Razer lovar lång batteritid med två nya trådlösa Basilisk-spelmöss

Permalänk
Melding Plague

Razer lovar lång batteritid med två nya trådlösa Basilisk-spelmöss

Trådlösa spelmöss kan idag mäta sig med trådbundna, men batteritiden kan ge problem. Nya Basilisk Ultimate och Basilisk X Hyperspeed ska bjuda 100 respektive 285 timmar utan laddning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

snygg laddningsmodul, hade gärna haft en till min Logitech Mx Master, men den har drygt 2 månaders batteri

Permalänk
Medlem

Min Razer mus har ca 5 sekunder batteri :/

Permalänk
Medlem

Tycker poängen med trådlös mus försvagas om man ändå måste ha sladden framme på skrivbordet för omladdning flera gånger i veckan(oftast dagligen). Därför föredrar jag trådlösa möss med batterier som man byter några gånger om året.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett att Razer fortsatt utveckla sin hyperflux istället, och gjort en modul som gick att gömma under musmattan; inga batterier och aldrig behöva ladda för att använda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Själv kör jag rival 300 och har haft den länge men det är snart dags att byta, kanske blir det en ny razer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk
Medlem

Får ut ca 80h ur min Logitech G Pro Wireless (enligt Logitechs mjukvara) som det ser ut idag & är toknöjd. Räcker dryga månaden för min del.
Spännande att se fler trådlösa gaming möss med rejäla batteritider!
Trådlöshet inom datortillbehör är alltid välkommet sålänge det har schysst responstid (och helst inte ser för flashigt ut imo)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

Haft min G Pro i en vecka, inte behövt ladda den ännu.

Jättebra mus för oss vänsterhänta då man kan ta bort sido knapparna, bra form också.

Enda nackdelen är egentligen priset, men som vänsterhänt är man ju van att pröjsa..

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Tycker poängen med trådlös mus försvagas om man ändå måste ha sladden framme på skrivbordet för omladdning flera gånger i veckan(oftast dagligen). Därför föredrar jag trådlösa möss med batterier som man byter några gånger om året.

Köp en G-pro så slipper du ladda så ofta helt suveränt batteri

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Hade gärna sett att Razer fortsatt utveckla sin hyperflux istället, och gjort en modul som gick att gömma under musmattan; inga batterier och aldrig behöva ladda för att använda

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, hyperflux är grym men dom erbjuder inga reservdelar och jag har en tendens att slita på musmattorna pga en hudsjukdom
Får väl se om det kommer någon billigare teknik än den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Håller med, hyperflux är grym men dom erbjuder inga reservdelar och jag har en tendens att slita på musmattorna pga en hudsjukdom
Får väl se om det kommer någon billigare teknik än den.

Eller att man kan byta musmattan oberoende av själva hyperfluxen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Om man inte flyttar runt på musen (t.ex bärbar dator man har med sig) så förstår jag inte vitsen med en trådlös mus ärligt talat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Om man inte flyttar runt på musen (t.ex bärbar dator man har med sig) så förstår jag inte vitsen med en trådlös mus ärligt talat.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lite skönare och snyggare att slippa sladden, tycker jag. Men samtidigt mer dumt mot miljön och inte lika driftsäkert.

Jag kör med sladd.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Fräscht med micro-USB på en 2000kr mus anno 2019...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Om man inte flyttar runt på musen (t.ex bärbar dator man har med sig) så förstår jag inte vitsen med en trådlös mus ärligt talat.

Skickades från m.sweclockers.com

När man väl har börjat använda trådlös så kommer man inte vilja byta tillbaka. Jag var oxå skeptisk innan jag köpte min g-pro men är nog ett av mina bästa köp. Helt underbart att inte ha någon sladd

Permalänk
Medlem

Ser ut som de sneglat på Logitech G502 både en, två och fem gånger när de designade den där

För att besvara frågan i nyheten. Lirar trådat med en G502. Känner inte att kabeln är ivägen och har aldrig någonsin gjort det så jag ser ingen som helst vits med att köra trådlöst som det ser ut nu.

Men sen är inte jag en 400 DPI riddare som flänger den fram och tillbaka i CS heller. Gör man det kan jag förstå att sladden är ivägen desto mer. Körde länge 2500 DPI och har nu 1250 pga 2500 blev lite väl mkt i BF4 när man snipade och ville göra mindre justeringar. Så tog tjuren vid hornen och halverade min DPI. Har tyckt det fungerat fint sedan dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Skulle den billigare varianten ha stöd för dockan å samma sensor så hade jag nog köpt direkt! Fan vs länge jag väntat på en trådlös mus med docka! 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Har de fixat markörfrysningarna i sina drivrutiner än? Annars blir tech specs lite ovidkommande.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.