World of Warcraft Classic för populärt – får fem nya EU-servrar

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

World of Warcraft Classic för populärt – får fem nya EU-servrar

Efter hög efterfrågan på World of Warcraft Classic väljer Blizzard att utöka antalet servrar inför spelets lansering den 27 augusti, med fem nya servrar i EU.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Tur att det inte är Nintendo som släpper detta. Då hade man väl tagit bort servrar

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Inte helt oväntat. Jäklar vad kul det ska bli.

Das Haus, det bästa inom House.

| Asus Strix X570-E | Ryzen 3700X | 16GB DDR4 3866mhz CL15 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 970 Evo Plus 1tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 2560x1600 |

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av kokkojambo:

Inte helt oväntat. Jäklar vad kul det ska bli.

o-rimligt taggad

CASE Caselabs SMA8 + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs 3x GTX 1080ti Poseidon RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze LCD-2 + Moon Cable Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz, Samsung 43" C43J890DKU
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 480+480+280+360. 240+240

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013

Gehennas here we come!

Asus X99-S | 5820k (4Ghz) | 32GB RAM | Gigabyte AORUS GTX 1080 Ti WaterForce Xtreme 11GB (2050Mhz/12Ghz) | Sound Blaster Creative Z | XFX Black 1250W | Obsidian 750D | Corsair Hydro H110 | Samsung 840 EVO | Dell U3415W | Windows 10 Home

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Kommer bli bra det här

WS: 4770K, 16GB, 1TB SSD, GTX 1070, Acer XB271HU+Asus PB278Q.
FS: Supermicro X9SCM/CSE-743TQ, Xeon 1230, 28TB
HP MS G8 Xeon 1265L. Qnap TS453A 12TB, Asrock HTPC, HP Elitebook, Aruba AP:s, HP Poe switch, Fortigate 60D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2015

Började inte spela fören WoTLK. Men ska bli jäkligt kul att testa

NZXT H400i | MSI Z390M Edge| i7 9700K | NZXT x62 Kraken | MSI GTX 1080 Ti Lightning X | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 960 EVO | Corsair RM750X

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av WoG:

Gehennas here we come!

Amen! Enligt denna relativt omfattande enkäten på Reddit blir Gehennas överlägset störst i Skandinavien. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_7VJ381nSZfqiVaSqmlSR...

Det blir att gå tillbaka till rötterna och spela Dwarf Priest. For the Alliance!

Skickades från m.sweclockers.com

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Intel 660P M.2 1 TB] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Uzanar:

Amen! Enligt denna relativt omfattande enkäten på Reddit blir Gehennas överlägset störst i Skandinavien. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_7VJ381nSZfqiVaSqmlSR...

Det blir att gå tillbaka till rötterna och spela Dwarf Priest. For the Alliance!

Är det fortfarande värt att spela på gehennas om det blir upp till en timme i kö? :S

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av candybag:

Är det fortfarande värt att spela på gehennas om det blir upp till en timme i kö? :S

Absolut. Du får nog räkna med mer än så. Men det kommer inte vara sån kö speciellt länge, efter några dagar så kommer det troligen bara vara lite kö på fredag/lördagskvällar. Iaf har det funkat lite så på retail, så det är min gissning

Asus X99-S | 5820k (4Ghz) | 32GB RAM | Gigabyte AORUS GTX 1080 Ti WaterForce Xtreme 11GB (2050Mhz/12Ghz) | Sound Blaster Creative Z | XFX Black 1250W | Obsidian 750D | Corsair Hydro H110 | Samsung 840 EVO | Dell U3415W | Windows 10 Home

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Blir Firemaw stor nordisk server! 🙂

Ryzen 2700X - Vega 64 Nitro + - Asus Crosshair X470 VII Hero - G.Skill @ 3466 MHz - EVGA G3 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Sep 2012

Alltid spelat på pvp-server, alltid hatat det. Men känns som det kommer bli ensamt på normal-server.

Värst vad alla sitter på sin utrustning.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Jag tror att det är många som har för höga förväntningar och kommer att tröttna rätt fort.
Var en jävla grinding i många quest.

-"jag skall laga en grissoppa och behöver fem gristungor till den".
Tre av fyra grisar har inga tungor (?), tvingas slå ihjäl 20 stycken.
- "Bra! nu behöver jag fem gristrynen."
Nej de flesta grisarna har inga trynen heller.
Sista delen är någon speciell ingrediens som fås via en raid på en annan kontinent.
Man väntar på att få till raiden, medan questen blir grå.

Nej tack jag avstår.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 Super | 64 GB Kingston ECC @2660 MT/s | https://valid.x86.fr/bw1z93 | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 32 GB Corsair | https://valid.x86.fr/null1d | Cooler Master V 700W.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
zoyadog 🥐
SweClockers
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Ni som skrivit! Imorgon kommer det upp en nyhet om SweClockers egna guild på Gehennas. Stay tuned!

Anslut dig till SweClockers största WoW: Classic-guild Hordevara

swecfrida @ Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

@Pecken: Ensamt lär det inte bli, Men kanske inte lika stor mängd nordiska spelare på Normal servrarna jämnfört med PVP, om det är något som du känner är viktigt
Många väljer ju PVP bara för att det var det man körde på förr. Även om det inte är något man är speciellt intresserad av.

|| Intel 4790K || ASUS MAXIMUS FORMULA VII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 16GB Corsair VENGEANCE LP || HDD : 2x Intel X25-M G2 80GB SSD, Raid 0 ( System ) || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Så jävla irriterande. Har en Facebookgrupp en discord och löst folk som man ska försöka få in på samma server. Jäkligt svårt med den här skiten. Det är än lång kedja av dependencies som måste falla på plats varje gång

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av aholman:

Så jävla irriterande. Har en Facebookgrupp en discord och löst folk som man ska försöka få in på samma server. Jäkligt svårt med den här skiten. Det är än lång kedja av dependencies som måste falla på plats varje gång

Äsch då, bara att gå till en server så löser det sig Folk som är intresserade får väl flytta på sig i värsta fall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

"MC Raiders Yo, what up G? Lemme tell you about MC. You ain't got no life. You ain't got no friends. And I know you want to spend your weekend with 40 people you don't know, And some guy named Puff telling you what to do!"

Myndflame MC raiders can appliceras på alla classic raids.

dags att gå tillbaka till att undvika solen och farma ihop T2 igen.

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Trädvy Permalänk
zoyadog 🥐
SweClockers
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av aholman:

Håller på att sätta upp guilden nu, insåg att Gehennas är full. Undrar hur man löser detta? Vänta tills folk droppar av eller byta helt...?

Edit: Insåg att det fortfarande gå att skapa karaktär!

Anslut dig till SweClockers största WoW: Classic-guild Hordevara

swecfrida @ Instagram

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Frida:

Håller på att sätta upp guilden nu, insåg att Gehennas är full. Undrar hur man löser detta? Vänta tills folk droppar av eller byta helt...?

Att Gehennas är "full" innebär i Blizzards termer bara att det finns väldigt många spelare och att man antagligen kommer få sitta i ganska långa köer vid release. Det går däremot att skapa karaktärer och spela för den delen

Det kommer helt klart att vara ett problem vid release men något som jag personligen kan leva med, då det är roligare att vara på en realm med hög befolkning långsiktigt!

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Intel 660P M.2 1 TB] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jun 2011

Skönt att ta ut 6 veckor semester plus 2 veckor kompledigt för Classic Redan haft 4 veckor plus 1v utlandssemester så det blir inga problem att bara sitta å nöta! #längtar

CPU: Broadwell-E I7-6800k @ 4.3ghz CPU-kylare: Corsair h115i // GPU: GTX 970 SLI(gigabyte g1) OC 1450mhz // Moderkort: Asus Rog Strix x99 Gaming // RAM: 32GB hyper x ddr4 2666Mhz //Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum// SSD: Windows- Samsung 950 pro 512GB + Samsung 120 GB + Corsair 120 //Chassi: Thermaltake level 10 GT(vitt) // OS: Win 10 // Skärmar: Asus rog swift(27"144hz 1ms gsync) + BenQ XL2420T // Konsol: PS4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2012

Kommer spela i guilden <Migrationsverket> på Gehennas Alliance

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Ratatosk:

Jag tror att det är många som har för höga förväntningar och kommer att tröttna rätt fort.
Var en jävla grinding i många quest.

-"jag skall laga en grissoppa och behöver fem gristungor till den".
Tre av fyra grisar har inga tungor (?), tvingas slå ihjäl 20 stycken.
- "Bra! nu behöver jag fem gristrynen."
Nej de flesta grisarna har inga trynen heller.
Sista delen är någon speciell ingrediens som fås via en raid på en annan kontinent.
Man väntar på att få till raiden, medan questen blir grå.

Nej tack jag avstår.

Alla har vi våra intressen helt enkelt.

AMD Ryzen 5 2600X, Asus ROG Strix B350-I, 16GB Corsair Vengeance LP 2400MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

Jag är mer intresserad av specifikationerna på server:arna, hårvarokonfigurationen än själva spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Pinsamt att släppa nya servrar två gånger och dessutom så tätt inpå go-live tycker jag. Det kallas framförhållning :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Pecken:

Alltid spelat på pvp-server, alltid hatat det. Men känns som det kommer bli ensamt på normal-server.

Haha, vet precis hur det känns.
Har alltid spelat på PvP-servrar.
Har alltid hatat det, då i 99% av fallen är det jag själv som blir gankad när jag är ute och questar/farmar och vill bara vara lämnad i fred.
Vet inte hur många gånger jag tänkt "Varför spelar jag ens på en PvP-server...?"

Nu när classic är runt hörnet kommer jag antagligen att spela på en PvP-server igen.
Att spela på en PvE-server hade bara känts...fel? Att konstant titta sig över axeln när man questar i Ashenvale/STV/etc är ju en del av spelet.

Skrivet av baron:

Pinsamt att släppa nya servrar två gånger och dessutom så tätt inpå go-live tycker jag. Det kallas framförhållning :/

Kanske det, men alternativet är att Blizzard hade vägrat svälja sin stolthet (att dom släpper fler servrar är deras sätt att säga "Oops, our bad") och vi hade haft ett fåtal extremt överbefolkade servrar.

Jag vet ju vad jag föredrar i detta fallet.

CPU: i7-8700k @ 5 GHz + Noctua NH-U14S || GPU: Palit RTX 2080 Ti GamingPro OC.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: Seasonic Focus+ 850W Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 6st Corsair LL120.
Lagring: Samsung 830(128 GB), Samsung 860 EVO(500GB) Crucial MX300(525 GB).
Skärmar: Acer Predator XB271HU + Samsung C27F396 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av HappyPie:

Jag är mer intresserad av specifikationerna på server:arna, hårvarokonfigurationen än själva spelet.

Här har du lite specar på de gamla servrarna från TBC-WOTLK i alla fall:

https://www.ifixit.com/Teardown/WoW+Server+Blade+Teardown/938...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av baron:

Hur stor procent av alla spelare tror ni har en subscription redan, och reggat sitt namn? Jag gissar på ca 10%-20%. Så kommer säkert bli 5-10 gånger fler spelare på tisdag. Säkert ospelbart hela nästa vecka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

@baron: Inte mycket värre än Håkans "släpper extra datum till konsert samma dag som biljetterna till första konserten släpps", ser ju pinsamt löjligt ut, men samtidigt så vill dom nog bygga upp en hype kring det, för att inte starta 40 servers som blir halvtomma och börja merga ihop direkt..

Har för övrigt aldrig spelat wow då jag var fast i Tibia långt innan wow lanserades, men känns nästan som att det är dags nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av MinscS2:

Haha, vet precis hur det känns.
Har alltid spelat på PvP-servrar.
Har alltid hatat det, då i 99% av fallen är det jag själv som blir gankad när jag är ute och questar/farmar och vill bara vara lämnad i fred.
Vet inte hur många gånger jag tänkt "Varför spelar jag ens på en PvP-server...?"

Nu när classic är runt hörnet kommer jag antagligen att spela på en PvP-server igen.
Att spela på en PvE-server hade bara känts...fel? Att konstant titta sig över axeln när man questar i Ashenvale/STV/etc är ju en del av spelet.

Kanske det, men alternativet är att Blizzard hade vägrat svälja sin stolthet (att dom släpper fler servrar är deras sätt att säga "Oops, our bad") och vi hade haft ett fåtal extremt överbefolkade servrar.

Jag vet ju vad jag föredrar i detta fallet.

Jag tänker nog spela på en PvE server. Det kommer nog att finnas så sjukt många "no-lifers" som kommer att ganka skiten ur allt och alla innan BGs kommer, det är jag verkligen inte redo för. Har alltid spelat på PvP-server tidigare, har nog aldrig gankat utan bara blivit gankad (vunnit för det mesta såklart!). Tror det finns en risk att det kommer bli 1000 ggr värre än vad det någonsin var under vanilla.