Permalänk
Medlem

Ta upp WoW igen? Värt?

Tjenare!

Har spelat wow från och till i ca 8 år, nu var det dock ca 6 år sedan sist. Funderar på att ta upp det igen. Har ett gammalt acc med en lv 80 eller 90 på tror jag.

Hur långt tid tar det att bli maxlevel 120? Samt hur svårt är det att lära sig allt nytt som har tillkommit?

Är det extremt bökigt och svårt eller vad tror ni?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

BFA är väl lite i katastrofläge just nu men sikta på Classic i Augusti!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

BFA är väl lite i katastrofläge just nu men sikta på Classic i Augusti!

Hade faktiskt tänkt dra igång med Classic istället men är ju en bra bit dit. Läste även att pvp osv kommer ytterligare 3 månader efter release? Jag kör till 90% för pvp.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

BFA är väl lite i katastrofläge just nu men sikta på Classic i Augusti!

Sjukt taggad !
Tappade helt lusten när BFA kom.
Men Classic känns som givet de närmaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tjenare!

Har spelat wow från och till i ca 8 år, nu var det dock ca 6 år sedan sist. Funderar på att ta upp det igen. Har ett gammalt acc med en lv 80 eller 90 på tror jag.

Hur långt tid tar det att bli maxlevel 120? Samt hur svårt är det att lära sig allt nytt som har tillkommit?

Är det extremt bökigt och svårt eller vad tror ni?

Känns nästan bättre att levla från början om du har varit borta så länge.
Det är ju otroligt mycket nytt som tillkommit som du lika gärna kan lära dig medans du questar.

Permalänk
Medlem

@SwedZi: world-pvp finns ju alltid, men battlegrounds skulle väl komma lite senare, ja.

Permalänk
Medlem

World pvp är ju den roligaste sortens pvp som finns ändå, levla till 40 och stanna i STV om du vill

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

@SwedZi: world-pvp finns ju alltid, men battlegrounds skulle väl komma lite senare, ja.

Skrivet av Chromatic:

World pvp är ju den roligaste sortens pvp som finns ändå, levla till 40 och stanna i STV om du vill

Bör dock nämnas att pvp honor systemet implementeras i fas 2 så det kan kännas lite meningslöst innan dess

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Bör dock nämnas att pvp honor systemet implementeras i fas 2 så det kan kännas lite meningslöst innan dess

Dunno, vissa får livskraft genom att döda oskyldiga.
Personligen har jag aldrig förstått det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Dunno, vissa får livskraft genom att döda oskyldiga.
Personligen har jag aldrig förstått det

Skadeglädje är förvånansvärt trevligt.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Dunno, vissa får livskraft genom att döda oskyldiga.
Personligen har jag aldrig förstått det

Skrivet av Ohdear:

Skadeglädje är förvånansvärt trevligt.

Älskar man pvp så för all del. Då kan man även ta tillfället i akt och raida byar och städer innan dishonorable kills implementeras

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Har spelat sedan betan för 50 kr 2004/2005, alla expansioner.

Bästa expansioner:

1. Legion
2. BFA
3. Wotlk
4. TBC/MOP
Resten var katastrofala.

Vanilla är ett annat spel än BFA och Legion, iom att dom introducerade Mythic + i Legion.

Kort och gott konkurrerar det nu med spel som man endast "behöver" spela en timma om dagen. Tex Dota, Cs osv.

Legion var överlägset bästa Mythic+ dungeons. BFA är bra, men inte som Legion. Legendaries var underbart

Permalänk
Medlem

När honor systemet implementerades så belönades du för pvp som gjorts veckan innan.
Så många dingade en hel del rankings innan det egentligen skulle vara möjligt.
Blev en del sura miner när storspelarna som tänkt farma pvp hamnade efter direkt

Tvivlar att dom gör på samma sätt igen, men vi får väl se.

Permalänk
Medlem

@SwedZi: skulle säga att det inte är så mycket nytt att lära dig om du kan mmorpgs lite grann.

beror väl på vad du tänkt att göra, det är lite som alla andra expansioner före för mig iaf.
enda roliga jag tycker är raids och nu nyligen har ju m+ kommit och det är också roligt.
grymt bra raid som är ute nu och vi får väl se hur 8.2 blir.

Permalänk
Medlem

Njae.
Blev inspirerad i höstas och startade kontot. Inte kört Legion så drog en char genom Legion och sen BfA, tappade helt suget när jag blev 120 med den och testat lite warfronts osv så lade ner.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Har spelat sedan betan för 50 kr 2004/2005, alla expansioner.

Bästa expansioner:

1. Legion
2. BFA
3. Wotlk
4. TBC/MOP
Resten var katastrofala.

Vanilla är ett annat spel än BFA och Legion, iom att dom introducerade Mythic + i Legion.

Kort och gott konkurrerar det nu med spel som man endast "behöver" spela en timma om dagen. Tex Dota, Cs osv.

Legion var överlägset bästa Mythic+ dungeons. BFA är bra, men inte som Legion. Legendaries var underbart

du tycker att alltså bfa är näst bästa expansionen ?
vad är det du tycker är bra i expansionen ?

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

du tycker att alltså bfa är näst bästa expansionen ?
vad är det du tycker är bra i expansionen ?

Jag håller faktiskt med, riktigt kul för man behöver inte sitta 24/7 framför datorn. Det tar tid att genomföra saker såklart...men det gör man utan att döda 100000 grisar i elwyn forrest 😁 den bästa expansionen enligt mig var TBC. Fortfarande grind...men utmanande.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Kanske lite off topic, men är det nån som vet om man kommer få XP i BG eller bara honor points som det var i vanilla? Hade en lv 29 twink warlock som jag ägde allt och alla med till den dagen de införde att man fick XP i BG oxå, på de viset råkade jag levla den till 30 och då var det ju bara lägga ner :/

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oskar80:

du tycker att alltså bfa är näst bästa expansionen ?
vad är det du tycker är bra i expansionen ?

Mythic + är överlägset det bästa som hänt wow. Legion var snäppet bättre med legendaries vilket gjorde det mer värt att göra samtliga wqs och pumpa mythic+ hela dagarna.

Wow har ju aldrig varit kul som casual, tror det är därför många inte gillar det idag. Såg att någon nämnde warfronts, really? 😂

Raidar man mythic top 100 eller kör +20 Keys i mythic plus så är spelet helt annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Kanske lite off topic, men är det nån som vet om man kommer få XP i BG eller bara honor points som det var i vanilla? Hade en lv 29 twink warlock som jag ägde allt och alla med till den dagen de införde att man fick XP i BG oxå, på de viset råkade jag levla den till 30 och då var det ju bara lägga ner :/

Jag hoppas att man kan twinka. Jag älskade min 59 premeditation rogue med krol blade. Cheapshot-eviscerate död. Men hade även en 29 warrior och en 19 druid samt en pala 39. Paladin var svårare att få gear till då jag körde horde som main och endast hade den palan på Alliance.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coreflake:

Jag hoppas att man kan twinka. Jag älskade min 59 premeditation rogue med krol blade. Cheapshot-eviscerate död. Men hade även en 29 warrior och en 19 druid samt en pala 39. Paladin var svårare att få gear till då jag körde horde som main och endast hade den palan på Alliance.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer du kunna, XP snubben bör ju kunna stoppa din XP om du pratar med han. Dem tog väl bort den i nån expansion.
Ser fram emot classic, spelade senast i MOP men gick utför snabbt. Kört 70% PVE och 30% PVP.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Returtony:

Kanske lite off topic, men är det nån som vet om man kommer få XP i BG eller bara honor points som det var i vanilla? Hade en lv 29 twink warlock som jag ägde allt och alla med till den dagen de införde att man fick XP i BG oxå, på de viset råkade jag levla den till 30 och då var det ju bara lägga ner :/

Fanns Honor points i vanilla? Har för mig man fick honorable kills och ranker men inte xp. Blev i alla fall Field Marshal med min Hunter.
Angående XP i BG's kan du aktivt stänga av XP baren för att inte råka levla genom att prata med en NPC i någon utav storstäderna, när funktionen introducerades är högst oklart och om funktionen kommer finnas i Classic återstår att se

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Har spelat sedan betan för 50 kr 2004/2005, alla expansioner.

Bästa expansioner:

1. Legion
2. BFA
3. Wotlk
4. TBC/MOP
Resten var katastrofala.

Vanilla är ett annat spel än BFA och Legion, iom att dom introducerade Mythic + i Legion.

Kort och gott konkurrerar det nu med spel som man endast "behöver" spela en timma om dagen. Tex Dota, Cs osv.

Legion var överlägset bästa Mythic+ dungeons. BFA är bra, men inte som Legion. Legendaries var underbart

I mitt tycke är det
1.TBC
2.Wrath
3.Cata
4.Legion
Sen resten ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

I mitt tycke är det
1.TBC
2.Wrath
3.Cata
4.Legion
Sen resten ...

Håller helt med! Jag spelade en hel del i just TBC och Wrath. Spelet var verkligen på topp och communityn var fortfarande riktigt bra i mitt tycke. I Cataclysm började allt gå nerför.

Jag har spelat till och från i alla expansioner efter Cataclysm men har alltid lagt av efter en vecka eller två.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brekker:

Håller helt med! Jag spelade en hel del i just TBC och Wrath. Spelet var verkligen på topp och communityn var fortfarande riktigt bra i mitt tycke. I Cataclysm började allt gå nerför.

Jag har spelat till och från i alla expansioner efter Cataclysm men har alltid lagt av efter en vecka eller två.

Man har ju inte spelat en expansion om man slutar efter dom första 4 månaderna ish.

Wow har ju blivit myyycket mycket mer competetive. Gamla "top" raiders är ju inte ens hälften så bra som krävs idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Man har ju inte spelat en expansion om man slutar efter dom första 4 månaderna ish.

Wow har ju blivit myyycket mycket mer competetive. Gamla "top" raiders är ju inte ens hälften så bra som krävs idag.

Jag håller med. Spelare i allmänhet är betydligt bättre idag då man har tillgång till så mycket mer information än förr. Lite av charmen var ju att det fanns så många val och en GIGANTISK värld och att du inte visste exakt vad du gjorde/vart du skulle.

Spelet är såklart svårare idag och allt är mycket mer konkurrenskraftigt. Det är inte det som är problemet. Problemet är att spelet saknar det absolut viktigaste, ett community. De senaste expansionerna har saknat den sociala aspekten som gjorde det så intressant och roligt att spela i vanilla/TBC.

Självklart så är det många andra saker som också påverkade att spelarbasen började avta efter Wotlk, men Dungeon/Raid finder var början på slutet i min mening. Att man inte längre BEHÖVER ha samma kontakt med andra spelare som förut.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brekker:

Jag håller med. Spelare i allmänhet är betydligt bättre idag då man har tillgång till så mycket mer information än förr. Lite av charmen var ju att det fanns så många val och en GIGANTISK värld och att du inte visste exakt vad du gjorde/vart du skulle.

Spelet är såklart svårare idag och allt är mycket mer konkurrenskraftigt. Det är inte det som är problemet. Problemet är att spelet saknar det absolut viktigaste, ett community. De senaste expansionerna har saknat den sociala aspekten som gjorde det så intressant och roligt att spela i vanilla/TBC.

Självklart så är det många andra saker som också påverkade att spelarbasen började avta efter Wotlk, men Dungeon/Raid finder var början på slutet i min mening. Att man inte längre BEHÖVER ha samma kontakt med andra spelare som förut.

Community blev mer nischat. Man orkar bara beblanda sig med dom som är toptoptop, för att andra slösar ens tid.

Men det är annorlunda, det är inte längre någon större gemenskap som du säger. Ett nytt spel mao.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Man orkar bara beblanda sig med dom som är toptoptop, för att andra slösar ens tid.

Slösar ens tid? Lite tråkigt att tänka så tycker jag. Kanske är det en av orsakerna att spelet har dött ut.

Jag mötte mina bästa Wow-kompisar genom att levla och rent slumpmässigt i någon general chat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Slösar ens tid? Lite tråkigt att tänka så tycker jag. Kanske är det en av orsakerna att spelet har dött ut.

Jag mötte mina bästa Wow-kompisar genom att levla och rent slumpmässigt i någon general chat.

Spelet har ju inte dött ut, finns fortfarande nog med spelare för att de ska kunna ha sitt game card , just som Final Fantasy Online.
Men spelet har dock gått ut för när cataclysm släpptes då Woltk hade 12 mil .
https://www.ign.com/articles/2010/10/07/world-of-warcraft-rea...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brekker:

Slösar ens tid? Lite tråkigt att tänka så tycker jag. Kanske är det en av orsakerna att spelet har dött ut.

Jag mötte mina bästa Wow-kompisar genom att levla och rent slumpmässigt i någon general chat.

Det är inte wow längre. Wow idag har 3 olika competetive gamemodes:

20 man mythic raiding
5 man mythic + dungeon
3/4 man arena pvp.

Resten är borta och pisstråkigt, därav att folk tycker att det är dåligt då dom inte är del av vad wow har blivit.