I behov utav en ny telefon.

Permalänk

I behov utav en ny telefon.

Hej!

Har en Galaxy S8 Edge just nu.
Dock börjar den bli sliten och batteritiden börjar bli dålig, jag är i behov utav en ny telefon.

Har ni några tips?

KRAV!

* Måste vara Android (inget iOS fan).
* Bra batteritid, pratar i telefon inom jobbet ex antal timmar varje dag, detta är bland det viktigaste.
* Slimmad, snygg design. (så lite "bezels" som möjligt)
* Gärna något större brand, inga newcommers. (har ägt första OnePlus som både jag och mina kamrater hade problem med redan 1 - 2 år efter inköp.

Har ni några tips?

Puss & Skål!

Permalänk

Ska det vara någon form av uppgradering, eller räcker det att du får bra prestanda och mycket för pengarna?

Kolla på LG V30. Billig som snor (om man har lite finare, dyrare sorts snor). Tror LG är på väg bort ur landet, så det kan ju ge problem längre fram, men..

Kolla och jämför själv! LG har många bra funktioner som jag gillar. Hifi-dacen är riktigt fin om man lyssnar med hörlurar emellanåt!

Helt ok kamera. Vidvinkellinsen som alla pratar om numera är helt ok.

Samsung har bättre displayer, men LG är inte dåliga för det. Batteriet räcker länge, även om jag kanske är en dålig måttstock på det då jag inte använder mobilen konstant. Men från att behövt ladda tre gånger om dagen räcker den till lunch dagen efter, så det är ju en viss skillnad..

Kolla åtminstone tycker jag!

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Inaktiv

För få önskemål. Använd t.ex prisjakts filter, sätt upp de krav du har och du får ut några mobiler att välja på. Huawei P30 Pro för 9000kr eller Samsung Galaxy S10 Plus för 10 000kr är några mobiler som jag ser som en uppgradering.
Galaxy S8 Edge säljs väl knappt idag, men den kostade runt 5000kr och då får man upp i en dyr mobil om man ska uppgradera.

Permalänk

Galaxy S9

Jag köpte mig en Galaxy S9, hade också S8, S7,S6 innan, så jag är en Galaxyfåne.

Bättre telefoner finns inte enligt min mening.

Jag har också köpt tillbehören Samsung Dex och Samsung Wireless Charger Stand EP-N5100BB

S9 funkar till Dex också.

Dex kopplas sen till TV'n eller en monitor och vips har man nästan en minidator, som man kan prata i telefon med (bluetooth headsetlurar) och titta på Netflix m.m

Tillade SamsungCare+ också, utifall skärmen pajar.

Sen blev det en midjeväska och ett spigen skal också.

Köpte också en Samsung TV längre tillbaka.

Så, för min del blev det Samsung för hela slanten.

Men jag är helnöjd i allafall.

Tillägg
Permalänk
Medlem

One plus släpper ju en ny modell om nån vecka. Köp den eller vänta på prissänkning på op6t. Kör den sistnämnda och är riktigt nöjd. Tycker de vänt inställning och fokuserat mer på prestanda och design nu medans de innan satsade på att få produkterna till ett lågt pris.

Kört One plus sedan 2015 och inte haft problem mer än när jag själv ställt till det (tappat mobilen) Vad upplever dina kompisar för problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Asus Zenfone 5z. Utmärkt batteritid och prestanda, hyfsad kamera och du får prova något nytt och kommer ur Galaxy-träsket
Oj, glömde nämna priset - som är jävligt bra pris/prestanda-mässigt.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Avstängd

Mate 20 Pro eller P30 pro, finns inget annat om du inte vill stödladda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Cat S61?

Har själv en S60 och är nöjd med den. Mitt mål var en ruggad telefon med dubbla SIM-kort. Att den har värmekamera är mera en kul grej än nödvändigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grauengaard:

* Gärna något större brand, inga newcommers. (har ägt första OnePlus som både jag och mina kamrater hade problem med redan 1 - 2 år efter inköp.

Har själv en S8+. Tror du kan ge OnePlus En ny chans, frun har en OnePlus 6 och den piskar min mobil ordentligt när det gäller batterikapacitet. Kvalitetsmässigt känns den riktigt bra. Kolla på OP7 som släpps nu i dagarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Mate 20 pro, Poco F1 (BÄSTA BUDGET lur)

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Mate 20 Pro eller P30 pro, finns inget annat om du inte vill stödladda.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror min p20pro inte behövt stödladdas andra dagen på en laddning ens

Visa signatur

Goats are like mushrooms. If you shoot a duck, I'm scared of toasters.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Otto:

Jag köpte mig en Galaxy S9, hade också S8, S7,S6 innan, så jag är en Galaxyfåne.

Bättre telefoner finns inte enligt min mening.

Lätt att säga så när du inte köpt några av de andra lurarna.
Jag har haft varenda Galaxy sedan ettan och jag kan säga att Mate-serien från Huawei vinner på alla plan för min del.

Till TS, Mate 20 pro är väl det enda vettiga valet om du inte vill hålla ut till Mate 30 pro.

+2 dagars användning med 10h Screen on time, och 0-70% laddning av 4200 maH batteriet på 30 minuter.

(Sidnotis, hade fram tills för två veckor sedan en Mate 20 pro som dessvärre blev stulen och nu använder jag en P30 Pro. Tycker det mesta var bättre i Mate 20 pro, förutom kameran.)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Panzerknacker:

Tror min p20pro inte behövt stödladdas andra dagen på en laddning ens

samma här laddar min p20 lite ca varannan dag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Rekommenderar Huawei. Haft 3st nu och kunde inte vara mer nöjd. Nuvarande P20pro klarar minst 2 dagar och ibland 3 fortfarande (även 4 vid minimal användning). Laddar riktigt snabbt när det behövs, men då är nya P30pro ännu mycket snabbare med 45W laddning). Grymt bra kamera, speciellt efter alla uppdateringar (som kommer regelbundet med Huawei, kör Pie på samtliga enheter nu, inlusive plattan och P10+). Dessutom ingen ökad seghet efterhand, utan de brukar kännas likadana som nya, även efter uppdateringar och längre användning.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Min åsikt är att skippa ( folie hatt på ) kinesiska mobiler helt för stunden, innan man riktigt vet hur mycket den kinesiska regeringen ligger bakom både Huawei och Nokia etc.

LG 30 har jag ägt och den låg mig varmt om hjärtat faktiskt, lite sega uppdateringar var väl det enda som drog ner betyget.
Kör nu en Sony XZ3 https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4757165 som har en fantastisk oled skärm som slår de flesta koreanska på fingrarna, men det bästa med den, är att den har ett extra känslig läge vid användning av t.ex mc handskar. Sätter upp den på styret vid mc åkning och navigerar perfekt med google maps

Batteriet håller lätt en dag vid normal användning.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

@Grauengaard:

Xiaomi är extremt prisvärda tycker jag.
Inet har börjat ta in en del olika modeller. Mi A2 verkar nice, den kör Android One, dvs stock Android med snabba uppdateringar.

https://www.inet.se/produkt/2000116/xiaomi-mi-a2-64gb-svart

Jag tycker även du ska tänka om med OnePlus, det har hänt mycket sedan första modellen som hade en del barnsjukdomar.

Permalänk
Medlem

Vet att den inte går in på alla dina krav men skulle ändå slå ett slag för razer Phone 2! Köpte en till sambon och hatar själv just nu att jag får gratis mobil via jobbet vartannat år xD

Skärmen är helt otrolig! Sure ingen oled som på min s8a men 90hz och högtalarna har gjort att jag hatar allt annat! Sure den är stor och klumpig men utan tvekan värt det! Samt sambon har inga problem alls med batteritiden och då sitter hon och kollar en hel del videos på fb/tuben om dagarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

https://www.mi-store.se/sv/mobiltelefoner/mi-9/xiaomi-mi-9-64...

Jag uppgraderade från Samsung S8 till denna.
Marknadsledande prestanda (trots det låga priset)
Extremt bra batteri, fick ladda min S8 2 gånger per dag vid för mig normal användning.
Denna har över 50% batteri kvar under samma användning, utan en andra laddning.

Kameran är mycket bättre, enheten känns mycket snabbare i övrigt också, ansiktsigenkänning är sinnessjukt snabb och låser upp telefonen snabbare än man hinner reagera.

Kan starkt rekommendera den! 5500 så får man 8 istället för 6 gb ram och 128 gb minne.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Lätt att säga så när du inte köpt några av de andra lurarna.
Jag har haft varenda Galaxy sedan ettan och jag kan säga att Mate-serien från Huawei vinner på alla plan för min del.

Till TS, Mate 20 pro är väl det enda vettiga valet om du inte vill hålla ut till Mate 30 pro.

+2 dagars användning med 10h Screen on time, och 0-70% laddning av 4200 maH batteriet på 30 minuter.

(Sidnotis, hade fram tills för två veckor sedan en Mate 20 pro som dessvärre blev stulen och nu använder jag en P30 Pro. Tycker det mesta var bättre i Mate 20 pro, förutom kameran.)

Jo, visserligen, men vet ingen annan som har en desktopdocka som Dex.

Hade Dex funnits hos andra märken hade jag kanske övervägt gå över, men saknas Dex, är det inget för mig.

Men är medveten om "inlåsningseffekten" i ett varumärke med lösningar som Dex.

Permalänk

Har själv en oneplus 6t McLaren och batteri tiden är kanon, varar med mycket filmtittande en hel dag.

Snabb laddaren till min är fantastisk, typ 35min laddning och med mitt vanliga användande (sparsamt) så håller den i två dagar. En timme och den är fulladdad

Annars LG v30 som någon sa tidigare, bra batteritid på den med

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Otto:

Jo, visserligen, men vet ingen annan som har en desktopdocka som Dex.

Hade Dex funnits hos andra märken hade jag kanske övervägt gå över, men saknas Dex, är det inget för mig.

Men är medveten om "inlåsningseffekten" i ett varumärke med lösningar som Dex.

Det är för att samsung Dex är någon jävla skit som samsung säljer för att mjölka pengar.

https://www.dustin.se/product/5010978539/usb-c-multiports-ada...
USB-C till HDMI finns för under tvåhundraspänn om man inte vill ha fler portar.

Eller USB-C till DP och till HDMI finns ju också.
https://www.amazon.com/Cable-Matters-DisplayPort-USB-C-Suppor...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Det är för att samsung Dex är någon jävla skit som samsung säljer för att mjölka pengar.

Jo, håller med dig till viss del, men Dex är praktiskt "skit" också, som kan vara användbart för vissa kategorier av människor.
Att bara generellt avfärda Dex som skit, tycker jag inte är rättvist för den produkten.

Sen är det ju klart, jag är inte dum, utan förstår naturligtvis att tillverkaren skapar tillbehör till produkter, delvis för att "låsa in" kunderna, så de inte "lätt" går över till annat märke.
Denna tendens ser man ju mycket av i alla märken på marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com