Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Hedersmedlem

Många sidor i tråden så om frågan redan frågats och besvarats så ber jag om ursäkt, men jag är lite orolig över den påtvingade multiplayerdelen. Betyder det att om jag springer in en grotta/katakomb för att slå på skelett och förstöra gravkistor så kan det plötsligt springa runt en massa främmande mänskliga spelare där inne? Eller är det bara ute på den stora kartan som man kan bli störd av andra spelare?

Mvh
Asocial människohatare

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Betyder det att om jag springer in en grotta/katakomb för att slå på skelett och förstöra gravkistor så kan det plötsligt springa runt en massa främmande mänskliga spelare där inne? Eller är det bara ute på den stora kartan som man kan bli störd av andra spelare?

Det sistnämnda. Personligen hoppas jag dock att de gör alla MMO-features optional, så man kan spela själv, eller enbart med en mindre grupp, om man så önskar.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Skrivet av Gramner:

Det sistnämnda. Personligen hoppas jag dock att de gör alla MMO-features optional, så man kan spela själv, eller enbart med en mindre grupp, om man så önskar.

Själv har jag inga problem om "overworld"-delen av spelet är öppet för alla. Jag älskar känslan av det i Destiny 2 och detta tycks fungera på precis samma vis, so I'm game!

Permalänk

Efter att ha sett trailern lite för många gånger, fått lite mer förklarat ang lore (viktigt!) samt sett lite gameplay från olika streamers så måste jag nog erkänna att hypen är på tok för hög med tanke på den troligtvis långa väntetiden och något "error 37" liknande meddelande

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

D1 med svenska röster FTW!

Bara spelat D1 och D2 och föredrog nog D1 trots allt.
Grafiken var på något sätt bättre i D1, blev grötig i D2.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att detta är en alpha, gissar på release om 3 år (om det ens räcker). De hinner polera och dona. Läste att spelet ej kommer ha något offline-läge (vilket inte gör mig något så länge det inte blir en "error 37" i repris).

Tycker D4 ser lovande ut av det man har fått sett, inget som "blåste mig ur stolen", men potential finns. Frågan är vart D4 kommer sticka ut från mängden i förhållande till Warhammer Chaosbane, Torchlight Frontiers, Wolcen, Last Epoch, Pagan Online, Grim dawn och tidigare D-spelen. De behöver göra något nytt och unikt som samtidigt behåller själen i Diablo.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av Splongen:

Diablo 3 saknar slitet och den där YES känslan när man väl hittar något man vill ha. Den känslan dör ut med set från lvl 70 start och när man får första multiplier itemet. Saknar grindet och strävan att hitta just det där itemet. Hoppas att runorna kommer tillbaka med någon form av värda likt 2an som valuta för trades. Hoppas också att man inte blir över sköljd med legendarys utan att dom just ska vara legendarys.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med dig 100%, tror fan jag letade en rare lance i d2, tog 2 månader innan jag hittade en top tier men känslan när den väl droppar är magisk, därför jag lirar dessa spel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Många sidor i tråden så om frågan redan frågats och besvarats så ber jag om ursäkt, men jag är lite orolig över den påtvingade multiplayerdelen. Betyder det att om jag springer in en grotta/katakomb för att slå på skelett och förstöra gravkistor så kan det plötsligt springa runt en massa främmande mänskliga spelare där inne? Eller är det bara ute på den stora kartan som man kan bli störd av andra spelare?

Mvh
Asocial människohatare

Du kan bli störd av Me-fister69 på den öppna stora kartan EFTER att du har gjort kampanjuppdragen i den zonen. Så det är ändå okej.

Permalänk
Medlem

Tror vi det blir ett nytt Auction House Tycoon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PAth of Exile har jag halltid sett som en parodi på Diablo 2, hur folk kan ta det spelet seriöst förstår jag inte alls.
Diablo 3 är ett skämt, som att gå från konsollspel till mobilspel.
Diablo 4 måste tillbaks till att man hittar mest blodiga benknotor att slåss med istället för skinande sköldar som är impregnerade med diskmedel.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att tycka diablo 3 är roligare än diablo 2, 2019?

Det har hänt så otroligt mycket sedan release med hela loot-systemet ombyggt, adventure mode osv. Vid release vet jag inte om jag skulle komma med det påståendet...

Jag spelade det lite igen nu i helgen efter ett långt uppehåll. Hade riktigt roligt!

Jag tror att många glorifierar det för att de hade väldigt roligt när de spelade det när de växte upp. Det gjorde jag också. Jag minns det som världens bästa spel.

Jag minns även golden eye till n64 som världens bästa FPS. Testa att spela det i idag... Eller rättare sagt.... Gör inte det. Håll kvar i minnena istället.

Jag tror det är samma sak med diablo 2. Låg upplösning, stamina, health potions-systemet, attribut, charms och inventory-tetris...

Om ni sätter er idag och spelar respektive spel 20 timmar var så tror jag att en definitiv majoritet kommer att ha mer roligt med diablo 3.

Permalänk
Medlem

Intressant att dom ihop med presentationen säger att det kommer på "PC, Xbox One, PS4" men att dom sedan säger under panelen att det är långt långt bort från release.
Xbox One och PS4 kommer bli ersatta under Q4 2020 men självklart kommer dom gå starka något år efter det också, men känns då som att Blizzard kommer försöka få ut Diablo 4 under det året innan de nya konsollerna tar över för mycket av marknaden.
Vågar man tro på Maj 2021 med detta i åtanke? Diablo 3 släpptes ju i Maj 2013.

Eller kan det till och med vara så att dom vilseleder oss och försöker få ut Diablo 4 INNAN de nya konsollerna kommer för att tvinga folk att köpa om det sen till nästa generation? Och att snacket om att release är långt bort bara är skitsnack. Kanske till och med kan bli en Maj 2020?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Intressant att dom ihop med presentationen säger att det kommer på "PC, Xbox One, PS4" men att dom sedan säger under panelen att det är långt långt bort från release.
Xbox One och PS4 kommer bli ersatta under Q4 2020 men självklart kommer dom gå starka något år efter det också, men känns då som att Blizzard kommer försöka få ut Diablo 4 under det året innan de nya konsollerna tar över för mycket av marknaden.
Vågar man tro på Maj 2021 med detta i åtanke? Diablo 3 släpptes ju i Maj 2013.

Eller kan det till och med vara så att dom vilseleder oss och försöker få ut Diablo 4 INNAN de nya konsollerna kommer för att tvinga folk att köpa om det sen till nästa generation? Och att snacket om att release är långt bort bara är skitsnack. Kanske till och med kan bli en Maj 2020?

Eller sep-oktober 2020

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

PAth of Exile har jag halltid sett som en parodi på Diablo 2, hur folk kan ta det spelet seriöst förstår jag inte alls.
Diablo 3 är ett skämt, som att gå från konsollspel till mobilspel.
Diablo 4 måste tillbaks till att man hittar mest blodiga benknotor att slåss med istället för skinande sköldar som är impregnerade med diskmedel.

Kanske för att Path of Exile erbjuder komplexitet som folk saknade i D3? Jag ser dina kommentarer som en parodi på bra argument

Permalänk
Medlem

@Haglund:

Må så vara, dem erbjuder dock inte sina spelare tillräcklig med FoV.
PoE har en extremt klaustrofobisk spelkänsla tyvärr.

Edit;
Föredrar Grim Dawn :>

Permalänk
Medlem

gillar start återinförandet av rysar-elementen. lite hellraiser på den där introvideon. miljöerna ser mysiga ut också.

dock verkar spelet i sig sjukt ljummet ut när det kommer till vad man hör kring system, loot etc. diablo 3 2.0. visst återinförande av ett talent tree-system gillar jag men inget kring items verkar vara en förbättrning från 3an. 2an gör det fortfarande bäst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haglund:

Kanske för att Path of Exile erbjuder komplexitet som folk saknade i D3? Jag ser dina kommentarer som en parodi på bra argument

POE har också ett annat upplägg och har ett innehåll som D4 aldrig kommer upp till.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

Blizzards marketing och CGI team är det som håller företaget vid liv och säljer spelen. Jag har inte spelat ett Diablo spel men D4 trailern gav mig chills och gav mig en vill ha känsla. Den känns mörk utan att det blir skrikigt och att någon försöker vara punk.

Lite som hur dem sålde BFA med Warbringers Jaina.

Håller helt med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Välkommen till varje säsong senaste 2-3 åren! Man tröttnar efter max 2 veckor.

Det här är inget särskilt personligt citat, mera att det är typiskt för den kritik som framförs mot Diablo 3 (i sin nuvarande version). Det vill säga att det inte känns som att det ger så mycket nytt. Men är inte det ett nästan orimligt krav? Spelet introducerades för åtta år sedan, varför förväntar man sig att det skall vara en fungerande livsstil i åratal efter introduktionen?
Det är ett datorspel som inte är särskilt skicklighetsbaserat, så för alla som inte lider av någon slags OCD när det gäller samlande av digitala prylar, så är spelvärdet måttligt efter första genomspelningen. De förhärdade kommer att envisas med att prova alla klasser de är nyfikna på. Och the lunatic fringe kommer att samla digitala prylar till döddagar. Vem kan förvånas över att det känns tunt innehållsmässigt efter flera år?

Hur stor andel av köparna av spelet utgörs av de som jagar placeringar på leaderboards åratal senare?

Permalänk
Medlem

Glöm inte att kritik också är väldigt bra. Om vi PC-spelare håller tyst kommer vi aldrig få ett bra spel heller och det är viktigt att framföra sin kritik även om det kanske är extremt osannolikt att de läser på Sweclockers

Jag är ju helt säker på att den kritik som framfördes förra Blizzcon har gjort att de fått snabba på en förhandsvisning av D4. Det kanske inte hade kommit förrän nästa år annars. Detta gör också att de har längre tid på sig att lyssna och göra förbättringar.

Jag tyckte också grafiken kändes för lik Diablo 3 som jag nämnde tidigare. Men det är mycket som har potential att poleras till så det känns som ett nytt fräscht D4. Jag vill ha Diablo-känslan även på dialogrutor m.m. "It all adds up" som det sägs

Den största risken som jag ser det är mounts att de kanske svänger iväg för mycket. Alla större ändringar från tidigare spel som är okänt vatten hoppas jag de verkligen tittar igenom. Fler magplask likt AH eller helt randomiserad loot behövs inte.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Intressant att dom ihop med presentationen säger att det kommer på "PC, Xbox One, PS4" men att dom sedan säger under panelen att det är långt långt bort från release.
Xbox One och PS4 kommer bli ersatta under Q4 2020 men självklart kommer dom gå starka något år efter det också, men känns då som att Blizzard kommer försöka få ut Diablo 4 under det året innan de nya konsollerna tar över för mycket av marknaden.
Vågar man tro på Maj 2021 med detta i åtanke? Diablo 3 släpptes ju i Maj 2013.

Eller kan det till och med vara så att dom vilseleder oss och försöker få ut Diablo 4 INNAN de nya konsollerna kommer för att tvinga folk att köpa om det sen till nästa generation? Och att snacket om att release är långt bort bara är skitsnack. Kanske till och med kan bli en Maj 2020?

Jag skulle gissa att de siktar på att släppa till den nya plattformarna men att den ännu inte har helt commitat till det. Det känns som att utvecklingen pågått rätt länge men den är ändå i startskedet. Det är säkert mycket som byggs nu som inte har något med plattformar att göra alls; leveldesign, itemization, quests, skills, system osv osv.

Om jag får chansa hej vilt så tror jag att de själva inte har något fastställt release-mål internt. De har inte börjat tänka på de nya generationerna ännu. Att släppa för dem handlar "bara" om att se till att motorn stödjer dem.

De har bestämt att det ska komma till pc, xbox one och ps4. Det är känd och trygg mark. Inga osäkra faktorer där ännu. Förmodligen väntar de på att de nya generationernas konsoller har släppts innan de bestämmer sig för något där och börjar jobba på de versionerna. Om det är lång tid kvar i utvecklingen så behöver de ju inte bemöda sig med att börja bygga för plattformar som släpps om ett år. Det är säkert en massa utvecklings-APIer och liknande som förändrar sig vilket gör att det är mer jobb att utveckla ett spel till en plattform som också håller på att utvecklas samtidigt än att vänta tills den stabiliserat sig.

Även om diablo 4 skulle släppas tex holiday 2021 eller maj 2022 så vill de säkert släppa det till xbox one och ps4. Det lär finnas gott om spelare till de konsollerna då med.

Obs. Detta inlägget innehåller i princip BARA gissningar och skott från höften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swesic:

@Haglund:

Må så vara, dem erbjuder dock inte sina spelare tillräcklig med FoV.
PoE har en extremt klaustrofobisk spelkänsla tyvärr.

Edit;
Föredrar Grim Dawn :>

Det har jag inte tänkt på, jag är så van vid hur det är att det inte stör mig. Säga vad man vill om PoE vs D3, en sak D3 definitivt gör bättre än hur responsivt det känns. Troligen beror det på spelmotorn och färre beräkningar vs hur det är i PoE. Om FoV:en bidrar till det flytet/känslan eller inte låter jag vara osagt. Grim Dawn har jag sneglat på länge men inte orkat ge en chans, kanske framåt medan man väntar på D4!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Intressant att dom ihop med presentationen säger att det kommer på "PC, Xbox One, PS4" men att dom sedan säger under panelen att det är långt långt bort från release.
Xbox One och PS4 kommer bli ersatta under Q4 2020 men självklart kommer dom gå starka något år efter det också, men känns då som att Blizzard kommer försöka få ut Diablo 4 under det året innan de nya konsollerna tar över för mycket av marknaden.
Vågar man tro på Maj 2021 med detta i åtanke? Diablo 3 släpptes ju i Maj 2013.

Eller kan det till och med vara så att dom vilseleder oss och försöker få ut Diablo 4 INNAN de nya konsollerna kommer för att tvinga folk att köpa om det sen till nästa generation? Och att snacket om att release är långt bort bara är skitsnack. Kanske till och med kan bli en Maj 2020?

Vore inte första gången som ett företag håller en tidigare konsol artificiellt vid liv med underliga släpp till den konsolen. Ett exempel är ju hur det släpptes spel till åtta-bitars Nintendo fram tills Nintendo 64 släpptes.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Det finns video, skärmdumpar och illustrationer i hög kvalite att ladda ner på en pressida här:
https://blizzard.gamespress.com/Diablo-IV---BlizzCon-2019-Pre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Kanske till och med kan bli en Maj 2020?

Maj 2020? Knappast. 2021 Möjligtvis. Hoppas jag har fel men tror inte det. Har för mig att jag hörde att next gen PS har kompatibilitet för PS4 när jag såg en video om CPU'n som ska användas i next-gen. Typ att den körs i 3 olika lägen beroende på om man spelar next-gen, ps4 eller ps4 pro titlar, kan givetvis vara ute och cykla här också

Gällande spelet i sig är det som är mest avgörande att itemization blir likt som den i D2, Legendaries ska spawna med bestämda attributer men de kan ha olika värden. Rares helt random men med olika prefix och suffix för item lvls etc. Det fanns så många olika typer av prylar som passade på alla klasser beroende på skills.

Efter det är det helt klart känslan. Känslan när man öppnade dörren till butcher eller klev ner i king leorics grav första gången i D1, oslagbart. Iofs var man rätt ung men det var pulshöjande och adrenalinpåslag. jag ser gärna att de går tillbaka till lite långsammare gameplay som D1 och D2 hade jämfört med D3

Permalänk
Medlem

@Haglund: "Bow of the elaphantine alligator frost imbued starshieldish miasma" är ett typexempel på en pryl som droppas i PoE, vilket jag finner komiskt långt och knappast mycket sägande om vad prylen faktiskt gör.

Sen har ju folk olika typer av humor.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Är jag ensam om att tycka diablo 3 är roligare än diablo 2, 2019?

Det har hänt så otroligt mycket sedan release med hela loot-systemet ombyggt, adventure mode osv. Vid release vet jag inte om jag skulle komma med det påståendet...

Jag spelade det lite igen nu i helgen efter ett långt uppehåll. Hade riktigt roligt!

Jag tror att många glorifierar det för att de hade väldigt roligt när de spelade det när de växte upp. Det gjorde jag också. Jag minns det som världens bästa spel.

Jag minns även golden eye till n64 som världens bästa FPS. Testa att spela det i idag... Eller rättare sagt.... Gör inte det. Håll kvar i minnena istället.

Jag tror det är samma sak med diablo 2. Låg upplösning, stamina, health potions-systemet, attribut, charms och inventory-tetris...

Om ni sätter er idag och spelar respektive spel 20 timmar var så tror jag att en definitiv majoritet kommer att ha mer roligt med diablo 3.

har precis jämfört d2 med d3. 24h timmar på vardera spel.. Grafik skiter jag helt och hållet i då gameplay >> grafik.

D2:
blev level 89 på d2, kasst gear, stattat helt åt skogen då inga charms som var användbara har droppats så blev extra dex och str istället för vita. Skaffade den obligatoriska Ancients Pledge för resist i HC, fick en uniq ring på hell andy (nagelring T.T....), fick en pul ifrån hell HF (ville ha en UM). Hade roligt hela tiden och kommer fortsätta på gubben när jag får mera tid över.

D3:
Blev paragon 499, 3 ancients, 1 primal vapen, fullt gearad. Hade roligt dom 5 första timmarna... efter det så hade man 6p set, hade inget att se fram till gearmässigt, hade gjort all content. uber bossar, rifts, greater rifts.. Uniqs + set droppar HELA TIDEN. kommer med största trolighet inte lira mera D3 inom den närmaste framtiden.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mtthw:

Tror vi det blir ett nytt Auction House Tycoon?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope. De lärde sig av D3 där de som du nog vet tog bort auktionshuset t.om. Så varför skulle de implementera det igen till D4?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

@Haglund: "Bow of the elaphantine alligator frost imbued starshieldish miasma" är ett typexempel på en pryl som droppas i PoE, vilket jag finner komiskt långt och knappast mycket sägande om vad prylen faktiskt gör.

Sen har ju folk olika typer av humor.

Wat

Det står ju på "prylen" vad den gör eller vilka stats den har, även om den har ett långt namn, precis som i alla andra action-RPG:s

Däremot håller jag med dig om att folk har olika typ av humor, om något av det du skrev var menat som humor flög det minst tusen meter ovanför mitt huvud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

har precis jämfört d2 med d3. 24h timmar på vardera spel.. Grafik skiter jag helt och hållet i då gameplay >> grafik.

D2:
blev level 89 på d2, kasst gear, stattat helt åt skogen då inga charms som var användbara har droppats så blev extra dex och str istället för vita. Skaffade den obligatoriska Ancients Pledge för resist i HC, fick en uniq ring på hell andy (nagelring T.T....), fick en pul ifrån hell HF (ville ha en UM). Hade roligt hela tiden och kommer fortsätta på gubben när jag får mera tid över.

D3:
Blev paragon 499, 3 ancients, 1 primal vapen, fullt gearad. Hade roligt dom 5 första timmarna... efter det så hade man 6p set, hade inget att se fram till gearmässigt, hade gjort all content. uber bossar, rifts, greater rifts.. Uniqs + set droppar HELA TIDEN. kommer med största trolighet inte lira mera D3 inom den närmaste framtiden.

Jisses. Hann du med att bli paragon 499 och spela igenom all content på 24h?

Jag spelade typ 10 timmar i helgen och levlade typ från lvl ~55 till 70 på ca 20 paragon levels.

Borde kanske spela lite mer diablo 2.

Om man är fullkomligt diablo frälst så tror jag säkert man tycker diablo 2 är roligare. Det är svårare och djupare? Diablo 3 är mer lättillgängligt och casual. Känns det som en korrekt tolkning?