Scrollern funkar inte som den ska-reservmus>går det att lägga till vikt?

Permalänk
Medlem

Scrollern funkar inte som den ska-reservmus>går det att lägga till vikt?

Hej. SOm trådnamnet antyder har jag två problem.

problem 1 är att min ordinarie mus har fått problem med scrollern. den reagerar bara ibland när jag scrollar. någon som har någon idé vad man kan göra?

problem 2. jag tog fram min reservmus. den funkar som den ska. men den är så jävla lätt. jag vill ha tyngd i mina möss. kan man inte lägga till nå vikt på något vis? jag har faktiskt något som liknar en lucka undertill. måste ha verktyg för att öppna den dock.

Permalänk
Medlem

VAD det är för möss kan ju va bra o skriva med då en del kanske vet exakt vad som år fel/var skruvar/etc finns.
Så därmed blir det bara ett generellt svar då det är det enda jag kan ge nu.

1, Hår/skit är låååååååååångtg ifrån ovanligt är boven bakom scroll som börjat funka sämre/slutat fungera.
I dom så gott som alla fall behöver man öppna musen för att få bort allt skit/hår.
2, Det närmsta jag kan tänka mig är/ser ut som en "lucka" på möss är en del möss som har justerbar tyngd oftas i form av en kasset som håller blytyngder som sitter i en lucka/etc.

Tex som denna https://www.trustedreviews.com/reviews/logitech-g5-gaming-mou...
Men finns även andra system för viktjustering.

Givetvis kan du lägag till vikt öppnar man musen så finns oftas rätt mycket utrymme som kan användas till att montera fast nåt som har vikt genom tex lim/dubbelhäftande tejp/etc.
Googlar du tex små bly vikter så kan man hitta en hel del.
Billigast blir nog att använda blyvikt för fiske (kan vara för stora) heller däckbalansering tex däckbalans vikter kan man ju få billigt på vilken skrot/däckverkstad som helst och dom går att klippa till med en sidavbitare (fiske vikter är svårare att "klippa till" dock).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!