Nya Nvidia Shield TV finns att köpa nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Stöd för fler? ehh va?

Ja? Ex HBO, dvs man måste casta istället.

Om nu inte de äntligen fixat Android tv appar till dessa streaming tjänster som aldrig kom till just android tv innan. Och att de förhoppningsvis fixat dessa appar så de fungerar felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

@Juggernawt: Var hittar man de filmerna ifall det nu är lagligt, man kunde sparat mycket tid

Det är hur som helst inte lagligt att dela filmerna till andra så inget som får delas på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja? Ex HBO, dvs man måste casta istället.

HBO finns även på Shield nu faktiskt, men däremot så var det mindre än ett år sen det kom dit så skillnad på utbud förekommer iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Men det är väl till så mycket mer.
Personligen ex streama media ifrån datorn, och ska ju då klara alla format som mkv osv och kunna läsa av subtitles utan problem.

Om man har en HDMI-kabel dragen redan så tillför det väl inget? Slippa gå mellan datorn o TVn möjligen och använda Plex istället?
Ev. kan man se det som en uppgradering av min Steam Link? Och Netflix och andra appar flyter på bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Är det ens lönt att köpa nya Shield pro över Apple4k ? Apple tv 4k är ju flera 100-lappar billigare , och har stöd för fler streaming tjänster.

Om man nu inte tänker på streama spel.

Om du lagrar film på nätverket hemma är denna överlägsen Apple TV. Klarar bla fler ljudformat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur använder man ens en sån där? Plex? Är det för folk som piratar filmer för att sen strömma filmerna från en dator i nätverket till den där? Eller sitter folk seriöst och köper film som de först rippar och sen strömmar över nätverket? Om man nu köper film kan man väl stoppa filmen i en vanlig bluray-spelare istället? Och om du piratar film så är det ju skräpkvalitet i alla fall, så då behöver man ju knappast någon värstingpryl som den där? Vissa nischade nördprylar fattar jag inte.

Jag rippar mina Blu-Ray och lagrar dem på min server. Smidigt att bläddra igenom filmbiblioteket från soffan. Nu kör jag inte en Shield utan en Vero 4k+som enbart kör Kodi men principen är den samma.

Och som redan påpekats, är du pirat kan du tanka rena Blu-ray-rippar om så önskas...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur använder man ens en sån där? Plex? Är det för folk som piratar filmer för att sen strömma filmerna från en dator i nätverket till den där? Eller sitter folk seriöst och köper film som de först rippar och sen strömmar över nätverket? Om man nu köper film kan man väl stoppa filmen i en vanlig bluray-spelare istället? Och om du piratar film så är det ju skräpkvalitet i alla fall, så då behöver man ju knappast någon värstingpryl som den där? Vissa nischade nördprylar fattar jag inte.

Det har funnits bra rippar i många år redan, just sayin.

Är sugen på att köpa pro men priset är rätt saftigt, jag kommer nästan enbart att Casta via chromecasten och streama något spel ibland. Jag antar att man måste använda shieldens plex app och inte bara Casta via Android plex appen för att dra nytta av fler format? Jag är inte så intresserad av en dedikerad handkontroll, mobilen har jag ju alltid med mig och dessutom är det skönare när man är fler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Är det ens lönt att köpa nya Shield pro över Apple4k ? Apple tv 4k är ju flera 100-lappar billigare , och har stöd för fler streaming tjänster.

Om man nu inte tänker på streama spel.

Jag har två Apple TV 4K, som jag köpte främst för att kunna glo på HBO Nordic (pga att Android TV saknade stöd för det då).

De funkar fint, men två saker suger rejält:

1. YouTube-appen är riktigt djävla usel, går knappt att använda då den saknar en hel del basfunktionalitet (det går inte ens att ta bort videos från ens egna playlist), och det finns inget stöd för 4K (vilket väl dock är Apples fel).

2. Den förbannade touch-fjärren. Touchfunktionen funkar fruktansvärt dåligt, slinter och missklickar på fanskapet hela tiden och precisionen är obefintlig. Riktiga knappar för upp/höger/ned/vänster och OK/Enter är oändligt bättre, så jag skulle köra med gamla Apple TV-fjärren istället om det inte vore för att alla funktioner inte fungerar med den.

Nu vet jag förstås inte om Shield TV Pro är bättre på detta, men jag är sugen att köpa en bara för att ta reda på det...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Förstår att det kanske är mycket begärt samt är säkert i minoritet i detta avseende ändå, men önskar fortfarande att den kunda köra ISO filen direkt.

Schysst produkt hur som, fåt ta sig en funderare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Förstår att det kanske är mycket begärt samt är säkert i minoritet i detta avseende ändå, men önskar fortfarande att den kunda köra ISO filen direkt.

Schysst produkt hur som, fåt ta sig en funderare.

Det kan den.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Det har funnits bra rippar i många år redan, just sayin.

Är sugen på att köpa pro men priset är rätt saftigt, jag kommer nästan enbart att Casta via chromecasten och streama något spel ibland. Jag antar att man måste använda shieldens plex app och inte bara Casta via Android plex appen för att dra nytta av fler format? Jag är inte så intresserad av en dedikerad handkontroll, mobilen har jag ju alltid med mig och dessutom är det skönare när man är fler.

Skickades från m.sweclockers.com

jag tycker den vanliga Plex appen är skräp, det man bör göra är att köra Kodi/MrMc med Plex tillägget, så mycket bättre.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag har två Apple TV 4K, som jag köpte främst för att kunna glo på HBO Nordic (pga att Android TV saknade stöd för det då).

De funkar fint, men två saker suger rejält:

1. YouTube-appen är riktigt djävla usel, går knappt att använda då den saknar en hel del basfunktionalitet (det går inte ens att ta bort videos från ens egna playlist), och det finns inget stöd för 4K (vilket väl dock är Apples fel).

2. Den förbannade touch-fjärren. Touchfunktionen funkar fruktansvärt dåligt, slinter och missklickar på fanskapet hela tiden och precisionen är obefintlig. Riktiga knappar för upp/höger/ned/vänster och OK/Enter är oändligt bättre, så jag skulle köra med gamla Apple TV-fjärren istället om det inte vore för att alla funktioner inte fungerar med den.

Nu vet jag förstås inte om Shield TV Pro är bättre på detta, men jag är sugen att köpa en bara för att ta reda på det...

Tack för input.

Är sugen på byta ut min Xiaomi mi box och funderar på nya shield och Apple TV nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Om du lagrar film på nätverket hemma är denna överlägsen Apple TV. Klarar bla fler ljudformat.

Skickades från m.sweclockers.com

Lagrar inget, men vill gärna enkelt spela upp mediafiler som jag har på huvud PCn på tv/hemmabion.

Läste att många rekommenderade Infuse för det, då man slipper ha plex server igång.
Men vet inte hur väl det fungerar med AppleTV + Infuse och en Windows PC med utdelning osv.

Vet att VLC sharing med mappar osv var asjobbigt att försöka få igång.
Så pass att jag gav upp och kör USB disk till miboxen och spelar upp med Mx player Pro

Så ute efter en bra lösning som fungerar utan en jäkla massa strul

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ren skit i jämförelese jag har den laggar, klarar inte va gång längre tid...kräver omstart och klarar VERKLIGEN inte tunga filer.
Skit wifi i den, skräp produkt
Kommer kasta ut den nu.

Really, hur spelar du upp saker? Har den kopplade till en 1080p TV så har inte märkt av något av detta, mest använt den för youtube och plex, men även från plex har den (under de typ två månader jag använt den rätt sparsamt) funkat bra när man spelar upp saker i hög bitrate med originalformat. Lär knappast göra mig av med den då jag egentligen mest ville ha en chromecast som var bättre än min original chromecast med lite extra smartfunktioner, men förvånad att höra att den funkar så dåligt för dig.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Shiprat:

Really, hur spelar du upp saker? Har den kopplade till en 1080p TV så har inte märkt av något av detta, mest använt den för youtube och plex, men även från plex har den (under de typ två månader jag använt den rätt sparsamt) funkat bra när man spelar upp saker i hög bitrate med originalformat. Lär knappast göra mig av med den då jag egentligen mest ville ha en chromecast som var bättre än min original chromecast med lite extra smartfunktioner, men förvånad att höra att den funkar så dåligt för dig.

4K TV, USB dongle med RJ-45 den klarar ej vara idle länge för när du startar upp den sen så laggar allt.
Den krashar ibland i tunga 4K as jobbigt
Buffrar för länge för kunna tycka det är trevligt titta film.

Både konsult på jobbet och 2 polare samma problem på 4K

Plex det som ger problem och det jag kör.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

jag tycker den vanliga Plex appen är skräp, det man bör göra är att köra Kodi/MrMc med Plex tillägget, så mycket bättre.

Motivera gärna vad som är bättre och vad som är skräp.
När jag köpte min pro v2 så testade jag kodi med plex men gick sedan över till plex då jag tyckte det var smidigare och fungerade bättre.
Tänkte om jag skulle testa igen

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Undra vilket århundrande Google Assistant släpps på svenska i min Shield.
Provat att ändra till engelska, där fungerar det, något laggigt dock.
Någon som fått det att fungera på svenska?

Min Shield var snabb och stabil när jag precis installerat den för första gången, men blivit segare med tiden. Trotts flera ominstallationer osv. Laggar/hickups osv. Ibland crashar appar. Smått drygt. Men vet inte om det kan vara som så att hårdvaran inte klarar av min 4K-tv kanske?

Btw, har Shielden från år 2015.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Det kan den.

Ok, tack för info, visste jag inte faktiskt.

Googlade runt förut och fick fram lite snabbt att ver 1 kunde ta m2ts men inte iso direkt så grävde inge mer i det då, men kan den här spela upp iso direkt från usb som att det vore optisk media så är det kanon för min del, super.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den gamla gamepaden till v2 fungerar till den nya pro-versionen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Och för den delen de till v1?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att handkontrollen inte är uppladdningsbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Om du lagrar film på nätverket hemma är denna överlägsen Apple TV. Klarar bla fler ljudformat.

Skickades från m.sweclockers.com

Men usel på att konvertera hdr till sdr något som kan vara användbart och något som appletvn gör bra..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Lagrar inget, men vill gärna enkelt spela upp mediafiler som jag har på huvud PCn på tv/hemmabion.

Läste att många rekommenderade Infuse för det, då man slipper ha plex server igång.
Men vet inte hur väl det fungerar med AppleTV + Infuse och en Windows PC med utdelning osv.

Vet att VLC sharing med mappar osv var asjobbigt att försöka få igång.
Så pass att jag gav upp och kör USB disk till miboxen och spelar upp med Mx player Pro

Så ute efter en bra lösning som fungerar utan en jäkla massa strul

Emby server, kan inte bli lättare

Permalänk
Master of Overkill

SÅå Ja Inet lev som vanligt!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

4K TV, USB dongle med RJ-45 den klarar ej vara idle länge för när du startar upp den sen så laggar allt.
Den krashar ibland i tunga 4K as jobbigt
Buffrar för länge för kunna tycka det är trevligt titta film.

Både konsult på jobbet och 2 polare samma problem på 4K

Plex det som ger problem och det jag kör.

Good to know, då ska jag inte räkna med att använda den för något annat än bara vad jag har den till nu då.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Roligt! Kommer helt klart att bli ett köp här.

Blir perfekt med min nya 4K Tv.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Nya dosan säljs separat för 30 dollar. Wooo!
Ska komma uppdatering snart så det funkar med 2015/2017 modellerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Var har du läst detta? Är själv också intresserad av denna fjärren.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hur bra är App utbudet idag då?.Som filmtjänster och musiktjänster idag :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Tråkigt att handkontrollen inte är uppladdningsbar

Men.................Den har "Fjärrkontrollslokaliserare för att hitta en borttappad fjärrkontroll"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Nu kan man ÄNTLIGEN byta ut den vidriga kontrollen med "touch" som man fick med Shield v2