Permalänk
Medlem

Uppgradera till ny tv?

Tjena, som rubriken lyder så går jag i tankarna på att byta upp mig till bättre bild.

Har för närvarande en https://www.samsung.com/se/tvs/uhd-ku6075/UE50KU6075UXXE/

Och har vart och kikat på en Samsung Q7fn då jag tycker dom ligger bra i pris nu när samsung rullar ut 2019 modeller.

Till saken hör att jag kan absolut inget om tv/bild.

I butiken så rullar demofilmen och allt ser riktigt bra ut, men kommer jag märka stor skillnad hemma på tex netflix etc?

Permalänk
Medlem

Oj själv sitter man med en plasma tv från 2013 och känner sig nöjd än.
Skillnaden blir nog inte jätte enorm för dig i och med att du redan har en 4k tv som ändå bara är runt 3år gammal. Skulle nog väntat nått år till.
Men den tvn du kollat på är ju inte dum, kan alltid vara värt att jämföra med en OLED när du ändå är i den prisklassen (tycker jag iallafall). Men annars är det ju framförallt om det är någon specifik funktion eller krav som du vill ha som man får kolla efter, vad som är bra bild är lite individuellt tex

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Allright, jag fick för mig att färgerna såg mycket bättre ut på q7fn, men det var som sagt en demo som rullade.

Fler anledningar till att byta upp sig är att gå upp i skärmstorlek, hade tänkt mig 65 tum.

Sen är oneconnect boxen av intresse för att kunna gömma undan kablarna 🤠

Kikade lite på Oled och förstår det som att bilden ska vara bättre i mörka rum? Har väldigt mycket ljusinsläpp i vardagsrummet så därför lutar det åt Samsung, sen är jag väldigt nöjd med deras menyer. Inget krångel och lättförståligt även för barnen.

Det blir även gsnska mycket spelande när ungarna är vakna så är lite rädd för burn-in om man skulle välja en oled.

Skickades från m.sweclockers.com