Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flopper:

ouch, inte undra på at d4 kommer ha problem då

Lust att utveckla? Den enda tolkningen jag kan göra utifrån inlägget är att spelet är flera år i framtiden då flera huvudaspekter uppenbarligen är långt ifrån färdiga.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara precis samma monotona spelsätt som DIII. Noll nyskapande sedan dess. Till och med storyn är på repeat: "hell is coming" - ja, det har man ju aaaldrig hört förut.

Jag har fått varningar här för att jag sagt vad jag tycker om blizzard tidigare så kan tyvärr inte skriva mer än så just nu.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Ser ut att vara precis samma monotona spelsätt som DIII. Noll nyskapande sedan dess. Till och med storyn är på repeat: "hell is coming" - ja, det har man ju aaaldrig hört förut.

Jag har fått varningar här för att jag sagt vad jag tycker om blizzard tidigare så kan tyvärr inte skriva mer än så just nu.

ja men säg nåt spel som är nyskapande idag? allt är been there done that... men jag som diablo fan längtar till fyran dock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektroman:

Ser ut att vara precis samma monotona spelsätt som DIII. Noll nyskapande sedan dess. Till och med storyn är på repeat: "hell is coming" - ja, det har man ju aaaldrig hört förut.

Jag har fått varningar här för att jag sagt vad jag tycker om blizzard tidigare så kan tyvärr inte skriva mer än så just nu.

Man får inte varningar för att man säger vad man tycker 😂

Jag tycker det verkar skilja mycket från D3 på gott och ont.

Skrivet av HazZarD:

ja men säg nåt spel som är nyskapande idag? allt är been there done that... men jag som diablo fan längtar till fyran dock.

Spelet kan ju inte vara allt för nyskapande, då är det inget Diablo längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja men säg nåt spel som är nyskapande idag? allt är been there done that... men jag som diablo fan längtar till fyran dock.

Life is strange orginalet då.

Är stort fan av d1/d2 spelar d2 än idag. Men hittills verkar det som d4 går i samma spår som d3.

Desto mer hype är jag inför PoE2, som även de borde kvala in i tänket "nyskapande" PoE då alltså.
Släpper nytt content/experimenterande ligor med unika funktioner som behålls i spelet om folk gillar det, eller så skippas det. var 3e månad.

PoE har ju länge hintat att de var redo för att utmana inför d4. Och det var dom ju också, inga besvikelser där inte. Utan bara mer utav det som alla älskar.

D4 däremot har inget nytt att komma med känns det som, allrahelst när de behåller den kassa item systemet med "attack / defence" stats, och alla dess legendary/mythic osv osv. Gör ju alla rares / set / uniques etc så poänglöst när man hellre jagar några fåtal stats.
Men vem vet förhoppningsvis ändrar dom på detta.

Det jag däremot gillar är att skillträdet verkar vara tillbaka.
Nåväl kommer absolut pröva 4an när det väl kommer, men har inte höga förhoppningar längre. Speciellt inte så höga som man hade inför 3an. Den besvikelsen vill jag inte ha igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Man får inte varningar för att man säger vad man tycker 😂

Redan skrivit att jag fick det, men det kanske var lite svårt för dig att förstå.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja men säg nåt spel som är nyskapande idag?

Diablo II

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Diablo II

Tycker faktiskt Diablo 3 är roligare än Diablo 2. D3 har sina brister, men D2 är lite för segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

D3 tog fyra år från presentation till release. Blizzard kom med en rad ursäkter för det då. Tar de 3-4 år på sig nu också är det väldigt svagt av dem att vika sig för pressen och visa upp spelet alldeles för tidigt.

Tar det 3-4 år för dom har dom praktiskt taget gett en gratis vinst till PoE.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Tar det 3-4 år för dom har dom praktiskt taget gett en gratis vinst till PoE.

Skickades från m.sweclockers.com

De vart då ett himla snack om PoE, det finns väl utrymme för mer än ett spel och särskilt om de blir helt olika. Vissa gillar kaffe andra gillar te.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektroman:

Redan skrivit att jag fick det, men det kanske var lite svårt för dig att förstå.

Eller så har du fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

De vart då ett himla snack om PoE, det finns väl utrymme för mer än ett spel och särskilt om de blir helt olika. Vissa gillar kaffe andra gillar te.

Fast när man går ut och visar ett spel allt för tidigt finns det väldigt lång tid för andra utvecklare att ta dessa idéer och göra någonting av det inom en kortare tidsram. Sen håller jag med om att det finns plats för fler spel, men dom delar ändå viss mängd av spelarbasen. Jag menar inte att Diablo kommer att sluta existera, mest bara att det kommer banas fri väg för andra ARPG spel att glida räkmacka när ingenting kommer för att konkurrera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 13ers3rk:

Fast när man går ut och visar ett spel allt för tidigt finns det väldigt lång tid för andra utvecklare att ta dessa idéer och göra någonting av det inom en kortare tidsram. Sen håller jag med om att det finns plats för fler spel, men dom delar ändå viss mängd av spelarbasen. Jag menar inte att Diablo kommer att sluta existera, mest bara att det kommer banas fri väg för andra ARPG spel att glida räkmacka när ingenting kommer för att konkurrera.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju vända på det...Dom har ju visat PoE 2, vad säger att dom inte kan sno från det till Diablo?

Men det var lite samma grej när Diablo 3 skulle släppas, så släpptes Torchlight 2 före, men det skadade inte Diablo 3 på nåt sätt alls vad jag märkt.

(Personligen har jag inget intresse av PoE)

Permalänk
Skrivet av Elektroman:

Diablo II

ja men säg nåt spel som är nyskapande idag?
diablo 2?

Jag visste inte att diablo 2 släpptes nutid

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Man kan ju vända på det...Dom har ju visat PoE 2, vad säger att dom inte kan sno från det till Diablo?

Men det var lite samma grej när Diablo 3 skulle släppas, så släpptes Torchlight 2 före, men det skadade inte Diablo 3 på nåt sätt alls vad jag märkt.

(Personligen har jag inget intresse av PoE)

Ja men nu kommer ju PoE 2 långt innan. Hoppas bara att Diablo 4 blir mer än att spela det lite smått 2 veckor var tredje månad och att det finns något long-term goal i spelet.

Torchlight 2 var ett dåligt spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Man kan ju vända på det...Dom har ju visat PoE 2, vad säger att dom inte kan sno från det till Diablo?

Men det var lite samma grej när Diablo 3 skulle släppas, så släpptes Torchlight 2 före, men det skadade inte Diablo 3 på nåt sätt alls vad jag märkt.

(Personligen har jag inget intresse av PoE)

Spelade du Torchlight 2? Är det bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 13ers3rk:

Ja men nu kommer ju PoE 2 långt innan.

Ja, precis.

Citat:

Torchlight 2 var ett dåligt spel.

Nej, det tycker jag inte.

Skrivet av Elektron:

Spelade du Torchlight 2? Är det bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det är skoj, speciellt eftersom man kan modda det
Bara man är medveten om att det är cartoonish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ja, precis.

Nej, det tycker jag inte.

Tycker det är skoj, speciellt eftersom man kan modda det
Bara man är medveten om att det är cartoonish.

Jag hade visst redan det spelet, jag trodde det var ettan jag hade. Så jag startade det idag och var runt lvl 50, har spelat drygt en timme nu men måste kila hemifrån nu men det var riktigt underhållande. Dock verkar varje karaktär inte ha så måna spells eller skills att välja på. Finns det någon maxlvl i spelet? Det blir nog till att spela lite mer ikväll. Bra att det inte var allt för krävande, lirar på min ryzen 2200u laptop, fast droppar ner mot 20fps ibland ändå :/. Jag tror att det fanns till xbox också. Kanske skulle köpa det där med och testa. Vet att dottern gillade diablo fast hon har inte fått spela det så mycket men torchlight är lite mer barnvänligt verkar det som så det skulle nog passa bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

ja men säg nåt spel som är nyskapande idag?
diablo 2?

Jag visste inte att diablo 2 släpptes nutid

Diablo II är fortfarande nyskapande idag. Tror fan till och med DII fortfarande är mer nyskapande idag än både DIII och DIV tillsammans.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Diablo II är fortfarande nyskapande idag. Tror fan till och med DII fortfarande är mer nyskapande idag än både DIII och DIV tillsammans.

Diablo II var inte speciellt nyskapande med tanke på att det är en uppföljare på Diablo med liknande gameplay. Snarare en utveckling av spelgenren som tog den till nya höjder.

Det spelar inte så stor roll om ett spel är nyskapande eller inte. Det vikiga är att det är ett bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

D3 var roligt i början när det var svårt och AH fanns kvar.
Nu handlar allt bara om att gå ifrån 5set till 6set sen är du klar med den gubben typ

Började läsa i tråden. "kul när det var svårt" fastnade jag för. Jotack... Barb i första patchen, blev one-shottad av allt i inferno. Jag tog belial en gång solo... Fyfan..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Eller så har du fel

Fast det är du som har fel.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av anon42512:

Eller så har du fel

Skrivet av Elektroman:

Fast det är du som har fel.

Va? Har någon fel på internet? Nä nu jävlar!
(Aka lugna ner er)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser väldigt bra ut det lilla man fått se, möjligen för långsam combat men man kan ju hoppas det snabbas upp lite med full gear/lvl.

Jag tycker att tvärtom vad många säger är det väldigt olika diablo3, ser mer ut som att det tagit det bästa av den mörka grafiska stilen av diabloserien, med mycket inpsiration från lost ark/destiny/poe (diablo4 verkar bli mer som ett top-down open world-mmo med instanser - keys är kopia av PoE maps, vilket är en bra mechanic).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Diablo II var inte speciellt nyskapande med tanke på att det är en uppföljare på Diablo med liknande gameplay. Snarare en utveckling av spelgenren som tog den till nya höjder.

Det spelar inte så stor roll om ett spel är nyskapande eller inte. Det vikiga är att det är ett bra spel.

Klart DI var ännu mer nyskapande. Men DII var fenomenal uppgradering från DI, till skillnad från DIII som var en rejäl nedgradering från DII på alla sätt och vis.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Skrivet av Elektroman:

Klart DI var ännu mer nyskapande. Men DII var fenomenal uppgradering från DI, till skillnad från DIII som var en rejäl nedgradering från DII på alla sätt och vis.

Hur var D2 "fenomenal uppgradering" medans D3 var en rejäl nedgradering?
På vilket sätt?

Spelade D1 back in the old days, spelade aldrig D2 när det var aktuellt utan har testat det i senare år.
Tycker inte det är något "WOW WOW" som alla säger, så vet inte om det beror på mig, eller om det beror som på annat, nostalgin som värderas.

En av dom största sakerna som folk klagar på över D2 vs D3 samma som WoW Classic vs WoW nutida
Är #1 Talent tree - vilket för mig är skit samma, då alla "top gamers" ändå kör den där speccen som är bäst - skriver o sprider på forum o alla kör efter det.
Sen är talents som både PoE o Diablo 2 eller wow old-school körde inte speciellt intressant (wow 1 point varje level, jaha skit samma typ? alla dessa spel är ju mest spelade end-game ändå)
Sen är det alltid kul att lira hybrid-speccs men detta brukar alltid sluta med antingen #1 dom är op så man måste köra det, eller #2 dom är så pass mycket sämre så ingen kör det.

Andra punkten är loot, ja man får massa legederys i d3, men tror folk är för insnöade i färgerna, om man hade downgradat alla legenderys i d3 till gula, hade folk klagat lika mkt då?
Sen vad man personligen tycker om loot är svårt, för det finns dom som föredrar få drops som är bra, oh vissa fördrar mkt drops med lite som är bra. I slutändan har man samma gear, bara att den ena har mkt skit loot som behövs säljas

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd

Lite lustigt att gnälla på att del 4 i en spelserie inte verkar se tillräckligt nyskapande ut.

Permalänk
Medlem

En ny video från Game Informer

Inside The Open World Of Diablo IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Ja men nu kommer ju PoE 2 långt innan. Hoppas bara att Diablo 4 blir mer än att spela det lite smått 2 veckor var tredje månad och att det finns något long-term goal i spelet.

Torchlight 2 var ett dåligt spel.

Skickades från m.sweclockers.com

POE 2? Du menar spelet som ser ut som det egentligen bara är ett EXP pack till POE 1?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

POE 2? Du menar spelet som ser ut som det egentligen bara är ett EXP pack till POE 1?

Håller lite med, PoE 2 är ju bara en "remake" på PoE, iaf vad som det ser ut som nu. Beror ju på hur mkt nytt osv som kommer exakt sen^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod