Permalänk

Speldator 15-20K

Hej!
Med Red Dead Redemption 2 runt hörnet har suget för att förnya eller rent utav bygga nytt klivit på starkt.
Mitt behov av dator är att jag vill kunna sitta och spela på ena skärmen och streama film på den andra. Jag vill inte vara tvungen att kryssa ner spotify eller mina Chrome tabbar osv.
Vill helt enkelt kunna hoppa på och testa nya speltitlar med förhoppningen är att kunna lira i 1440p.
Vad det gäller budget så är det väldigt diffust. Har nu suttit och kollat på allt från RTX2060 till RTX2080, men blir inte klokare. Gick in med tanken på att uppgradera bara men är nu öppen för en helt ny rig.
Med min målsättning att kunna lira nya speltitlar samtidigt som jag vill kolla film/youtube så är jag inte helt ovillig att behöva lägga uppemot 20k. Jag är inte så värst superkräsen vad det gäller höga inställningar i spel så länge det flyter fint och jag har möjligheten att kunna använda min sekundära skärm samtidigt.

Skulle uppskatta förslag då jag är väldigt kluven och inte super kunning. Men sett till vad jag vill uppnå så är det kanske lika bra och byta ut allt förutom PSU/Chassi? Eller är det kanske lika bra att köpa allt nytt för att kunna sälja en komplett dator.

Sitter just nu på:
Byggd 2015

i5 6600K
Asus z170 progaming
2x8 Corsair Vengeance 2133mhz
Asus Strix GTX 970
EVGA Supernova G(?) 750w
be quiet! Pure Rock
250gb SSD

(Gammal hederlig HDD , nZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd)

#1 Predator XB1 27" XB271HU
#2 Asus PB287Q

Ber om ursäkt för grötig text

Mvh

Permalänk
Medlem

RTX 2070 Super är ett perfekt 1440p kort till ett OK-pris på cirka 6K! Kolla också ett nytt CPU som passar ditt moderkort. Du behöver inte en ny dator.

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av LanderssonN:

Hej!
Med Red Dead Redemption 2 runt hörnet har suget för att förnya eller rent utav bygga nytt klivit på starkt.
Mitt behov av dator är att jag vill kunna sitta och spela på ena skärmen och streama film på den andra. Jag vill inte vara tvungen att kryssa ner spotify eller mina Chrome tabbar osv.
Vill helt enkelt kunna hoppa på och testa nya speltitlar med förhoppningen är att kunna lira i 1440p.
Vad det gäller budget så är det väldigt diffust. Har nu suttit och kollat på allt från RTX2060 till RTX2080, men blir inte klokare. Gick in med tanken på att uppgradera bara men är nu öppen för en helt ny rig.
Med min målsättning att kunna lira nya speltitlar samtidigt som jag vill kolla film/youtube så är jag inte helt ovillig att behöva lägga uppemot 20k. Jag är inte så värst superkräsen vad det gäller höga inställningar i spel så länge det flyter fint och jag har möjligheten att kunna använda min sekundära skärm samtidigt.

Skulle uppskatta förslag då jag är väldigt kluven och inte super kunning. Men sett till vad jag vill uppnå så är det kanske lika bra och byta ut allt förutom PSU/Chassi? Eller är det kanske lika bra att köpa allt nytt för att kunna sälja en komplett dator.

Sitter just nu på:
Byggd 2015

i5 6600K
Asus z170 progaming
2x8 Corsair Vengeance 2133mhz
Asus Strix GTX 970
EVGA Supernova G(?) 750w
be quiet! Pure Rock
250gb SSD

(Gammal hederlig HDD , nZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd)

#1 Predator XB1 27" XB271HU
#2 Asus PB287Q

Ber om ursäkt för grötig text

Mvh

Hade kört såhär

Skickades från m.sweclockers.com