Playstation 4 tappar anslutning

Permalänk

Playstation 4 tappar anslutning

Hej

Mitt PS4 500gb första versionen tappar anslutning ibland. Oftast händer det inom 15 minuter från att det startats upp.

Anslutningen försvinner under cirka 30 sekunder och mellan 1-4 ggr i följd, med ett par minuters intervall. Därefter kan jag spela i flera timmar utan att anslutningen bryts. Om jag spelar Rocket League så är det precis lagom avbrott för att släppa in ett baklängesmål för att sedan återkomma lagom till avspark. I spel som NHL och FIFA så avbryts matchen och jag förlorar på walkover.
Lagom frustrerande...

Någon som upplevt något liknande eller som har en lösning?
Har testat att koppla direkt i fiberjacket utan routern, olika portar i routern, etc etc. Inget verkar hjälpa.
Min PC har inte detta problem, inga andra enheter heller för den delen... Bara PS4.

Hjälp!

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Har du prövat med en annan kabel?
bara för att, pröva med wifi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Du kan kolla med din internetleverantör om det är några störningar med nätet hos dig. Hjälper troligtvis inte, i och med att alla andra enheter fungerar. Men kan vara värt ett försök.

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Har du prövat med en annan kabel?
bara för att, pröva med wifi?

Jag håller just nu på att testar med wifi istället. Fungerade första dagen. Hoppas det håller i sig. Kanske är kabeln som är dum.

Permalänk
Skrivet av maxuna:

Du kan kolla med din internetleverantör om det är några störningar med nätet hos dig. Hjälper troligtvis inte, i och med att alla andra enheter fungerar. Men kan vara värt ett försök.

Haft samma problem med både Telia och Bahnhof som ISP. Ringde även till Telia när jag hade dom å dom svarade bara att allt ser bra ut från deras sida.

Permalänk
Medlem

Tästa med att bygga om databasen när du är i felsäkert läge om du vill. och ränsa på "skräp" du känner du inte behöver son typ gamla medelanden.

och kanske står något under felhistoriken som kanske kan hjälpa i felsökningen
https://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/settings/erro...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Jag har haft samma problem på min förra PS4:a, i slutändan drog jag en "rebuild database" och sedan dess fungerade det.