Felsökning - datorn trycker automatiskt på enter (?)

Permalänk
Medlem

Felsökning - datorn trycker automatiskt på enter (?)

Hej

Jag behöver hjälp. Min dator vekar lite nu och då hamna i en loop där den trycker på "enter" hela tiden.
ex. om jag klickar i raden där webbadressen står händer samma sak som att jag skulle klicka på raden och trycka på enter, eller uppdatera.
Om jag klickar på fönstret längst nere till vänster på skärmen, och sedan inställningar, så hoppar den direkt till sök, och beter sig sedan som att jag skulle tryckt på enter.

Den håller på så i kanske en minut, sedan är allt bra igen en stund, sedan inträffar det igen.

Jag har återställt win 10 med funktionen som gör att man får behålla filerna. Scannat datorn med Avast och Win Defender, ingen har gett utslag på virus.

Någon som haft samma problem?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Hej

Jag behöver hjälp. Min dator vekar lite nu och då hamna i en loop där den trycker på "enter" hela tiden.
ex. om jag klickar i raden där webbadressen står händer samma sak som att jag skulle klicka på raden och trycka på enter, eller uppdatera.
Om jag klickar på fönstret längst nere till vänster på skärmen, och sedan inställningar, så hoppar den direkt till sök, och beter sig sedan som att jag skulle tryckt på enter.

Den håller på så i kanske en minut, sedan är allt bra igen en stund, sedan inträffar det igen.

Jag har återställt win 10 med funktionen som gör att man får behålla filerna. Scannat datorn med Avast och Win Defender, ingen har gett utslag på virus.

Någon som haft samma problem?

Har du testat ett annat tangentbord? Eller är det en laptop?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

det är en laptop.
Har aktiverat skärmtangentbordet för att se om det registrerar någon repetitiv tryckning på någon tangent.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Var iväg i helgen och fixade externt tangentbord, problemet kvarstår.

Går det att inaktivera laptop tangentbordet på något sätt? Tänker att den fortfarande är aktiv fast att jag pluggat in ett till...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Rocklets: Ja du får inaktivera det i enhetshanteraren

Visa signatur

Intel Core i5-14600KF, Thermalright Peerless Assassin 120 SE, ASUS PRIME B760M-K D4, Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB, PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB FIGHTER, be quiet! Pure Power 10 700W, 970 EVO 500GB, WD_BLACK SN770 1TB, Fractal Design Define R5 Limited Gold edition

Permalänk

Ett vanligt fel brukar var smulor eller annat som fastnat under tangenterna.

Speciellt saxbrytare på laptops brukar va extra känsliga mot böhs under dem iom sin korta slaglängd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows