Permalänk
Medlem

Ps4 eller Xbox One?

Jag kunde inte låta bli att köpa en Xbox One S med två handkontroller för 2190:-.

Nu börjar jag fundera på om det var rätt val. Jag tänkte att det snart kommer en ny generation konsoler och att jag därför vill lägga så lite som möjligt egentligen. Spelar mest NHL, FIFA och något bilspel. Sen ska jag introducera 3 och 5-åringen till att spela lite med.

Nu tänker jag ändå att jag kanske skulle köpt en ps4 pro. Finns för dryga 3300:- just nu. Fördel att den klarar lite högre upplösning och att jag på något sätt gillar playstation, om det nu är ett argument....

Ni som har erfarenhet av konsolerna, vad är era tankar? Och vad tycker ni om PS now vs Game pass? Är en ps4 pro mycket bättre prestandamässigt?

Vad är värt att satsa på om man som jag troligen kommer vilja uppgradera igen om 1-1.5 år.

Permalänk
Medlem

Jag fördrar PS4 över Xbox One mest för att väldigt många spel på Xbox One finns på PC och då spelar jag där istället.
Spelar du bara FIFA, NHL etc så spelar det inte så stor roll.

Xbox online grej tycker jag är bättre för spelen du får varje månad får du behålla, på PlayStation så får du inte ha kvar spelen om du sluta betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag fördrar PS4 över Xbox One mest för att väldigt många spel på Xbox One finns på PC och då spelar jag där istället.
Spelar du bara FIFA, NHL etc så spelar det inte så stor roll.

Xbox online grej tycker jag är bättre för spelen du får varje månad får du behålla, på PlayStation så får du inte ha kvar spelen om du sluta betala.

Tack för svar! Jag ska tänka lite till och ta en närmare titt på de exklusiva spelen som finns på ps4 vs Xbox One. Genom att jag inte haft ny konsol på ett tag så finns det säkert en hel del spel att testa på både PS now och game pass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Föredrar xboxs dosa över ps4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Xbox för den bättre prestandan, något skönare handkontroll (subjektivt), och för Xbox Play Anywhere. PS4 för de bättre exklusiva titlarna.
Jag rekommenderar att du helt enkelt kollar på vilka spel som finns för respektive platform, och utgår ifrån det. För mig är det den största skillnaden.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

För de spelen du ska ha den till duger det alldeles utmärkt med en One S. Inget att grubbla över tycker jag

Gillar du bilspel och fokus är banracing borde du kolla upp Forza motorsport 7 förövrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Ps4 för den bästa spelserie som någonsin gjorts, jag kan köpa en ps4a enbart för Uncharted spelen.

Permalänk
Medlem

Gamepass till Xbox gör ensamt konsolen värd priset.

Permalänk

I valet av konsol landar det ju nästan alltid i vilka exklusiva titlar man är mest intresserad av.
Köpte själv ett PS4 PRO för ett par år sedan då jag ville spela Uncharted/The Last of Us och Horizon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Som sagt har man en PC så är valet enkelt, en PS4a just därför att dom flesta spel till xbox finns på PC och jag spelar hellre dom på min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Gamepass till Xbox gör ensamt konsolen värd priset.

Har själv ett xbox one x och de flesta spelen är ju enligt mig inte mycket och ha och dessa som är bra har jag på datorn.
Det enda jag spelar på mitt xbox one x är assassins Creed odyssey resten spelar jag på ps4/pro och pc men det är ju hur känner om xbox och gamepass

Permalänk
Medlem

Tack alla för svar!

Har historiskt spelat PES, NHL, FIFA, F1 och Forza. En del Battlefield och Halo har det blivit med, men det är lite lägre prio på de senare spelen. Sen vill jag ha något eller några bra spel för mindre, typ plattformsspel, verkar vara ganska jämt mellan ps4 och Xbox vad gäller barnspel.

Tycker egentligen inte om att ha det "näst bästa" så grämer mig lite att jag inte gick på en ps4 pro eller Xbox One x. Men vill samtidigt inte lägga alltför mycket om det kommer en ny generation inom ett år från nu. Vet inte hur mycket gladare jag blir av att spela på en One x eller ps4 pro mot en One s

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

För de spelen du ska ha den till duger det alldeles utmärkt med en One S. Inget att grubbla över tycker jag

Gillar du bilspel och fokus är banracing borde du kolla upp Forza motorsport 7 förövrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack ska kolla upp Forza 7. Sist jag spelade forza var på 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det påståendet gäller bara för Xbox One X vs PS4 Pro men TS sa att han köpte en One S och där är Base PS4 något snabbare.

Men nu jämförde TS One s emot PS4 Pro, One x är rättvisare att jämföra med. Kan han lämna tillbaka One s för ett Ps4 Pro så kan han göra detsamma för ett One x.

Xbox har bättre onlinetjänster och Gamepass är riktigt bra för både barn och vuxna spelmässigt. Dosorna är ergonomiskt bättre till Xbox tycker jag, men står det mellan One s vs Ps4 pro så vinner ju Ps4, däremot om du har en 4k tv och vill lira egna spel utan barnen där grafiken är viktigare så kör på ett One x då det drar runt många spel i Native 4k emot Ps4 Pro som kör nån halv-variant på det.

Barnen i sig kommer inte klaga i vilket fall och kommer till 100% bli nöjd med ett One S.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Föredrar Xbox mest pga den skönare kontrollen. Det spelar faktiskt en stor roll efter några timmar. Dessutom kommer man kunna använda dessa kontroller på nästa generation vilket är ett stort plus om man redan har 4 st.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Men nu jämförde TS One s emot PS4 Pro, One x är rättvisare att jämföra med. Kan han lämna tillbaka One s för ett Ps4 Pro så kan han göra detsamma för ett One x.

Japp, såg det nu och raderade därmed mitt inlägg.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9