Permalänk
Medlem

VR-spel

Det är lite rea på VR-spel bland annat hos Steam och Oculus. Har nyligen beställt en Quest och letar efter roliga spel.

Här finns några bra listor på spel som är på rea från Steam:
https://www.reddit.com/r/vrgamedeals/comments/e23lj4/steam_20...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1D6_DfjU5WrdocJtZpwEJc...

Vilka spel rekommenderar ni som haft VR ett tag? Några man bör plocka hem som är på rea just nu?

Kommer att få det nya Star Wars med headsettet. Letar nog framför allt efter något roligt skjutspel och MMO.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Mina favoriter som jag kört och kan rekommendera är:
Beat Saber
Blade & Sorcery
GORN
Pavlov VR
SUPERHOT VR

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

robo recall tyckte jag var rätt skoj, samt då beat saber

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Mina favoriter som jag kört och kan rekommendera är:
Beat Saber
Blade & Sorcery
GORN
Pavlov VR
SUPERHOT VR

Snyggt, tack.

Superhot VR ser jäkligt kul ut. Har du prövat "Pistol Whip"?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@frong: Aldrig hört talas om det spelet faktiskt men ser rätt kul ut!

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Tips på något skjutspel som är mer öppen värld / "levels"?

Skall skaffa VR-modden till Half Life och Quake. Något liknande mer modernt?

Edit: Quake 2 till Quest om någon är intres. https://www.reddit.com/r/Quake2Quest/comments/e1wfxd/quick_se...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

I och med att Link släpps får du fler alternativ.

Boneworks är ett singleplayer action/skjutspel släpps om ca 2 veckor. De har inte avslöjat så mycket men det verkar väldigt lovande. Det verkar finnas en story och en campaign.

Espire 1 är ett stealth/actionspel likt Metal Gear Solid om du gillar sånt.

Permalänk
Medlem

Quest:

Fitnessfokus: Beat Saber, Thrill of the Fight, Knockout League (träningsdelen), Racket: NX och Pistol Whip.
Pang-pang: Superhot, Robo Recall, Half-Life/Blue Shift och Quake 2 (sideload på de sista)
Pussel: Shadow Point, I Expect You To Die, Red Matter

Samt Virtual Desktop för strömning av PC och även SteamVR-strömning.

Med Link eller VD: Lone Echo, Tetris Effect (finns på Epic), Asgards Wrath, Stormland, Chronos. Eller något så enkelt som Blaze Rush. Beror på vad man gillar för slags spel.

Skulle säga att jag oftast dras till fitnesspelen, men håller på med HL1 nu och det är väldigt annorlunda i VR mot plattskärm.

Permalänk
Medlem

Beställt en Rift S och har köpt följande:
Lone Echo
Superhot VR
I expect you to die

Funderar även på att plocka upp Beat Saber

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@Asssor: Beatsaber är helt klart värt pengarna!
Har köpt Talos principle, Superhot och Beatsaber och har nog spelat mest beatsaber än så länge.
Man kan även modda och ladda hem custom songs direkt i spelet. Fungerar skitbra, gäller bara att man kolla hur många upvotes en låt har.

Permalänk
Medlem

@HarryBee:
Blir helt klart att fixa Beat Saber när jag är färdig med de andra spelen I expect you to die är nog det jag är mest taggad på just nu.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Någon som testat Stormland?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Pistolwhip. Rent ut sagt John Wick på shrooms. Riktigt ballt spel som jag troligtvis kommer lägga många timmar på framöver

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

I kategorin Racing och Rallycross kan jag varmt rekommendera Project Cars 2.

Jag har kört PC2 i 2 år på 32" skärm och skaffade Oculus Rift S för ett par veckor sen och wow vilken upplevelse!
Stödet för VR i Project Cars 2 är riktigt bra, detaljerna inuti bilarna är fantastiska och inlevelsen med VR är helt otrolig.

Fördelarna med VR i racingspel är att man verkligen kan titta in i kurvan och få en bättre överblick på banan. När man racear mot andra är det mycket lättare att uppfatta vart övriga bilar befinner sig, speciellt när man kan titta åt alla håll och även använda sidobackspeglarna.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Tetris Effect är dels nedsatt med 25%, plus att man får en €10-kupong i Epic Store, vilket gör att det landar på knappt €15. Ska vara fräckt i VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Tetris Effect är dels nedsatt med 25%, plus att man får en €10-kupong i Epic Store, vilket gör att det landar på knappt €15. Ska vara fräckt i VR.

Passar man på att skaffa GTA V gratis från Epic Store så får man en 10 dollar kupong som man kan använda för att köpa Tetris Effect. Landar på ca 100 kronor plus att man får en till 10 dollar kupong att använda till något annat spel.

Typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nabbor:

Passar man på att skaffa GTA V gratis från Epic Store så får man en 10 dollar kupong som man kan använda för att köpa Tetris Effect. Landar på ca 100 kronor plus att man får en till 10 dollar kupong att använda till något annat spel.

Hur fungerar det med Epic Game store och VR? Startar allt bara av sig själv utan problem, eller måste man hålla på och starta igenom Steam?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Hur fungerar det med Epic Game store och VR? Startar allt bara av sig själv utan problem, eller måste man hålla på och starta igenom Steam?

I ditt bibliotek i Epic så hittar du tre punkter nere till höger under spelet. Klickar man på dessa kan man välja att starta spelet i Oculus eller Steam. Har bara testat Oculus eftersom jag har ett Rift S och det funkar om man pluggat in headsetet innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nabbor:

I ditt bibliotek i Epic så hittar du tre punkter nere till höger under spelet. Klickar man på dessa kan man välja att starta spelet i Oculus eller Steam. Har bara testat Oculus eftersom jag har ett Rift S och det funkar om man pluggat in headsetet innan.

Tack. Det låter ju smidigt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Tipsar om gratisspelet Echo Arena
Ert spel där man kör i lag 4 mot 4 i en futuristisk framtida sport där det gäller att kasta en disc i motståndarlagets mål.
Mycket kul och mycket beroendeframkallande.
Adda mig Lagge82 om nån vill spela tillsammans.
En dröm vore ju om 8st SweClockers kunde bilda 2 lag och köra mot varandra

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc