Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

[quote postid="17932157" userid="310357" name="satlano"]

Jag använder xtrfy m1 och https://www.gaminggadgets.se/produkt/nip-lightning?gclid=Cj0K... denna musmatta.
/[quote]

En musmatta med massa färg och mönster med andra ord, prova vända den upp och ner ska du se att det går bättre prova köra på helt svart underlag, typ en T-shirt så ska du se att problemen försvinner. Optiska möss har ofta problem med ljusa ytor.

Skrivet av satlano:

Har någon erfarenhet utav den nya logitech pro gaming wireless? som kostar typ 1500kr. är den 100% för csgo

Googla "Logitech pro gaming wireless site:sweclockers.com"

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

@Najsisen: Jo men det hände även när jag hade en Zowie helsvart musmatta förut på gamla datorn. men javisst ska testa med helt svart musmatta och återkomma.

Det är jättesvårt att sätta fingret på problemet. videon visade när det är grovt, men överhuvudtaget så är musen och aimet inte helt stabilt vilket syns mest in-game... jag är inte 100% preciös men siktet som förut utan måste typ anstränga mig mer för att sikta rätt.

Permalänk
Medlem

Funderar på om det alltid är samma ställen den fastnar på på skärmen, alltså drar du pekaren dit så fastnar den alltid/nästan alltid just där igen?
Låter som drivrutiner som spökar, fast med så många olika möss och en ny dator så låter även det osannolikt.

Tror inte jag läst någonstans att du har testat med en annan skärm än. Så koppla datorn till tvin.

Annars funderar jag också över om det kan vara något program som du/datorn har installerat som körs (kanske utan att du vet) i bakgrunden. Och alternativet "Flytta muspekaren automatiskt till dialogrutan" är i bockat (om du har det)
https://sv.joecomp.com/automatically-move-mouse-pointer-to-di...

Eller något annat program som automatiskt "Snaps To" på knappar eller annant när man närmar sig det?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Funderar på om det alltid är samma ställen den fastnar på på skärmen, alltså drar du pekaren dit så fastnar den alltid/nästan alltid just där igen?
Låter som drivrutiner som spökar, fast med så många olika möss och en ny dator så låter även det osannolikt.

Tror inte jag läst någonstans att du har testat med en annan skärm än. Så koppla datorn till tvin.

Annars funderar jag också över om det kan vara något program som du/datorn har installerat som körs (kanske utan att du vet) i bakgrunden. Och alternativet "Flytta muspekaren automatiskt till dialogrutan" är i bockat (om du har det)
https://sv.joecomp.com/automatically-move-mouse-pointer-to-di...

Eller något annat program som automatiskt "Snaps To" på knappar eller annant när man närmar sig det?

Jag hade inte det i bockat, fixade det nu.

Har ej testat annan skärm ännu.
den kan fastna på olika ställen på skärmen. det händer mindre sällan nu men ibland är det jobbigare och jag känner allmänt att det inte är 100% smooth och precision i musen när jag spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satlano:

Jag hade inte det i bockat, fixade det nu.

Har ej testat annan skärm ännu.
den kan fastna på olika ställen på skärmen. det händer mindre sällan nu men ibland är det jobbigare och jag känner allmänt att det inte är 100% smooth och precision i musen när jag spelar.

Det ska ju snarare inte vara i bockat , men vist du kan ju testa

Okej men då hadde jag nog tästat med en annan skärm, kollat i skärminstälningarna, eller byta in och utgång samt vga/ dvi, HDMI desplayporten beroende vad som finns att tillgå. Inte mycket annat du kan testa som jag kommer på nu tyvärr

Som sagt så kanske tvin är det lättaste att testa till om du har en hemma och ingen annan skärm.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

För att utesluta något program som ligger i bakgrunden och segar ner, hur funkar muspekaren med Windows i felsäkert läge?

Permalänk
Hedersmedlem

@satlano *Bump raderat*

Hej och välkommen till Sweclockers

Observera att vi, av bl.a. rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Detta då vi vill att alla ska ha samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Skrivet av satlano:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent: Hej och tack! Ok då vet jag

Permalänk
Hedersmedlem

@satlano Har du testat att koppla bort allt onödigt tillbehör såsom USB-hårddiskar, webbkamera, skrivare whatever?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Du har alltså bytt dator, mus och musmatta. Den gemensamma nämnaren är då du själv – har du uteslutit något anatomiskt fel i handen/armen/handleden?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG