Permalänk
Medlem

g pro wireless, byta hertz

Hej

Har nyligen köpt logitech g pro men verkar som att programvaran bråkar lite med mig. Jag har ställt in hz på 500 i programvaran men när jag testar så att det verkligen stämmer på https://zowie.benq.com/ja/support/mouse-rate-checker.html

Så står det att jag kör i 1000 hz.

Jag har även en fråga om batteriindikatorn. Så som jag har förstått det från manualen så ska det börja blinka/lysa rött när musen hamnar på 15% eller mindre. Kommer denna indikator även lysa trots att jag har stängt av all RGB? Vill fortfarande att batteriindikatorn ska lysa dock för det känns som en viktig funktion.

Permalänk
Medlem

Om den gör samma som min G900 så blinkar den rött även utan RGB påslaget när batteriet börjar bli tomt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Om den gör samma som min G900 så blinkar den rött även utan RGB påslaget när batteriet börjar bli tomt

Ok borde vara samma

Nu visas min mus på 500 hz. Jag hade startat om musen utan resultat men när laddningen var klar och jag kopplade ut sladden så kördes den helt plötsligt på 500.

Permalänk
Skrivet av pukko:

Ok borde vara samma

Nu visas min mus på 500 hz. Jag hade startat om musen utan resultat men när laddningen var klar och jag kopplade ut sladden så kördes den helt plötsligt på 500.

troligen inställs att köra 1000hz uppdatering när kabeln är ansluten oavsett vad du ställer jukvaran till.

eller så var du bara tvungen att ta ur usbkabeln en gång för att det skulle uppdatera till vad du ställt in.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Den kommer lysa rött vid låg batterinivå även om du stängt av RGB.

Funktionen går dock stänga av ifall man hellre skulle vilja det.

Permalänk
Medlem

är inget större fan av musfötterna så hade tänkt beställa nya. maxfps har hyperglides och corepad skatez. Är någon av dessa 2 liknande de som sitter på zowie ec-serien?