Administratör - Åtkomst Nekad

Permalänk
Medlem

Administratör - Åtkomst Nekad

Kan ej installera eller starta upp ett program

Nu när Diablo har kommit till GOG så tänkte jag starta upp den och går inte att starta upp programmet.
Så avinstallerade den och försöker installera den igen och får fel rutan "ShellExecuteEx failed; Code 5".
Vad jag har förstått så är det med administratör delen, så avinstallerade den igen och startade om datorn och försökte köra setup igen (högerklick och kör som administratör) men får samma ruta.

Filen verkar ändå bli installerad men får samma ruta upp igen.
(+ är den enda ägaren till pc)

Vad kan göras?
Något annat i bakgrunden, nån malware eller ?

(Allt annat funkar i datorn, steam, och alla andra mjukvaror osv)

Permalänk
Medlem

Vad händer om du aktiverar administratörs kontot?

det kan du göra via en eleverad dos prompt...

skriv "net user Administrator /active yes"

sen sakka sak igen o sätt lösen:

"net user Administrator <lösen>" enter

prova från Administrator kontot

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

skriv cmd i startmenyn o högerklicka på "cmd" kör som administratör...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

@Hagis2k: Fick upp Admin Konto upp och loggade in via den (om det var det jag skulle göra) och hämtade ner GOG och mitt i installation så poppade upp samma fönster.
GOG verkade ändå installares (igen), och försökte starta upp och samma ruta igen

Permalänk

Även om du är administratör kan du inte alltid få tillgång. Du får däremot nästan alltid tillgång till konfigurera vem som får tillgång även om du inte har tillgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vilket OS är i fråga här? Det kan vara User Access Control (UAC) som sätter stopp, då det verkar vara något skript som vill köras. Så på egen risk, kan du pröva att stänga av UAC helt och pröva igen. Omstart är rekommenderat emellan.

Permalänk
Inaktiv

För det första stäng av UAC helt och hållet, bara ett irritationsmoment du inte behöver. Sen gå in här och läs igenom och dra sen ner .reg filen och lägg till i registret och vips så får du full tillgång.