World of Warcraft Classic för populärt – får fem nya EU-servrar

Permalänk
Melding Plague

World of Warcraft Classic för populärt – får fem nya EU-servrar

Efter hög efterfrågan på World of Warcraft Classic väljer Blizzard att utöka antalet servrar inför spelets lansering den 27 augusti, med fem nya servrar i EU.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tur att det inte är Nintendo som släpper detta. Då hade man väl tagit bort servrar

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat. Jäklar vad kul det ska bli.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kokkojambo:

Inte helt oväntat. Jäklar vad kul det ska bli.

o-rimligt taggad

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Gehennas here we come!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Kommer bli bra det här

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Började inte spela fören WoTLK. Men ska bli jäkligt kul att testa

Permalänk
Entusiast
Skrivet av WoG:

Gehennas here we come!

Amen! Enligt denna relativt omfattande enkäten på Reddit blir Gehennas överlägset störst i Skandinavien. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_7VJ381nSZfqiVaSqmlSR...

Det blir att gå tillbaka till rötterna och spela Dwarf Priest. For the Alliance!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Amen! Enligt denna relativt omfattande enkäten på Reddit blir Gehennas överlägset störst i Skandinavien. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_7VJ381nSZfqiVaSqmlSR...

Det blir att gå tillbaka till rötterna och spela Dwarf Priest. For the Alliance!

Skickades från m.sweclockers.com

Är det fortfarande värt att spela på gehennas om det blir upp till en timme i kö? :S

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

Är det fortfarande värt att spela på gehennas om det blir upp till en timme i kö? :S

Absolut. Du får nog räkna med mer än så. Men det kommer inte vara sån kö speciellt länge, efter några dagar så kommer det troligen bara vara lite kö på fredag/lördagskvällar. Iaf har det funkat lite så på retail, så det är min gissning

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Blir Firemaw stor nordisk server! 🙂

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Alltid spelat på pvp-server, alltid hatat det. Men känns som det kommer bli ensamt på normal-server.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Hjälpsam

Jag tror att det är många som har för höga förväntningar och kommer att tröttna rätt fort.
Var en jävla grinding i många quest.

-"jag skall laga en grissoppa och behöver fem gristungor till den".
Tre av fyra grisar har inga tungor (?), tvingas slå ihjäl 20 stycken.
- "Bra! nu behöver jag fem gristrynen."
Nej de flesta grisarna har inga trynen heller.
Sista delen är någon speciell ingrediens som fås via en raid på en annan kontinent.
Man väntar på att få till raiden, medan questen blir grå.

Nej tack jag avstår.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Frida 🥐

Ni som skrivit! Imorgon kommer det upp en nyhet om SweClockers egna guild på Gehennas. Stay tuned!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Pecken: Ensamt lär det inte bli, Men kanske inte lika stor mängd nordiska spelare på Normal servrarna jämnfört med PVP, om det är något som du känner är viktigt
Många väljer ju PVP bara för att det var det man körde på förr. Även om det inte är något man är speciellt intresserad av.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Så jävla irriterande. Har en Facebookgrupp en discord och löst folk som man ska försöka få in på samma server. Jäkligt svårt med den här skiten. Det är än lång kedja av dependencies som måste falla på plats varje gång

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Så jävla irriterande. Har en Facebookgrupp en discord och löst folk som man ska försöka få in på samma server. Jäkligt svårt med den här skiten. Det är än lång kedja av dependencies som måste falla på plats varje gång

Skickades från m.sweclockers.com

Äsch då, bara att gå till en server så löser det sig Folk som är intresserade får väl flytta på sig i värsta fall!

Permalänk
Avstängd

"MC Raiders Yo, what up G? Lemme tell you about MC. You ain't got no life. You ain't got no friends. And I know you want to spend your weekend with 40 people you don't know, And some guy named Puff telling you what to do!"

Myndflame MC raiders can appliceras på alla classic raids.

dags att gå tillbaka till att undvika solen och farma ihop T2 igen.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av aholman:

Så jävla irriterande. Har en Facebookgrupp en discord och löst folk som man ska försöka få in på samma server. Jäkligt svårt med den här skiten. Det är än lång kedja av dependencies som måste falla på plats varje gång

Skickades från m.sweclockers.com

Håller på att sätta upp guilden nu, insåg att Gehennas är full. Undrar hur man löser detta? Vänta tills folk droppar av eller byta helt...?

Edit: Insåg att det fortfarande gå att skapa karaktär!
Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zoyadog:

Håller på att sätta upp guilden nu, insåg att Gehennas är full. Undrar hur man löser detta? Vänta tills folk droppar av eller byta helt...?

Att Gehennas är "full" innebär i Blizzards termer bara att det finns väldigt många spelare och att man antagligen kommer få sitta i ganska långa köer vid release. Det går däremot att skapa karaktärer och spela för den delen

Det kommer helt klart att vara ett problem vid release men något som jag personligen kan leva med, då det är roligare att vara på en realm med hög befolkning långsiktigt!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Skönt att ta ut 6 veckor semester plus 2 veckor kompledigt för Classic Redan haft 4 veckor plus 1v utlandssemester så det blir inga problem att bara sitta å nöta! #längtar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Broadwell-E I7-6800k @ 4.3ghz CPU-kylare: Corsair h115i // GPU: GTX 970 SLI(gigabyte g1) OC 1450mhz // Moderkort: Asus Rog Strix x99 Gaming // RAM: 32GB hyper x ddr4 2666Mhz //Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum// SSD: Windows- Samsung 950 pro 512GB + Samsung 120 GB + Corsair 120 //Chassi: Thermaltake level 10 GT(vitt) // OS: Win 10 // Skärmar: Asus rog swift(27"144hz 1ms gsync) + BenQ XL2420T // Konsol: PS4

Permalänk
Medlem

Kommer spela i guilden <Migrationsverket> på Gehennas Alliance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tror att det är många som har för höga förväntningar och kommer att tröttna rätt fort.
Var en jävla grinding i många quest.

-"jag skall laga en grissoppa och behöver fem gristungor till den".
Tre av fyra grisar har inga tungor (?), tvingas slå ihjäl 20 stycken.
- "Bra! nu behöver jag fem gristrynen."
Nej de flesta grisarna har inga trynen heller.
Sista delen är någon speciell ingrediens som fås via en raid på en annan kontinent.
Man väntar på att få till raiden, medan questen blir grå.

Nej tack jag avstår.

Alla har vi våra intressen helt enkelt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag är mer intresserad av specifikationerna på server:arna, hårvarokonfigurationen än själva spelet.

Permalänk
Medlem

Pinsamt att släppa nya servrar två gånger och dessutom så tätt inpå go-live tycker jag. Det kallas framförhållning :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Alltid spelat på pvp-server, alltid hatat det. Men känns som det kommer bli ensamt på normal-server.

Haha, vet precis hur det känns.
Har alltid spelat på PvP-servrar.
Har alltid hatat det, då i 99% av fallen är det jag själv som blir gankad när jag är ute och questar/farmar och vill bara vara lämnad i fred.
Vet inte hur många gånger jag tänkt "Varför spelar jag ens på en PvP-server...?"

Nu när classic är runt hörnet kommer jag antagligen att spela på en PvP-server igen.
Att spela på en PvE-server hade bara känts...fel? Att konstant titta sig över axeln när man questar i Ashenvale/STV/etc är ju en del av spelet.

Skrivet av baron:

Pinsamt att släppa nya servrar två gånger och dessutom så tätt inpå go-live tycker jag. Det kallas framförhållning :/

Kanske det, men alternativet är att Blizzard hade vägrat svälja sin stolthet (att dom släpper fler servrar är deras sätt att säga "Oops, our bad") och vi hade haft ett fåtal extremt överbefolkade servrar.

Jag vet ju vad jag föredrar i detta fallet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Jag är mer intresserad av specifikationerna på server:arna, hårvarokonfigurationen än själva spelet.

Här har du lite specar på de gamla servrarna från TBC-WOTLK i alla fall:

https://www.ifixit.com/Teardown/WoW+Server+Blade+Teardown/938...

Permalänk
Medlem
Skrivet av baron:

Pinsamt att släppa nya servrar två gånger och dessutom så tätt inpå go-live tycker jag. Det kallas framförhållning :/

Hur stor procent av alla spelare tror ni har en subscription redan, och reggat sitt namn? Jag gissar på ca 10%-20%. Så kommer säkert bli 5-10 gånger fler spelare på tisdag. Säkert ospelbart hela nästa vecka.

Permalänk
Medlem

@baron: Inte mycket värre än Håkans "släpper extra datum till konsert samma dag som biljetterna till första konserten släpps", ser ju pinsamt löjligt ut, men samtidigt så vill dom nog bygga upp en hype kring det, för att inte starta 40 servers som blir halvtomma och börja merga ihop direkt..

Har för övrigt aldrig spelat wow då jag var fast i Tibia långt innan wow lanserades, men känns nästan som att det är dags nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Haha, vet precis hur det känns.
Har alltid spelat på PvP-servrar.
Har alltid hatat det, då i 99% av fallen är det jag själv som blir gankad när jag är ute och questar/farmar och vill bara vara lämnad i fred.
Vet inte hur många gånger jag tänkt "Varför spelar jag ens på en PvP-server...?"

Nu när classic är runt hörnet kommer jag antagligen att spela på en PvP-server igen.
Att spela på en PvE-server hade bara känts...fel? Att konstant titta sig över axeln när man questar i Ashenvale/STV/etc är ju en del av spelet.

Kanske det, men alternativet är att Blizzard hade vägrat svälja sin stolthet (att dom släpper fler servrar är deras sätt att säga "Oops, our bad") och vi hade haft ett fåtal extremt överbefolkade servrar.

Jag vet ju vad jag föredrar i detta fallet.

Jag tänker nog spela på en PvE server. Det kommer nog att finnas så sjukt många "no-lifers" som kommer att ganka skiten ur allt och alla innan BGs kommer, det är jag verkligen inte redo för. Har alltid spelat på PvP-server tidigare, har nog aldrig gankat utan bara blivit gankad (vunnit för det mesta såklart!). Tror det finns en risk att det kommer bli 1000 ggr värre än vad det någonsin var under vanilla.