Snabbtest: Grafikprestanda i Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Permalänk
Melding Plague

Snabbtest: Grafikprestanda i Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Senaste tillskottet i Tom Clancy's massiva universum öppnar snart portarna för allmänheten. Givetvis har SweClockers startat upp testriggarna för ett snabbt prestandatest med 16 grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch.. nästa generation får nog mitt 1080 gå i pension.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hoppas ubisoft får ihop detta, att läsa om all pay to win detta spel har i vissa regioner, den dåliga optimeringen och buggarna får inte mig att se fram emot detta i morgon (då jag får spela det).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gambit_2K:

Hoppas ubisoft får ihop detta, att läsa om all pay to win detta spel har i vissa regioner, den dåliga optimeringen och buggarna får inte mig att se fram emot detta i morgon (då jag får spela det).

Spelade öppna Betan och några stora buggar såg inte jag, dock behöver man ju inte köra ultra eller högre och då räcker ett typ GTX1080 väldigt långt, iofs beroende på vilken upplösning man kör på. Har en kompis som kör ett GTX970 och han tycker att spelet flyter på bra, i hans värld iaf. (1080)

Iss alla vapen i spelet kan man finna på kartan så där finns inte något att klaga på. Vill man se"cool" ut är det lite knivigare vad man nu tycker är coolt vill säga. Spelet är faktiskt väldigt vackert, så att det kräver sin maskin är inte så underligt, redan Wildlands var ju rätt krävande men rätt ok med tanke på de avstånd vi snackar om i spelet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv

Otäckt hur dålig fordonsfysiken såg ut att vara första biten av klippet. Jag provade betan (på PC) i en timma ensam och lallade primärt runt och sköt på allt jag såg. Spelet i sig kanske är roligt med tre kompisar men den lilla tid jag hade räckte för att upptäcka hur illa kamera fungerade och höll på när man sprang omkring. Kändes alltid som att FOVen var för låg, särskilt när man sprang, även fast jag hade ställt upp den i inställningarna. Lär nog ge spelet en ny chans om de har gratishelg någon gång och jag kan få med några kompisar för "core gameplay" verkar lovande

Permalänk
Medlem

Ni skulle testat olika cpuer och även äldre sådana. denna motor gillar tydligen många trådar. min gamla 2500k @4.2ghz som kan klara det mesta med sitt 7970 ghz hade allvarliga problem. jag satt på min 3700x med ett 1080 och harvade mig runt OK med 1440p och high. låg runt 60 fps.

polaren som jag körde med satt på i5an och han drog ned grafiken med allt till low och off samt sänkte upplösning till 720p och fick ut ungefär 18 fps.
åldern på 4 kärniga cpuer börjar verkligen synas.

hade hoppats betan skulle vara längre eftersom jag byggde om datorn igår och använde min gamla 1700 @ 3.91ghz. den är faktiskt lite slöare på äldre titlar mot i5an. i 3dmark 03 får den tex 1000 poäng mindre och i nya 3dmark firestrike får den 1000 poäng mer.

funderar på att testa assassin's creed odyssey som använder samma AnvilNext 2.0 motor.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Sjukt najs att nya 5700 och 5700 XT håller ungefär samma bra nivå här som andra spel och vara mer prisvärda än motsvarande 2060 Super och 2070 Super. Nämn inte raytracing tack, vet vad det är.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Spelade öppna Betan och några stora buggar såg inte jag, dock behöver man ju inte köra ultra eller högre och då räcker ett typ GTX1080 väldigt långt, iofs beroende på vilken upplösning man kör på. Har en kompis som kör ett GTX970 och han tycker att spelet flyter på bra, i hans värld iaf. (1080)

Iss alla vapen i spelet kan man finna på kartan så där finns inte något att klaga på. Vill man se"cool" ut är det lite knivigare vad man nu tycker är coolt vill säga. Spelet är faktiskt väldigt vackert, så att det kräver sin maskin är inte så underligt, redan Wildlands var ju rätt krävande men rätt ok med tanke på de avstånd vi snackar om i spelet.

Det är ju samma motor som i de 2 senaste Assassins Creed spelen och redan där vet man ju att prestandan var riktigt dålig.

Jag spelade båda betorna och föll genom världen vi åtminstone 5-6 tillfällen, dialoger buggade ganska ofta och vissa ggr kunde jag inte komma vidare då dialogerna bara loopade och det gick inte att hoppa över. Och de flesta större drone tanksen måste ju vara buggade då explosiva medel knapp skadade dem, och det var inte förrän jag började skjuta på dem med mitt vapen som de tog skada. Vissa gånger kunde jag inte prata med vissa karaktärer och första kvällen av öppna betan kunde jag inte handla utrustning från affären i det säkra området där man mötte andra spelare.

Angående alla vapen och så där så för 200 kr kan du få nog med skillpoints att maxa dina karaktär, för ~200 kr kan du få alla? vapen med attachments i spelet. Om det inte är paytowin vet jag inte vad. Men som jag nämnde detta är bara i vissa regioner, i Sverige vet jag ej.

Andra grejer som ubisoft tappade bollen kring är ju att spelet använder ju samma hemska nenuvo som borderlands 3, dvs. du måste vara konstant uppkopplad där denuvo hela tiden kontatar en server för att göra checkar och använder upp till 2 mbit av ens lina i långa perioder + att istället för att man har 6 mb executable så ligger den på ~600 mb. Sen är det ju det lilla att den denuvo innehåller en keylogger. Kanske är petitesser men jag tycker spelmarknaden går åt fel håll.

Missförstå mig inte spelet är kul, men lanseringen är en total katastrof kanske värre än Battlefront 2 som nog är den sämsta på 10 år.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gambit_2K:

Det är ju samma motor som i de 2 senaste Assassins Creed spelen och redan där vet man ju att prestandan var riktigt dålig.

Jag spelade båda betorna och föll genom världen vi åtminstone 5-6 tillfällen, dialoger buggade ganska ofta och vissa ggr kunde jag inte komma vidare då dialogerna bara loopade och det gick inte att hoppa över. Och de flesta större drone tanksen måste ju vara buggade då explosiva medel knapp skadade dem, och det var inte förrän jag började skjuta på dem med mitt vapen som de tog skada. Vissa gånger kunde jag inte prata med vissa karaktärer och första kvällen av öppna betan kunde jag inte handla utrustning från affären i det säkra området där man mötte andra spelare.

Angående alla vapen och så där så för 200 kr kan du få nog med skillpoints att maxa dina karaktär, för ~200 kr kan du få alla? vapen med attachments i spelet. Om det inte är paytowin vet jag inte vad. Men som jag nämnde detta är bara i vissa regioner, i Sverige vet jag ej.

Andra grejer som ubisoft tappade bollen kring är ju att spelet använder ju samma hemska nenuvo som borderlands 3, dvs. du måste vara konstant uppkopplad där denuvo hela tiden kontatar en server för att göra checkar och använder upp till 2 mbit av ens lina i långa perioder + att istället för att man har 6 mb executable så ligger den på ~600 mb. Sen är det ju det lilla att den denuvo innehåller en keylogger. Kanske är petitesser men jag tycker spelmarknaden går åt fel håll.

Missförstå mig inte spelet är kul, men lanseringen är en total katastrof kanske värre än Battlefront 2 som nog är den sämsta på 10 år.

Kör du PvP så ja då är det PTW men om inte så kan du ju klara dig utan. Hade lite problem med storen men insåg att om man gick in på Tutorial och gjorde det hon ville, så löste sig handlandet.

Föll igenom hände inte mig, men jag hade väl tur.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte hunnit testa detta ännu. Men av vad jag kan se genom de här snabbtestet så verkar prestandan ha gått upp lite grann om man jämför mot Wildlands.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Usch vad ledsamt det är att inse att ens 1070 är för ruttet för att ens vara med i tester numer, känns ju som man köpte det igår...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Skrivet av Hotspur:

Usch vad ledsamt det är att inse att ens 1070 är för ruttet för att ens vara med i tester numer, känns ju som man köpte det igår...

Skickades från m.sweclockers.com

Är nog bara att de inte hinner ha med alla kort. De testar ju ex gtx 1060 som är ännu sämre än 1070..
Men gtx1080 är med så det är bara att ta det resultatet minus 20% eller hur mycket det nu brukar skilja.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är detta ett måste spel som kräver flera spelare eller funkar ensam också?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Sett fram emot detta sedan de visade upp det!

Men ska köra igenom Wildlands först sen skaffar jag det. Då får de dessutom lite tid att reda ut de värsta buggarna. Öppna spel som detta brukar alltid dras med lite sånt tyvärr.

Skrivet av Vangen:

Är detta ett måste spel som kräver flera spelare eller funkar ensam också?

Detta spel ska vara mer tänkt att liras ensam om man vill. I förra spelet fick man ju med sig 3x AI om man lirar själv och de är extremt korkade osv. Sabbar inlevelsen en hel del. Så det är ett stort plus tycker jag. Svårt att hitta tid att få med polarna i Wildlands så kommer nog tvingas lira det ensam. Breakpoint blir trevligare så sett

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Klart ni inte kan testa alla kort men skulle vara trevligt om ni stoppade in några äldre för referens och testade alla upplösningar och kvalitetsnivåer med detta. Exempelvis GTX 1060 som är extremt vanligt och som presterar lite snabbare än ett 970, lite långsammare än ett 980 etc. Det kortet skulle effektivt kunna fungera som proxy för flera andra kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kör du PvP så ja då är det PTW men om inte så kan du ju klara dig utan. ...

Så det man måste betala för med pengar eller alltför mycket grinding i PvP går relativt snabbt och enkelt att få tag på om man skippar PvP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

... skulle vara trevligt om ni stoppade in... Exempelvis GTX 1060 som är extremt vanligt...

Jag kan bara hålla med. GTX 1060 är det just nu mest använda kortet, så att inte ta med det känns som ett kardinalfel!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av hakro807:

Klart ni inte kan testa alla kort men skulle vara trevligt om ni stoppade in några äldre för referens och testade alla upplösningar och kvalitetsnivåer med detta. Exempelvis GTX 1060 som är extremt vanligt och som presterar lite snabbare än ett 970, lite långsammare än ett 980 etc. Det kortet skulle effektivt kunna fungera som proxy för flera andra kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med dig, vore roligare att få med mer av allt. Både grafikkort, detaljnivåer och upplösningar, men det tar betydligt längre att göra då och blir inte längre ett snabbtest. Med det sagt så kan vi gärna lägga ner mer tid på mer efterlängtade spel som t.ex Cyberpunk eller liknande. Breakpoint är inte alls lika hett och hade själv glömt bort att spelet ens skulle lanseras nu

Permalänk
Medlem

Kanske inte helt relevant men viktigt att potentiella köpare vet om detta:

https://www.youtube.com/watch?v=tGFBC55_MVg&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=vJvsOJkIDI8&t=0s

Värt att titta på.

Permalänk
Medlem

Imponerande siffror för 5700XT!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pYjamas:

Kanske inte helt relevant men viktigt att potentiella köpare vet om detta:

https://www.youtube.com/watch?v=tGFBC55_MVg&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=vJvsOJkIDI8&t=0s

Värt att titta på.

Haters gonna hate.... så dåligt är det inte som dessa "ragers" vill få det att vara, spelet går att spela även utan dessa "saker".
Köpte det och har bara haft det bra tillsammans med två andra. Så ta dessa två med en stor nypa salt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kör spelet i 1080p med ett 1080Ti och 8700K OCad till 5.1 GHz men får fan ändå inte ofta mer än 70 fps med allt på ultra i de flesta av spelets miljöer (som jag hunnit utforska hittills iaf). Kan vara att jag behöver leka runt lite med någon inställning också...
Håller på att införskaffa 1440p skärm vilket får mig att börja fundera på om man kanske borde byta GPU snart också... om man nu vill ha gärna 100fps och maxad grafik... aja...

Men iaf, tycker själva spelet är rejält skoj än så länge. Har inte mycket att klaga på gällande gameplay osv. 3-4 timmar in. Microtransactions osv som jag sett/hört folk klaga på bryr jag mig inte särskilt mycket om. Så länge köpen enbart är kosmetiska eller inte förstör för andra spelare (som vissa online F2P spel) har jag inga problem med att spel tar betalt för lite skins. Jag kan tycka det är lite onödigt, men inget att bli så pass upprörd över imo...

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av pYjamas:

Kanske inte helt relevant men viktigt att potentiella köpare vet om detta:

https://www.youtube.com/watch?v=tGFBC55_MVg&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=vJvsOJkIDI8&t=0s

Värt att titta på.

INTE värt att titta på, tog några sekunder in i videon för att se att han enbart skulle spy galla över spelet. (Första klippet)

Många "haters" som tjänar extra pengar på folk (patrons, stavning?)som vill ha något snabbare eller exklusivt, hmmmm (inte långt ifrån microtransaktioner)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Det skulle vara bra att se resultat för GTX 1660 och 1660Ti också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Haters gonna hate.... så dåligt är det inte som dessa "ragers" vill få det att vara, spelet går att spela även utan dessa "saker".
Köpte det och har bara haft det bra tillsammans med två andra. Så ta dessa två med en stor nypa salt.

Så bara för att man kritiserar att stora företag aggresivt klipper sönder spel bara för att sedan sälja dig bitarna för extra pengar så är man en "hater" eller "rager"?

De gör spelen medvetet sämre och mer repetitiva för att få kunden att vilja spendera mer pengar för att slippa grinda i 30h för ett vapen. De stora utvecklarna kommer bara bli värre och försöka kräma ur mer pengar ur konsumenten.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrutalSwede:

Så bara för att man kritiserar att stora företag aggresivt klipper sönder spel bara för att sedan sälja dig bitarna för extra pengar så är man en "hater" eller "rager"?

De gör spelen medvetet sämre och mer repetitiva för att få kunden att vilja spendera mer pengar för att slippa grinda i 30h för ett vapen. De stora utvecklarna kommer bara bli värre och försöka kräma ur mer pengar ur konsumenten.

Fortfarande så tycker jag att spelet är ok, men ingen behöver köpa det om man inte gillar det, det är det fina med valfrihet. Vilket spel idag eller för den delen är grindingfritt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem