Trådlös kommunikation har stängts av

Permalänk
Medlem

Trådlös kommunikation har stängts av

Har fått ett problem och det är laptop som jag lånade av min farsa för nån vecka sedan det är en ASUS N61JV och wifi trådlöstnätverk funkade direkt jag kom hem med den. Jag uppdaterade en himmelsk massa windowsuppdteringar som inte gjorts på länge. Allt frid o fröjd internet funkade i en vecka utan problem på mitt trådlösa nätverk hemma som går via router har både paddan och mobilen på den o det funkar hur bra som hellst.
Men tills för par dagar sedan skulle jag slå på laptopen och det finns inget nätverk eller nånting det står bara " inga nätverk är tillgängliga "
Har mixtrat o grejjat hit o dit får inte det att funka. har till och med nyss formaterat och installerat Windows om igen men samma problem ändå.
Gjorde felsökning på nätverkskortet och då får jag upp felsökningsrapport:

Hittade problem
Trådlös kommunikation har stängts av (Inte åtgärdat)
Aktivera trådlös kommunikation ( Misslyckades)

Aktivera trådlös kommunikation
använd knappen på datorns framsida eller funktionstangent om det finns en sådan,
för att aktivera.

Det finns en sådan tangent den ligger på F2 ett märke i blått under F2 på samma. har testat trycka på den men wifi lampan tänds inte på tangentbordet. Måste jag inte ha F Lock på? Bara det att hur hittar jag den på mitt tangentbord för det finns ingen som heter F Lock som på min stationära dators tangentbord.
Eller finns det nåt annat jag kan eller skall göra?

Vad jag vet så enda jag har gjort det var att jag plockat bort batteriet en gång tidigare i veckan eller råkade göra det. kan det ha hänt nåt då eller?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

@Fear: Kolla nere vid windows-tangenten, där har du "Fn".
Funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Men tills för par dagar sedan skulle jag slå på laptopen och det finns inget nätverk eller nånting det står bara " inga nätverk är tillgängliga "

Du har inte kommit åt strömbrytaren för wifi-nätet som sitter på vänstra kortsidan?
Brukar kunna hända när man tar tag i datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Det finns en sådan tangent den ligger på F2 ett märke i blått under F2 på samma. har testat trycka på den men wifi lampan tänds inte på tangentbordet. Måste jag inte ha F Lock på? Bara det att hur hittar jag den på mitt tangentbord för det finns ingen som heter F Lock som på min stationära dators tangentbord.

Vänta ett tag!?
WiFi märket på F2 på tangentbordet på laptopen rätt?
Sen pratar du om stationärt tangentbord?
Håll dig till laptopen's tangentbord så ska det funka med "Fn".

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassesjo:

Du har inte kommit åt strömbrytaren för wifi-nätet som sitter på vänstra kortsidan?
Brukar kunna hända när man tar tag i datorn.

Yipeeeeee hahaha. hade ingen aning om att den fanns där. jag vet att jag var där o förde den där strömbrytaren åt sidan o trodde det var nån låsning av skärmen eller nåt. Det gjorde jag för vecka sedan men kom på det o kikade där för nån timme sen o ja nu funkar det juh. Och det funkar slå av och på med tangentbordet också om man håller ner Fn + F2.
Tack i alla fall det var skönt men jag som gjort ett onödigt jobb att formatera om hela skiten hmmm Jaja......

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem