Permalänk
Medlem

Bästa mobil under 4000

Hej,

Nu måste jag köpa ny mobil och kollar på denna Xiaomi Poco F1.
Men vad säger ni? Bra eller dålig? Bra batteri tid?
Har haft Oneplus one och 3, men nu tycker jag dessa telefoner har blivit dyra.

Mathias

Visa signatur

Internet: IP-Only Bahnhof 1000/1000 fibern direkt in i UDM Pro
Nät: Unifi UDM Pro, Unifi Switch Pro 48 PoE, U6-Pro, U6-Long-Rang, U6-Lite,
Kameror: 2st G3 Flex, 4st G4 Dome, 4st G4 Bullet
Lagring: QNAP TVS-H1288X W-1290 / 80GB ECC / 2x 500GB M.2 / 2x SSD 1TB / 6x Ironwolf 4TB
UPS: UPS 2000W

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat på att köpa exakt den telefonen. Den har fått lovande recesioner med.

Permalänk
Medlem

poco är nog svårslagen, finns andra typ huawei honor 8x, eller 8xmax tänker jag annars. Nokia har väl några modeller i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Huawei P20, 2.400kr hos Tele2 just nu, förmodligen det mest prisvärda under 4.000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@nisselask:

Hur får du det?

Det billigaste jag hitar på Tele2s hemsida är 5590kr.

Permalänk

Släpps inte nya oneplus nu snart? Den är de väl punch i? Den brukar ju vara billigare än flagskeppen med

Permalänk
Medlem

@bog11: https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-p20, 24x99kr=2.376. Säg upp abonnemanget direkt och begär slutfaktura på telefonen, klart.

Permalänk
Medlem

@nisselask: Vet inte om det bara för mig. Men för mig går det köpa delbetalning utan abonnemang?

Hmm. Funderar lite om det är värt. Dela upp på 6 månader. 2388:-.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du får en Xiaomi Mi 8 för under 4k just nu från deras egna hemsida, hade nog övervägt den över Pocophone F1. Liknande specs, inte lika plastig och du får en 6.2 tums amoled istället för ips.

Tänk på att båda dessa lurar saknar WideVine L1 encryption, det betyder att du ej kan streama videos i HD på vissa streaming tjänster såsom Netflix. Bra att veta.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera denna Asus Zenfone Max Pro M2 ZB631KL (6GB RAM) 64GB 5000mah, hyfsad prestanda överlag och enormt batteri. Man får även skal på köpet.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=asus%20max&p=5023428

Annars säljer ju netonnet denna till bra pris.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4700441

Permalänk
Medlem

Jag bytte ifrån en Xperia z5 compact till Pocophone och är mycket nöjd! Prisvärd, bra batteritid (idag efter 12h utan laddning 76% kvar, normal användning), snabb. Lite för stor för min smak men mycket nöjd, det är nog den mest prisvärda Androiden. En enda sak stör jag mig på, svårt att se notifikation utan att tända skärmen. Iofs rätt skönt att koppla bort telefonen ibland! Snabb fingeravtrycksläsare.

Rekommenderas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart en Pocophone som köptes i måndags, har laddat den 1 gång och det vara i tisdags kväll.
Har dubbla sim-kort i den så antar att den drar mer ström då.
Men nu har jag 43% kvar och den har varit igång i 1d 10h 59min.

Tyvärr så finns det ju alltid nackdelar när man är van vi en annan tillverkare.
Gillar inte att tillverkarna lägger in så mycket "skit program" som man aldrig använder men som ligger och går i bakgrunden.
Sen att det inte finns en knapp på sidan för tyst/stör ej läget.
Sen får man ju lära sig deras MIUI os.

Men helt klart värt dom 3490:- jag spendera på den. Hoppas den håller 3 år som mina Oneplus har gjort

Visa signatur

Internet: IP-Only Bahnhof 1000/1000 fibern direkt in i UDM Pro
Nät: Unifi UDM Pro, Unifi Switch Pro 48 PoE, U6-Pro, U6-Long-Rang, U6-Lite,
Kameror: 2st G3 Flex, 4st G4 Dome, 4st G4 Bullet
Lagring: QNAP TVS-H1288X W-1290 / 80GB ECC / 2x 500GB M.2 / 2x SSD 1TB / 6x Ironwolf 4TB
UPS: UPS 2000W

Permalänk
Skrivet av nisselask:

@bog11: https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-p20, 24x99kr=2.376. Säg upp abonnemanget direkt och begär slutfaktura på telefonen, klart.

Känns som att dom borde gardera sig mot det, har du gjort så eller? Köp utan bindning ligger ju på ca 5000 så det känns konstigt att man skulle kunna säga upp abonnemanget bara sådär och få ett så förmånligt pris som du förespråkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinJacobsson:

Känns som att dom borde gardera sig mot det, har du gjort så eller? Köp utan bindning ligger ju på ca 5000 så det känns konstigt att man skulle kunna säga upp abonnemanget bara sådär och få ett så förmånligt pris som du förespråkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det fungerar alldeles utmärkt. Hur man kan låta det fortsätta ske är för mig en gåta - men det har fungerat i flera år nu.

En gissning till varför Tele2 inte sätter stopp för det skulle kunna vara att tillverkarna (i detta fall Huawei) betalar hela/en stor del av mellanskillnaden. Det används som ett marknadsföringsverktyg av tillverkarna och drabbar således inte Tele2 speciellt hårt. Det är ju inte välgörenhet man håller på med.

Men det är som sagt bara en gissning (har dock jobbat inom marknadsföring hos en mobiltillverkare i flera år och subventionering mot operatörer och återförsäljare i marknadsföringssyfte är vanligt).

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag moto, exvis g7 plus. Snabb laddning, usb c, stor ljus skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Och telefonen är inte låst va? Jag har vimla nu som jag tänkt använda den till! Man kan ju välja nytt nummer, då tar jag det och säger upp det efter jag reggat abonnemanget. P20 kommer kosta 2500:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinJacobsson:

Och telefonen är inte låst va? Jag har vimla nu som jag tänkt använda den till! Man kan ju välja nytt nummer, då tar jag det och säger upp det efter jag reggat abonnemanget. P20 kommer kosta 2500:-

P20 är inte låst.

Kan även nämna att den stödjer alla svenska 4G-frekvenser och 4G+-kombinationer, VoLTE, VoWifi osv vilket Pocophone F1 och Mi 8 inte gör.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av Jbad:

Du får en Xiaomi Mi 8 för under 4k just nu från deras egna hemsida, hade nog övervägt den över Pocophone F1. Liknande specs, inte lika plastig och du får en 6.2 tums amoled istället för ips.

Tänk på att båda dessa lurar saknar WideVine L1 encryption, det betyder att du ej kan streama videos i HD på vissa streaming tjänster såsom Netflix. Bra att veta.

Pocon har däremot "fått" widevine support efter diverse klagomål och uppdateringar. Använder inte Netflix själv, men tydligen skall det fungera utan bekymmer numera i betan: https://www.google.com/amp/s/www.xda-developers.com/xiaomi-po...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

Har köpt den nu, kan jag säga upp abonnemanget direkt då eller ska jag vänta tills telefonen anlänt/öppet köp upphört?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Pocon har däremot "fått" widevine support efter diverse klagomål och uppdateringar. Använder inte Netflix själv, men tydligen skall det fungera utan bekymmer numera i betan: https://www.google.com/amp/s/www.xda-developers.com/xiaomi-po...

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt det som står i länken fungerar inte Netflix.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Enligt det som står i länken fungerar inte Netflix.

Enligt uppdateringen mobilen fick idag så borde det fungera, drminfo säger att de är l1 nivå nu, innan var de l3. Har dock inte tillgång till Netflix!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3