Huawei tappar Android och Google Play Store – slutet för företagets mobildivision som vi känner den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Huawei kommer troligtvis hålla ett event i oktober där man kommer visa upp det nya flaggskeppet Mate 30 Pro. Nu har det inkommit nya uppgifter.
Det ser ut som att Huawei Mate 30 Pro kommer lanseras med ARK OS från start (eller Hongmeng OS som det kommer heta i Kina). Utöver det ser det ut som att enheten kan komma att lanseras med Android från start om USA tar bort ban:en som Huawei har på sig just nu.

Det otäcka är att om vi? har otur så kommer Android också att bli utkonkurrerat. Så risken är att vi bara har Kinesiska produkter i handeln. Vad ska vi då leva på. Luft och vatten räcker inte långt. Jordbruk har aldrig gått bra i det här landet. Tekniken klarar vi inte då vi är mikroskopiskt små.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av abki:

Det otäcka är att om vi? har otur så kommer Android också att bli utkonkurrerat. Så risken är att vi bara har Kinesiska produkter i handeln. Vad ska vi då leva på. Luft och vatten räcker inte långt. Jordbruk har aldrig gått bra i det här landet. Tekniken klarar vi inte då vi är mikroskopiskt små.

Tycker de är bra att vi får något nytt, allt vi har nu är amerikanskt, finns inget annat mobild os, ser framemot något nytt.

Permalänk
Inaktiv

Huawei har tecknat avtal med Ryssland för utbyggnad av 5g nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Huawei har tecknat avtal med Ryssland för utbyggnad av 5g nätet.

Ryssland och Kina är fortfarande allierade

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av abki:

Det otäcka är att om vi? har otur så kommer Android också att bli utkonkurrerat. Så risken är att vi bara har Kinesiska produkter i handeln. Vad ska vi då leva på. Luft och vatten räcker inte långt. Jordbruk har aldrig gått bra i det här landet. Tekniken klarar vi inte då vi är mikroskopiskt små.

Hur skulle Android bli utkonkurrerat? Skulle Samsung plötsligt sluta med sin mobilavdelning?

Det är löjligt mycket foliehattar i dessa Huaweitrådar....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur skulle Android bli utkonkurrerat? Skulle Samsung plötsligt sluta med sin mobilavdelning?

Det är löjligt mycket foliehattar i dessa Huaweitrådar....

Om man jobbar med att utesluta så får vi dubbla marknader med olika produkter.
Vill det sig illa kan den nya produkten bli bättre än Android.
Den andra marknaden som USA vill stänga ute är individmässigt några gånger större än USA och EU. Så på sikt kan vi ha oddsen emot oss.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av abki:

Om man jobbar med att utesluta så får vi dubbla marknader med olika produkter.
Vill det sig illa kan den nya produkten bli bättre än Android.
Den andra marknaden som USA vill stänga ute är individmässigt några gånger större än USA och EU. Så på sikt kan vi ha oddsen emot oss.

Du svarar inte på hur Android skulle bli utkonkurrerat, särskilt inte om Huawei nu skulle försvinna från den västerländska marknaden.

Det är lätt att greppa argument ur tomma luften, men att ge konkreta argument verkar svårare.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Om alla androidutvecklare hade lite stake och drog tillbaka sina appar samt slutade utveckla till android i protest så skulle det nog bli lite annat ljud från rövhålslandet USA.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@anon14781: Ja för kommunist Kina är så mycket bättre än Usa. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@RiviMaggot: Ja för kommunist Kina är så mycket bättre än Usa. ^^

Det går utmärkt att tycka illa om både Kina OCH vad som Usa ägnar sig åt sig just nu...
Ogillande av det ena parten betyder inte ett gillande av den andra.

Man behöver inte välja något av dem (eller Ryssland för den delen), de finns andra lag att heja på....

Permalänk
Medlem

Vi behöver alternativ till amerikanska OS, nästa gång kan det vara ett svenskt företag som gör något USA inte gillar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag längtar till hösten då Huawei kommer med sitt nya OS, ska bli riktigt spännande att se, jag kan nog leva utan Google i mobilen, de enda jag använder är Google foto som laddar upp mina bilder per automatik från mobilen men de går ju att lösa på annat sett, har ju datorn jag kan lägga in allt till istället och sen ladda upp till Goggle. Men som jag förstått så gäller detta bara nya telefoner men man kommer säkert att kunna installera de nya OS om man vill även på äldre telefoner, återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag längtar till hösten då Huawei kommer med sitt nya OS, ska bli riktigt spännande att se, jag kan nog leva utan Google i mobilen, de enda jag använder är Google foto som laddar upp mina bilder per automatik från mobilen men de går ju att lösa på annat sett, har ju datorn jag kan lägga in allt till istället och sen ladda upp till Goggle. Men som jag förstått så gäller detta bara nya telefoner men man kommer säkert att kunna installera de nya OS om man vill även på äldre telefoner, återstår att se.

Bara BankID fungerar på något nytt OS så ja.

Köpte nu en p30 pro ska bli kul att testa nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av downup:

Bara BankID fungerar på något nytt OS så ja.

Köpte nu en p30 pro ska bli kul att testa nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Jo de är så klart viktigt, men så länge man äger en telefon som Google funkar på så är de ju lugnt om man inte vill uppgradera.
Har själv P20 Pro, bästa jag haft.

Permalänk
Medlem

Meeeeeeeeeeeeen det här med att liksom aktivt stödja kommunistpartiet med alla de handlingar som de står bakom när man nu köper en Huawei, det är det ingen som tänker på?

Eller är det bara jag? Tjoflöjt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Meeeeeeeeeeeeen det här med att liksom aktivt stödja kommunistpartiet med alla de handlingar som de står bakom när man nu köper en Huawei, det är det ingen som tänker på?

Eller är det bara jag? Tjoflöjt!

Stödjer man Löfven o Jimmy Åkesson om man använder Telia då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Meeeeeeeeeeeeen det här med att liksom aktivt stödja kommunistpartiet med alla de handlingar som de står bakom när man nu köper en Huawei, det är det ingen som tänker på?

Eller är det bara jag? Tjoflöjt!

Tycker du skall bojkotta allt som tillverkas i Kina, du vill väl inte stödja kommunistpartiet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Stödjer man Löfven o Jimmy Åkesson om man använder Telia då?

Skickades från m.sweclockers.com

Många diktaturer på denna lista menar du? https://www.teliacompany.com/sv/investerare/aktierelaterad-in...

Skrivet av filbunke:

Tycker du skall bojkotta allt som tillverkas i Kina, du vill väl inte stödja kommunistpartiet?

Nej jag kan inte riktigt påstå att jag vill stödja kommunistpartiet och dess sätt att ta hand om sin befolkning, nej. Tycker du att det är ok menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Många diktaturer på denna lista menar du? https://www.teliacompany.com/sv/investerare/aktierelaterad-in...

Nej jag kan inte riktigt påstå att jag vill stödja kommunistpartiet och dess sätt att ta hand om sin befolkning, nej. Tycker du att det är ok menar du?

Poängen var att skilja på produkt och politik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Nu verkar de som Usa vill skjuta på bojkotten av Huawei.

Enligt lagen ska förbudet träda i kraft i år, men enligt ett brev undertecknat av Vita husets tillförordnade budgetchef Russell Vought behövs det två års infasning av regelverket så att bolag som använder utrustning från Huawei får tid på sig att anpassa sin verksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Många diktaturer på denna lista menar du? https://www.teliacompany.com/sv/investerare/aktierelaterad-in...

Nej jag kan inte riktigt påstå att jag vill stödja kommunistpartiet och dess sätt att ta hand om sin befolkning, nej. Tycker du att det är ok menar du?

Vad är kommunistiskt där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Tycker du skall bojkotta allt som tillverkas i Kina, du vill väl inte stödja kommunistpartiet?

Haha

Permalänk
Medlem

Skulle gärna bojkotta usa

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av smor:

Skulle gärna bojkotta usa

Det finns en citera flera-knapp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vilka mobila operativsystem är störst förutom iOS och Android nu för tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Vilka mobila operativsystem är störst förutom iOS och Android nu för tiden?

Android och Ios har tillsammans runt 97+% av marknaden (närmare 99.7+% om man ser på nysålda) . Trea, gällande marknad, borde windows vara (finns väl några som fortfarande använder det...).

Permalänk
Inaktiv

Android och iOS har 99,9% när de gäller totala användare, Android är alltjämt förkrossande stort med en andel på 85,9 procent medan IOS ligger på 14 procent. Blackberry OS och Windows Phone – får alltså dela på ynka 0,1 procent.
Är siffror från Februari förra året.

Permalänk
Inaktiv

De rycktas att nya os från Huawei är 60% snabbare en android, finns klipp på you tube, om de är sant återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Android och iOS har 99,9% när de gäller totala användare, Android är alltjämt förkrossande stort med en andel på 85,9 procent medan IOS ligger på 14 procent. Blackberry OS och Windows Phone – får alltså dela på ynka 0,1 procent.
Är siffror från Februari förra året.

Hur är dessa siffror mätta?

Skickades från m.sweclockers.com