Fractal Design Integra M 450W Sata-kabel

Permalänk
Medlem

Fractal Design Integra M 450W Sata-kabel

Började just installera mitt nätagg enligt rubriken, och inser att man har skickat med två olika SATA-kablar till agget, en med 3xSATA-kontakter och en med 2xSATA. Detta är ju mindre lämpligt eftersom mitt chassi (Node 304) har plats för 6st diskar, vilket jag ska köra, och då är jag såklart en kontakt kort.

Är det någon som sitter på en till SATA-kabel till Integra M-serien som har just tre kontakter så skulle jag hemskt gärna köpa en sån, eller går det att få tag i en på annat håll? Vill inte använda molexkabeln med SATA-adapter, känns onödigt att koppla in en hel extra kabel för det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Vill inte använda molexkabeln med SATA-adapter, känns onödigt att koppla in en hel extra kabel för det...

Du kan sätta/klämma dit en extra SATA-kontakt på en av kablarna, istället för att använda en adapter.
SATA strömkontakt

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Det finns även förgreningskablar för SATA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Du kan sätta/klämma dit en extra SATA-kontakt på en av kablarna, istället för att använda en adapter.
SATA strömkontakt

Det där verkar perfekt, hur skalar man så att stiften får kontakt, eller är det nån slags självskalande "pressfit"?

Edit: Öppnade en av kontakterna som sitter på den befintliga kabeln, det är bara nertryckt kablar i den, ingen skalning, kontakten verkar skära igenom höljet och få kontakt utan manuellt skalande.

Skickades från m.sweclockers.com