Red Dead Redemption 2 kommer till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Att man ännu inte kan förladda spelet gör mig något orolig. Har själv turen att bo på en plats med tillgång till fiber, men känner att det måste vara otroligt många som kommer behöva vänta i timmar/dagar (särskilt på platser som ännu inte täcks av det fantastiska fibernätet). Frågan är även hur rockstar servrarna påverkas av att alla försöker ladda hem spelet samtidigt den 5 november?

Kan det vara att dem är rädda att folk ska finna vägar in i spelfilerna innan release eller vad kan anledningen vara till att dem inte låter oss preloada?

Tveksamt Rockstar egna fysiska servrar för detta, tror det var diskuterat tidigare men de lär ha en cdn leverantör av något slag, ex amazon med automatiskt skalning vid ökad belastning för just nedladdningen. Online kan jag inte svara på däremot

Gött man kunde preloada nu, har förvisso 300 ner men gött ändå

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

Ok, men borde jag preloada nu på min ssd som har ungefär 250 GB kvar?

Bra fråga, tyvärr vet jag inte om dom gjort dekrypteringen smartare denna gång. Det borde dom gjort men nån annan kanske har svaret.

Permalänk
Medlem

Det har nu släppts en hel del recensioner av spelet.

https://uk.ign.com/articles/2019/11/01/red-dead-2-pc-hands-on...

https://www.polygon.com/2019/11/1/20942406/red-dead-redemptio...

https://www.gamesradar.com/uk/red-dead-redemption-2-pc-hands-...

https://www.pcgamer.com/uk/red-dead-redemption-2-looks-gorgeo...

Verkar allmänt positivt, tyvärr inget överförande av online karaktär från konsol till PC, enligt Polygons recension.

Permalänk
Medlem

Spelet släpps först kl 14:00 imon svensk tid. Önskade själv en midnattsrelease men nåväl. Imorgon är det iallafall dags, både nvidia och amd har uppdaterat drivrutinerna för spelet inför release, så det kanske är värt att uppdatera innan man startar

Permalänk
Medlem

Tog ca 30 minuter för 110 GB, trodde det skulle vara överbelastat men det maxade mer eller mindre min lina.

Permalänk
Medlem

Vilken handkontroll rekommenderas till detta spel?
Ska man springa och inhandla nått på lunchen i morrn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Vilken handkontroll rekommenderas till detta spel?
Ska man springa och inhandla nått på lunchen i morrn?

Eftersom vi ännu inte vet om spelet supportar DirectInput (t.ex. ps4 kontroll) är det väl säkrast att gå för t.ex. en xbox one kontroll. Gjorde själv detta och den funkar gött. Finns massor med alternativ på marknaden, t.ex. Logitech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Eftersom vi ännu inte vet om spelet supportar DirectInput (t.ex. ps4 kontroll) är det väl säkrast att gå för t.ex. en xbox one kontroll. Gjorde själv detta och den funkar gött. Finns massor med alternativ på marknaden, t.ex. Logitech.

Har en hel hög med Logitech här som jag brukar använda till exempelvis Assassins Creed, de har två lägen på baksidan. Blir att vänta till i morrn och se vad folk rapporterar, ville pimpa upp med en riktig handkontroll för detta spel.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Dalton Sleeper: vanliga Xbox One-kontrollen är alldeles förträfflig. Om du känner att Mr Budget tillåter det har Microsoft precis släppt Elite Wireless Series 2. Den är dyr, men ack så bra! Hämtade ut min idag och har bara hunnit leka lite, men den känns grymt bra. Inbyggt uppladdningsbart batteri, 40h batteritid på en laddning (enligt Microsoft), fyra "paddlar" på baksidan som man kan mappa knappar till, anpassningsbar vikt och utbytbara styrspakar, med mera.

Och, som en bonus, den laddas med USB Type-C så om du har andra prylar som laddas via den porten slipper du ta med dig separata laddare om du ska ta med dig kontrollen på resande fot.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas