Powercolor RX 5700 XT Red Devil – AMD Navi på rätt sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

i3 8350K eller i5 9600K är med överklockning är väl de bästa CPU ur pris/prestanda synpunkt? Då väldigt få emulatorer är speciellt bra på att utnyttja flera kärnor.

9600k är det bästa CPU i dagsläget för emulatorer i skulle jag tro ja om man ser till pris/prestanda som du skriver. Ryzen 3600 också bra. Då flera emulatorer har blivit lite bättre på att utnyttja fler kärnor/trådar så tror jag 8350k är lite i underkant.

Edit: Såg att 8350k är så himla billigt så ur ren pris/prestanda är det bäst by far. Men sen använder man datorn till lite mer än just emulatorer så jag hade använt åtminstone 9600k/3600 för ett nybygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

i3 8350K eller i5 9600K är med överklockning är väl de bästa CPU ur pris/prestanda synpunkt? Då väldigt få emulatorer är speciellt bra på att utnyttja flera kärnor.

RPCS3 vill ha minst åtta trådar för vissa spel, så då går ju både i3 8350K och i5 9600K bort.

Edit: och 3600 sett till hur den cpu:n är uppbyggd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

RPCS3 vill ha minst åtta trådar för vissa spel, så då går ju både i3 8350K och i5 9600K bort.

Edit: och 3600 sett till hur den cpu:n är uppbyggd.

Fast sen får väl just RPCS3 ändå ses som en outlier i sammanhanget. Det är lite kopplat till hur PS3-konsolen hade ett så jäkla obskyrt system med sin cell-cpu. Och sen gäller det just vissa spel som kräver 8 trådar.

I princip alla andra emulatorer funkar alldeles utmärkt med tex en 9600k och gtx 1060 eller likvärdig nvidia-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Fast sen får väl just RPCS3 ändå ses som en outlier i sammanhanget. Det är lite kopplat till hur PS3-konsolen hade ett så jäkla obskyrt system med sin cell-cpu. Och sen gäller det just vissa spel som kräver 8 trådar.

I princip alla andra emulatorer funkar alldeles utmärkt med tex en 9600k och gtx 1060 eller likvärdig nvidia-kort.

Så emulatorer och hårdvaran till dem är superviktigt, men inte ps3 emulering för att det inte passar in för din världsbild?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Den senaste är bara några dagar gammal.

Kollade nu även på den sista. Även om det är intressant med vulkan var det ju fullt med artefakter, stabilitetsproblem och andra buggar i nästan alla spel som han testade vilket han också nämnde i videon. (Dem problemen existerar inte med opengl).

Om det någonsin blir lika bra som opengl så är det ju dock trevligt för oss alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Så emulatorer och hårdvaran till dem är superviktigt, men inte ps3 emulering för att det inte passar in för din världsbild?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad du syftar på eller vad du vill få sagt? Utveckla gärna? Var har jag bashat ps3 emulerering? För att jag kallar det en statistisk outlier vad gäller CPU-krav? Jag skrev dessutom att det funkar (med råge) bäst med intel+nvidia som alla andra emulatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow666:

Hehe 5000nok = 5608sek då kunde du lika gärna köpa det här Sverige 😜 typ 90sek sparade visst 90sek är 90sek 🤣..

Skickades från m.sweclockers.com

Mja, då måste jag ju betala importavgift, så får lägga på 25% till.

Bor ju i Norge, så vad det kostar i svenska kronor är inte speciellt intressant, såvida det inte är typ halva priset, som med mat och dricka.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Läser ett test om ett vad det verkar bra grafikkort. Klickar in på forumet för att läsa vad folk tycker och hamnar i en förvirrad diskussion om emulatorer? Vad händer?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Läser ett test om ett vad det verkar bra grafikkort. Klickar in på forumet för att läsa vad folk tycker och hamnar i en förvirrad diskussion om emulatorer? Vad händer?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Det vanliga / mänskligt beteende
https://qz.com/642387/research-confirms-that-for-many-online-...

Permalänk
Skrivet av Neroth:

Mja, då måste jag ju betala importavgift, så får lägga på 25% till.

Bor ju i Norge, så vad det kostar i svenska kronor är inte speciellt intressant, såvida det inte är typ halva priset, som med mat och dricka.

Jaha du bor i norge😜 då förstår jag hehe.. nåja shit happens som jag brukar säga.. man vet ju inte vart alla bor så..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Halva tråden handlar om prestanda i emulatorer som är ointressant för 99.9% grafikkorts köparna... Hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow666:

Jaha du bor i norge😜 då förstår jag hehe.. nåja shit happens som jag brukar säga.. man vet ju inte vart alla bor så..

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, ja.

Och nä, det är klart. Inte så konstigt antagande egentligen, på ett svenskt forum.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Spännande. Frågan om prispåslaget motiverar denna version eller om det finns andra partnerkort som är mer prisvärda.
Vad jag sett verkar ASUS ta något enormt för sina.. vet inte riktigt hur de tänker (jag har mest kolla Webhallen och Inet då jag vill kunna reklamera en vara över disk)

För min del är prisskillnade mellan 5700 XT och 2070S för stor. RTX verkar bra men 2070S känns för klent och då kan jag använda de ca 1000 KR i skillnad till att lägga på ett nytt kort om 2-3 år då förhoppningsvis tekniken mognat.

Skrivet av Boredbynoobs:

Är du seriös eller skämtar du? Cemu? Yuzu? Vill du har fler exempel? Pcsx2 och Citra fungerar också mycket bättre med OPENGL och därmed mycket dåligt med AMD. Cemu är förmodligen den mest populära emualtorn just nu pga BOTW, MK8, och andra exklusiva nintendo-spel. Med AMD-kort får du obeskrivlig dålig spelupplevelse jämfört med Nvidia, detta pga främst opengl. Dem håller på försöka implementera vulkan med det är i extremt tidig stadie med många bugggar/artefakter/stutters etc. Det här är "hård fakta". Att du vägrar tro på det är din ensak. Men kika gärna in på cemu-forumet på reddit tex så kommer du inse ganska snabbt vad som gäller. Massor med trådar där folk har skrivit "WAI MY VEGA 64 WORSE PERFOFMANCE THAN GTX 1030" "WAI MY RADEON VII IS WORTH LESS THAN BRICK", det är skitroligt.

Att kunna "driva" en emulator genom att kunna dubbelklicka på .exe filen är en grej men att driva det bra är en annan historia.

Frågan om det skett en förbättring. Om man få tro Good old Gamer och jag fattat det hel rätt verkar 5700 (eller drivrutiner) fixat en del. Även om det inte är upp till NVIDA-klass så är det spelbart och vissa emulatorer tex Cemu verkar funka riktigt bra ( beroende på krav) https://www.youtube.com/watch?v=4OJwjALDt90

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimraug:

Spännande. Frågan om prispåslaget motiverar denna version eller om det finns andra partnerkort som är mer prisvärda.
Vad jag sett verkar ASUS ta något enormt för sina.. vet inte riktigt hur de tänker (jag har mest kolla Webhallen och Inet då jag vill kunna reklamera en vara över disk)

För min del är prisskillnade mellan 5700 XT och 2070S för stor. RTX verkar bra men 2070S känns för klent och då kan jag använda de ca 1000 KR i skillnad till att lägga på ett nytt kort om 2-3 år då förhoppningsvis tekniken mognat.

Frågan om det skett en förbättring. Om man få tro Good old Gamer och jag fattat det hel rätt verkar 5700 (eller drivrutiner) fixat en del. Även om det inte är upp till NVIDA-klass så är det spelbart och vissa emulatorer tex Cemu verkar funka riktigt bra ( beroende på krav) https://www.youtube.com/watch?v=4OJwjALDt90

CEMU funkar verkligen inte riktigt bra med 5700/5700XT. Det kommer förbättringar vad gäller själva prestandan (att man kan nå bra fps) med vulkan som snart släpps offentligt men problemen med artefakter/buggar och liknande kvarstår för AMD-kort och vulkan. Detta hoppas man kunna lösas när dem fått vulkan att mogna i CEMU men det kan vara en lång och svår process som jag skrivit om tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimraug:

Spännande. Frågan om prispåslaget motiverar denna version eller om det finns andra partnerkort som är mer prisvärda.
Vad jag sett verkar ASUS ta något enormt för sina.. vet inte riktigt hur de tänker (jag har mest kolla Webhallen och Inet då jag vill kunna reklamera en vara över disk)

För min del är prisskillnade mellan 5700 XT och 2070S för stor. RTX verkar bra men 2070S känns för klent och då kan jag använda de ca 1000 KR i skillnad till att lägga på ett nytt kort om 2-3 år då förhoppningsvis tekniken mognat.

Frågan om det skett en förbättring. Om man få tro Good old Gamer och jag fattat det hel rätt verkar 5700 (eller drivrutiner) fixat en del. Även om det inte är upp till NVIDA-klass så är det spelbart och vissa emulatorer tex Cemu verkar funka riktigt bra ( beroende på krav) https://www.youtube.com/watch?v=4OJwjALDt90

RTX 2070 kostar ungefär lika mycket eller något billigare än 5700XT just i Sverige och kan vara ett bra alterantiv 5-6% mindre prestanda men har Ray Tracing som kan göra kortet något mer framtidsäker.

När RTX 2070 tar slut i lager så har AMD denna prisklass för sig själva RTX 2060S presterar för dåligt och kostar för mycket och dock så bör 5700XT hålla ungefär 700-1000 kr prisskilland mellan 5700XT och RTX 2070S för vara en stark konkurrent.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

CEMU funkar verkligen inte riktigt bra med 5700/5700XT. Det kommer förbättringar vad gäller själva prestandan (att man kan nå bra fps) med vulkan som snart släpps offentligt men problemen med artefakter/buggar och liknande kvarstår för AMD-kort och vulkan. Detta hoppas man kunna lösas när dem fått vulkan att mogna i CEMU men det kan vara en lång och svår process som jag skrivit om tidigare.

Har du några som helst kunskaper i ämnet som du baserar att "det kan vara en lång och svår process" på? Eller har du bara bestämt dig för att gräva ner dig i din nuvarande position?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Har du några som helst kunskaper i ämnet som du baserar att "det kan vara en lång och svår process" på? Eller har du bara bestämt dig för att gräva ner dig i din nuvarande position?

Nej, jag har absolut inga kunskaper om ämnet. Tackar dig dock för att ditt "vulkan is comming" inlägg när alla redan vet om det och länkade dina tre youtube videos som jag redan hade sett och som bevisar det faktum att inget amd-kort som helst i världen är lämplig för emulatorer.

Annars är det bara att kika på respektiva emulators wiki-sida, respektive emulators forum, reddit etc för att inse samma sak. Vilket är det jag har utgått från (utöver mina personliga erfarenhet med flera amd-kort).

Eller så kan du välja att vara blind Amd-fanboy och då kommer ingen fakta bita på dig :).

Permalänk
Avstängd

Vilken tomte haha emulatorer.....

Till redaktionen....Vad hände med 1080p tester?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Nej, jag har absolut inga kunskaper om ämnet. Tackar dig dock för att ditt "vulkan is comming" inlägg när alla redan vet om det och länkade dina tre youtube videos som jag redan hade sett och som bevisar det faktum att inget amd-kort som helst i världen är lämplig för emulatorer.

Annars är det bara att kika på respektiva emulators wiki-sida, respektive emulators forum, reddit etc för att inse samma sak. Vilket är det jag har utgått från (utöver mina personliga erfarenhet med flera amd-kort).

Eller så kan du välja att vara blind Amd-fanboy och då kommer ingen fakta bita på dig :).

Du verkade helt ha missat ett flertal av dem.

Fast nu pratar vi om svårigeten eller inte att implentera vulkan, någon som du gjort klart att du inte har några som helst faktiska kunskaper om...

Jag blandar kort. Mitt förra köp var Nvidia, mitt senaste AMD. Mitt nästa blir AMD, då Nvidia ägnar sig åt att blocka användingen av deras kort för VFIO. Dock är det som bara ett fåtal som det berör, lite som med emulatorer, så jag gnäller inte om det i trådar där Nvidia-kort recenseras... Och jag kör linux, så problemet med AMD och OpenGL är inte lika stort...

Permalänk
Skrivet av ddelin:

Halva tråden handlar om prestanda i emulatorer som är ointressant för 99.9% grafikkorts köparna... Hjälp!

Ungefär samma sak för de som spelar i 720p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

RTX 2070 kostar ungefär lika mycket eller något billigare än 5700XT just i Sverige och kan vara ett bra alterantiv 5-6% mindre prestanda men har Ray Tracing som kan göra kortet något mer framtidsäker.

När RTX 2070 tar slut i lager så har AMD denna prisklass för sig själva RTX 2060S presterar för dåligt och kostar för mycket och dock så bör 5700XT hålla ungefär 700-1000 kr prisskilland mellan 5700XT och RTX 2070S för vara en stark konkurrent.

Just Ray-tracing-hårdvaran i nVidias kort har jag svårt att se att den skulle ge någon framtidssäkerhet.

Ray-tracing har stora fördelar över rasterering i att det ger bättre ljussättning, bättre reflektioner, och enklare ljussättning och reflektionsimplementation för uttvecklare. Allt detta är punkter som talar för att helt gå över till (real time) ray-tracing eller path-tracing i spel-rendering.

Den stora elefanten i rummet vad gäller denna övergång är dock att det krävs enormt starka grafikkretsar för att driva ray-tracing i realtid. Det bästa exemplet på detta är BFV där RT-prestandan var horribel när den först implementerades, lösningen som släpptes (vilket höjde prestandan) var att minska mängden ray-tracing.

En enkel slutsats man kan dra från detta är att den dagen det blir tvunget att använda ray-tracing (spel utan rasterering), och till och med framtida spel med fler element av ray-tracing än BFV kommer vara alldeles för tungdrivna för nVidias 2000-serie av GPUer.

Ray-tracing-funktionaliteten kan givetvis ses som mervärde för 2000-serien, men knappast något som ger framtidssäkerhet

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Just Ray-tracing-hårdvaran i nVidias kort har jag svårt att se att den skulle ge någon framtidssäkerhet.

Ray-tracing har stora fördelar över rasterering i att det ger bättre ljussättning, bättre reflektioner, och enklare ljussättning och reflektionsimplementation för uttvecklare. Allt detta är punkter som talar för att helt gå över till (real time) ray-tracing eller path-tracing i spel-rendering.

Den stora elefanten i rummet vad gäller denna övergång är dock att det krävs enormt starka grafikkretsar för att driva ray-tracing i realtid. Det bästa exemplet på detta är BFV där RT-prestandan var horribel när den först implementerades, lösningen som släpptes (vilket höjde prestandan) var att minska mängden ray-tracing.

En enkel slutsats man kan dra från detta är att den dagen det blir tvunget att använda ray-tracing (spel utan rasterering), och till och med framtida spel med fler element av ray-tracing än BFV kommer vara alldeles för tungdrivna för nVidias 2000-serie av GPUer.

Ray-tracing-funktionaliteten kan givetvis ses som mervärde för 2000-serien, men knappast något som ger framtidssäkerhet

Sant syftade mer på mervärde och att i framtiden kunna kanske spela spel med Ray Tracing påslaget som inte kommer gå att köra på en 5700XT.

RTX 2070 kan som sagt vara ett okej alternativ prestanda tappet är mot 5700XT är ganska litet och kortet kommer förmodligen överklocka bättre så skillnaden kan vara ganska marginell ifall man överklockar 5700XT verkar vara ganska maxad från fabrik.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Nej, jag har absolut inga kunskaper om ämnet. Tackar dig dock för att ditt "vulkan is comming" inlägg när alla redan vet om det och länkade dina tre youtube videos som jag redan hade sett och som bevisar det faktum att inget amd-kort som helst i världen är lämplig för emulatorer.

Jag lirar emulatorerna cemu, pcsx2 och dolphin rätt frekvent med mitt RX480 och det fungerar klockrent för mig med dom spelen jag spelat i alla fall. Så för mig har det i alla fall varit helt klart varit lämpat för emulatorer.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Sant syftade mer på mervärde och att i framtiden kunna kanske spela spel med Ray Tracing påslaget som inte kommer gå att köra på en 5700XT.

RTX 2070 kan som sagt vara ett okej alternativ prestanda tappet är mot 5700XT är ganska litet och kortet kommer förmodligen överklocka bättre så skillnaden kan vara ganska marginell ifall man överklockar 5700XT verkar vara ganska maxad från fabrik.

Fast, alla spel som ska gå att spela på ett 2070 (med ray tracing) måste vara LÄTTARE att driva än ray tracingen i BFV eller Metro Exodus, jag ser helt ärligt inte hur det skulle vara möjligt att göra (för ett spel där ray tracing faktiskt spelar roll).
För min del ser jag Nvidia Ray tracing lite som Physx och Hairworks, säkert trevligt att ha igång, men inget som man MÅSTE ha.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag lirar emulatorerna cemu, pcsx2 och dolphin rätt frekvent med mitt RX480 och det fungerar klockrent för mig med dom spelen jag spelat i alla fall. Så för mig har det i alla fall varit helt klart varit lämpat för emulatorer.

👍👍👍👍👌

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Aldrig köpt separat kort för physx och det har funkat hur bra som helst i flera spel som Witcher 3, Arkam City/Knight, Borderlands 2, etc. Då hade jag GTX 1080 btw.

Rätta mig om jag har fel, men jag köpte ett MSi GTX 780 Ti Gaming kort någon månad efter release och kan säga att det inte klarade av Arkham City med PhysX påslaget i 60 fps 1080p. (i7 4770k med 16 GB Ram.)

Så din jämnförelse med ett två generationer nyare gfx kort med ett "äldre" spel verkar lite off. Just saying.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag lirar emulatorerna cemu, pcsx2 och dolphin rätt frekvent med mitt RX480 och det fungerar klockrent för mig med dom spelen jag spelat i alla fall. Så för mig har det i alla fall varit helt klart varit lämpat för emulatorer.

Första träffen jag fick upp https://www.youtube.com/watch?v=Ddu7C8uk4-s FPSen ofta nere runt 20 och då kör han bara 1080p.

"In Hyrule castle fps drops like in Hateno (20-22), AMD graphic cards is garbage for emulators"

Hade bättre fps än så när jag spelade BOTW betydligt tidigare i CEMUs utveckling med ett 770.

Permalänk
Medlem

Effektmätning

Är det någon kunnig som kan utveckla vilka slutsatser man kan dra från testens effektmätningar? Nu står det t.ex att just Powercolor RX 5700 XT , med given annan hårdvara, drar max 380 Watt. Vilken effekt måste nätagget leverera här för att det inte ska bli för lite?
Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Du verkade helt ha missat ett flertal av dem.

Fast nu pratar vi om svårigeten eller inte att implentera vulkan, någon som du gjort klart att du inte har några som helst faktiska kunskaper om...

Jag blandar kort. Mitt förra köp var Nvidia, mitt senaste AMD. Mitt nästa blir AMD, då Nvidia ägnar sig åt att blocka användingen av deras kort för VFIO. Dock är det som bara ett fåtal som det berör, lite som med emulatorer, så jag gnäller inte om det i trådar där Nvidia-kort recenseras... Och jag kör linux, så problemet med AMD och OpenGL är inte lika stort...

Svårigheten är implementera vulkan är helt irrelevant för den här diskussionen. Vi pratar om hur pass skräp AMD-kort är för emulatorer i JÄMFÖRELSE med nvidia. Och i den diskussionen har du inte kommit med någonting egentligen. Det enda jag har hört från dig är "VULKAN IS COMMING". Det hade gjort mer intryck i GoT-tråd kanske men inte här. Vulkan är inte magi och det finns ingen emulator som funkar bra med det i dagsläget. opengl ÄR standarden för emulatorer även om vissa funkar bra med dx11 också som tex dolphin. Vulkan finns inte ens i samma liga.

Allt detta har du fått info om tidigare där jag länkat uttalanden från själva utvecklare t.o.m. Men visst, jag förstår att det låter bra med "MANTLE IS COMMING" som ni nu spinner vidare med "VULKAN IS COMMING".

Skrivet av sKRUVARN:

Första träffen jag fick upp https://www.youtube.com/watch?v=Ddu7C8uk4-s FPSen ofta nere runt 20 och då kör han bara 1080p.

"In Hyrule castle fps drops like in Hateno (20-22), AMD graphic cards is garbage for emulators"

Hade bättre fps än så när jag spelade BOTW betydligt tidigare i CEMUs utveckling med ett 770.

Men ser du inte att vi har blivit frälsta av "Vulkan (winter) is comming". Med massa artefakter/instabilitet på köpet dessutom. /s

Försök inte med logik i den här tråden. När en AMD-fanboy säger att hans rx 480+1600 klarar exakt allt perfekt så är det bara att hålla med även om det går emot all tillgänglig information på nätet.

Permalänk
Medlem

Kan inte emulatorsnacket tas i en annan tråd?

Skickades från m.sweclockers.com