How to Enable Ultra-Low Latency Mode for NVIDIA Graphics

Permalänk
Medlem

How to Enable Ultra-Low Latency Mode for NVIDIA Graphics

https://www.howtogeek.com/437761/how-to-enable-ultra-low-late...

Så, nu har vi en ny inställning i kontrollpanelen att testa.
Just nu kör jag spel som drivs av Vulcan, vilket det inte påverkar, så jag har själv inte testat än.

Någon av er som testat och vill berätta om det?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

vet inte men är inte denna funktionaliteten relativt svårmätt? de flesta skärmar idag ligger väl runt 2-4ms i genomsnitt svarstid över 8ms är ovanligt känns det som iaf om man ska gå efter spec. och den simpla metoden att bara filma så att du ser musen när du trycker och mäter antalet frames till att klicket genomförs på skärmen måste du ju även kalkylera in musens latency som iaf jag har någon koll på då du måste veta latency för den musen du gör testet med så du kan räkna bort den tiden.

men har svårt att tro att du hamnar på mer än max 10-15ms totalt med ev mus latency inräknat

men visst, kanske kan få ner 1-1.5ms på en genomsnitlig skärm med 4ms enligt spec om man ska gå på deras "upp till 33% lägre latency" som nvidia anger med funktionen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Inställningen är tydligen samma sak som att sätta "Maximum Pre-Rendered Frames" till 1.
nVidia har beslutat att ge inställningen som funnits i åratal ett namn

Permalänk
Medlem

https://www.blurbusters.com/new-nvidia-graphics-driver-cuts-l...

Så, som tigern sägerär det som att ändra prerendered frames, dock till 0