Datorn beter sig underligt och krashar efter spänningsfall/spikar
För ett tag sedan så köpte jag nya 2.1 högtalare till min dator (Edifier S330D) som jag tror ligger till grund av mina konstiga problem jag har nu. Jag skaffade också ett tangentbord med led-belysning som avslöjade att det antagligen har blivit spänningsfall/spikar då tangentbordsbelysningen kunde slockna när jag jag satte på/stängde högtalarna på vredet.
Högtalarna sitter inte ihop elektriskt mer än genom grenuttaget datorn också sitter i. Jag kollade med multimeter och det svänger med 1-4 volt när man slår igång högtalarna när inget annat är igång, så jag antar att det kan vara mer när saker som drar mycket är igång.
System:
Windows 10
AMD Ryzen 2600x
ROG STRIX X470-I GAMING
EVGA Supernove G2 750W
Sapphire Vega 64 Nitro+ (nu Sapphire Fury Trixx med morpheus kylare)
2x8GB G.Skill RipjawsV 16-16-16-36
Samsung 960 EVO M.2 500GB
Två till SSD med andra storlekar
Symtom som jag haft:
Först trodde jag att det var grafikkortet som är trasigt då jag fick aritfacts och GPU driver krashar som var första symtomet. Jag bytte från mitt Vega 64 till mitt gamla Fury och det verkade stabilt ett par timmar men sen krashade det igen. En dump file jag fick av windows hade också pekat på GPU för att det var "dxgmms2.sys" som hade orsakat krashen.
Senaste krashens dump file pekar på ntoskrnl.exe:

"The PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA bug check has a value of 0x00000050. This indicates that invalid system memory has been referenced. Typically the memory address is wrong or the memory address is pointing at freed memory."
Ett annat underligt symtom är att en ikon i taskbar har slutat fungera:

Annars har jag haft lite slumpmässiga crashar när jag startat 3DMark TimeSpy Demo eller Overwatch.
Saker jag har felsökt och försökt:
Jag har som sagt bytt mitt grafikkort utan succé.
Jag har kört Windows file system checker (sfc) utan att hitta något.
Jag har återställt BIOS till "optimised defaults" vilket verkar ha minskat krashandet.
Jag har kört memtest86 under natten utan att hitta några fel men dock lite underligt iteration/pass räknare (den andra bilden är efter att jag pillade lite i configuration menyn)?:

Jag har kört Prime95 (Blend och In-place-large FFTs) i några timmar utan errors.
Vad ska jag göra nu?
Min gissning är att det är nätagget som gått sönder på något vis. Eller kan det vara SSDn eftersom genvägen i taskbar slutade fungera? Vad skulle ni försöka härnäst?