Laddning xboxkontroller (one s)

Permalänk
Medlem

Laddning xboxkontroller (one s)

Hej alla.

Jag har på black friday köpt mig ny konsoll och blivit xboxanvändare för första gången.

Nu börjar jag fundera på hur jag skall slippa att behöva köpa AA-batterier med jämna mellanrum och letar efter bästa lösningen.

Det verkar som att jag får välja mellan Xboxs egna charge and playvariant mot en uppsjö av olika lösningar från Kina.

Hur har ni gjort? Jag har vita kontroller så det är lite tråkigt med svart batteripack. Går det att undvika? kan man köpa vanliga laddningsbara batterier och låta själva kontrollen agera laddningstation?

God fortsättning !

Visa signatur

jag gillar min dator!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Smidigaste är utan tvekan Microsofts Play and Charge-paket. Batteriet sitter under en lucka, så det kommer inte blir konstigt med en vit kontroll och ett svart batteri, då det sistnämnda inte syns.

Alternativet är givetvis att köra vanliga laddbara AA-batterier, men då behöver du ladda dem utanför kontrollen.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en uppsättning laddningsbara batterier (både dubbel och trippel-A) och en laddare som tar båda. Så nu behöver jag inte springa och köpa batterier till både xbox och tv-kontrollen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte för några år sedan IKEA Storhögen laddare och IKEA LADDA 2450 batterier och har varit toknöjd med dem. Använder fortfarande ännu alla batterier, inte köpt nya eller bytt ut dem. Använder dem till Xbox dosor, Peltor kåpor, Oculus Touch kontroller, TV dosan, m.m.
Jag tycker det är bättre att stiga upp och byta batterier än att sitta med kabeln o spela medan den laddar.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Alternativet är givetvis att köra vanliga laddbara AA-batterier, men då behöver du ladda dem utanför kontrollen.

Så då behövs både laddningsbara batterier och laddningsdocka? Hur fungerar de kontroll"vaggor/ställ" där kontrollerna sitter och laddas under natten? Måste man ha charge and play då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

jag gillar min dator!

Permalänk
Medlem

Hehe batteripacket är inget du ser utan man bara ersätter vanliga AA mot det.

https://www.youtube.com/watch?v=GMFLSTJajYU&feature=youtu.be&...

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag tycker det är bättre att stiga upp och byta batterier än att sitta med kabeln o spela medan den laddar.

Så om du vill så kan du ladda och spela samtidigt?
med kabel i?

Det finns ju microusb-kablage på 5 meter så det behöver ju inte obekvämt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

jag gillar min dator!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Solanum:

Så då behövs både laddningsbara batterier och laddningsdocka? Hur fungerar de kontroll"vaggor/ställ" där kontrollerna sitter och laddas under natten? Måste man ha charge and play då?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, för att ladda de laddningsbara AA-batterierna behöver du en extern laddningdocka. Det krävs Play and Charge-batteriet (eller motsvarande kopia) för att det ska gå att ladda direkt i kontrollen.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av JonasT:

Precis, för att ladda de laddningsbara AA-batterierna behöver du en extern laddningdocka. Det krävs Play and Charge-batteriet (eller motsvarande kopia) för att det ska gå att ladda direkt i kontrollen.

Sådär, då har man lärt sig något nytt. Kör med icke uppladdningsbara batterier och har tagit ut dessa när jag anslutit med kabel. Då kan man alltså ha batterierna i och samtidigt koppla med USB? Sweet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av NordhNet:

Sådär, då har man lärt sig något nytt. Kör med icke uppladdningsbara batterier och har tagit ut dessa när jag anslutit med kabel. Då kan man alltså ha batterierna i och samtidigt koppla med USB? Sweet

Jajemen! När man trycker i kabeln fimpas den trådlösa radion och strömmatningen från AA-batterierna. Kontrollen laddar Play and Charge-batteripacket via dedikerade kontaktpunkter som inte används av AA-batterierna.

Permalänk
Medlem

Klart å betart.
Play and charge för 250 kronor.

Tack för era insikter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

jag gillar min dator!