D2 är en förkortning av ...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

D2 är en förkortning av ...

Diablo 2! Eller? Har blivit uppmärksammad om att kidsen med sina nya spel avser att stjäla den heligaste av förkortningar inom spel och jag tänker inte acceptera det. Jag tycker därför vi en gång för alla avgör vad "D2" betyder!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kunde inte i mina vildaste feberdrömmar föreställa mig att det skulle ha någon annan betydelse än just "Diablo 2".

Permalänk
Medlem

Är väl inget snack om saken.

Diablo 2 naturligtvis!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Hänger lite för mycket i CS kretsar, så D2 har blivit de_dust2 för mig!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Givetvis är D2 de_dust2 från Counter-Strike

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AReal_Human:

Hänger lite för mycket i CS kretsar, så D2 har blivit de_dust2 för mig!

Skrivet av Eqlzr:

Givetvis är D2 de_dust2 från Counter-Strike

Det är något fel på er båda, men lade ändå till de_dust2 i omröstning!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Entusiast

Diablo 2, såklart.
Blir sugen att spela igen.

Permalänk

Volvo's snåldiesel

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Grukk:

Diablo 2, såklart.
Blir sugen att spela igen.

Lets go

Permalänk
Medlem

Har aldrig hör d2 användas för något annat än Dust2. Så för mig blir det en självklarhet!

Permalänk
Rekordmedlem

Ett kamerahus.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Volvo's snåldiesel

Solklart , case closed
Detta gäller inte bara spel! Sms:en jag får min tonårsdotter kan ibland vara rena kinesiskan med dessa förkortningar

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Diablo 2 såklart!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Tvåsidig tärning såklart?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Hedersmedlem

Beror på sammanhang för mig. Diablo 2 eller de_dust2. Sitter man i en match CS och nån frågar "D2?" så betyder det förstås inte "ska vi lägga ner detta och köra Diablo 2?".

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Extender:

Har aldrig hör d2 användas för något annat än Dust2. Så för mig blir det en självklarhet!

Skrivet av Thomas:

Beror på sammanhang för mig. Diablo 2 eller de_dust2. Sitter man i en match CS och nån frågar "D2?" så betyder det förstås inte "ska vi lägga ner detta och köra Diablo 2?".

CS är inget riktigt spel. Ni hörde det här först. Fite me! @Kenneth

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Pratar jag om spel, generellt sätt så är D2, Diablo 2. Lirar jag CS, så är D2 de_dust 2

Permalänk
Medlem

Diablo2 !
Musiken och känslan i act2 är nog det som etsats sig fast mest.

Permalänk
Surdeg 🍞

Eftersom jag av princip inte kan hålla med Cobb-Ola säger jag D2. Dessutom är CS ballare än Diablo 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Gallerikonnässör

utan att ens ha spelat det är Diablo 2 det självklara valet!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Diablo 2 utan tvekan.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag tror faktigst det är lite beroende på vilken generation man tillhör.

Men eftersom jag tillhör den som lade många timmar på Diablo 2. så blev det naturligtvis min röst där!

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Volvo's snåldiesel

Just

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Sen när kallar man dust2 för D2?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte spelat något av spelen i omröstningen men det första jag kom att tänka på var Dota 2 så jag får väl outa mig själv osm en av dem som röstade på det. Kändes bättre dock när jag insåg att jag säger emot Jacob. Har faktiskt aldrig hört någon referera till Diablo 2 som "D2". När jag tänker efter har jag inte hört någon referera till Diablo 2 över huvud taget... Är jag för ung eller för gammal? När släpptes det? Är det ens ett riktigt spel? Fite me @jacobhugosson

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Volvo's snåldiesel

Men eller hur
Hade en v70 D2 2014, var nog den billigaste bilen jag ägt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

Diablo 2 ofc!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Är jag för ung eller för gammal? När släpptes det?

Det släpptes i Juni 2000 och Lord of Destruction ett år senare
Diablo II
Diablo II: Lord of Destruction

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Även fast jag spelat CS sedan 1.3 så har jag nog aldrig kallat de_dust2 för D2. Någon gång kanske man har skojjat till det och sagt Dust 11 då dom skrivet ut de_dust2 som de_dust II isället på CSGO.

Har iofs heller aldrig sagt D2 istället för Diablo 2.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

CS är inget riktigt spel. Ni hörde det här först. Fite me! @Kenneth

Det är nog mer av en visuell slumptalsgenerator

Alla vet ju att D2 är ena halvan av pojkbandet R2-D2