemet är att jag, sedan man kunde länka sitt konto med windows, har slängt pappret med nyckeln på så det kan ju bli lite spännande:)