SweClockers testar julmust – alternativ julkalender 2019

Permalänk
Medlem

Jag provade att blanda 1/4 Dufvenkrooks enbär med 3/4 annan julmust. Det blev inte så dåligt, mer som pikant tillägg till eftersmaken än dominerande som den är sig själv.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Testade köra en basic Captain Morgan och Apotekarnes Julmust, funkade förvånansvärt bra

Jag gillar den Romfatslagrade julmusten så denna vart lite som den fanns ännu lite mer sting.

I övrigt är Zeunerts och Dufvenkrooks Halvtorr de två som står redo för det mesta. Dufvenkrooks som min mer "dricka mycket" på Julafton och Zeunerts som den lite finare man inte klarar dricka lika många av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Testade köra en basic Captain Morgan och Apotekarnes Julmust, funkade förvånansvärt bra

Jag gillar den Romfatslagrade julmusten så denna vart lite som den fanns ännu lite mer sting.

I övrigt är Zeunerts och Dufvenkrooks Halvtorr de två som står redo för det mesta. Dufvenkrooks som min mer "dricka mycket" på Julafton och Zeunerts som den lite finare man inte klarar dricka lika många av.

Tyvärr verkar det bli sista året som det gick få tag på den haltvtorra musten från Dufvenkrooks på Systemet de har fattat det obegripliga beslutet att lägga ned produktionen för att tillverka den riktigt äckliga enbärsvarianten. Totalt hål i huvudet på det beslutet! Så nu finns det inte längre nått intressant att handla på Systemet den musten var stjärnan!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

@Joakim Ågren: Ja jag vart riktigt ledsen när de nämnde de i Mustclockers...

Har inte ens lyckats få tag på något vettigt antal att spara på. Står att Nora har 5 stycken, du kanske kan få de sista där om du bränner upp dit imorgon

Förhoppningsvis så sålde Enbärs"musten" riktigt dåligt och de tar tillbaka den vanliga Halvtorra till nästa säsong igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Testade köra en basic Captain Morgan och Apotekarnes Julmust, funkade förvånansvärt bra

Detta är banbrytande, kan bli en klassiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Detta är banbrytande, kan bli en klassiker.

Oklart om du är sarkastisk där men tyckte iaf det var rätt gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Oklart om du är sarkastisk där men tyckte iaf det var rätt gott

Nej jag är inte sarkastisk, det här ska provas så klart.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Efter populär efterfrågan återvänder vi med en sista smakprovning, nämligen Eskilstuna Julmust. Denna var god, 4 av 5 blev betyget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=EYTQ0rmfPP0

Efter populär efterfrågan återvänder vi med en sista smakprovning, nämligen Eskilstuna Julmust. Denna var god, 4 av 5 blev betyget!

Haha Emil verkligen avslappnad i denna läskeblaskers , han är verkligen THE BOSS nu!

Jonas det är fortfarande Jullov och Trettongadshelgen har inte varit ännu så än får man dricka Julmust. Tycker det är OK januari ut...

Vad gäller Eskilstuna Julmust så är problemet att även fast den är god så sticker den inte ut jämfört med andra (Zeunert, Grebbestad etc) som är lättare att få tag på så det blir aldrig att man anstränger sig för att få tag på den. Produktionen måste vara liten eftersom den är så svår att få tag på utanför Eskilstuna. Måste även säga att etiketten inte är särskilt säljande eller flaskan i sig, ser nästan ut som om det vore nått kommunalt påfund! De borde byta ut flaskan till nått lyxigare, sätta på en lyxigare och juligare etikett samt tycker jag de ska satsa på lagrad julmust och förbättra distribution så skulle det kunna bli succé!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=EYTQ0rmfPP0

Efter populär efterfrågan återvänder vi med en sista smakprovning, nämligen Eskilstuna Julmust. Denna var god, 4 av 5 blev betyget!

Blir det ett MustClockers i år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Blir det ett MustClockers i år?

Får vi verkligen hoppas.
Är ju varje års bästa kalender!

Permalänk
Skrivet av PsyCor:

Blir det ett MustClockers i år?

Tycker det vore trevligt om de kunde testa något annat i år, t.ex. glögg, pepparkakor, lussebullar, skumtomtar.....skumpa?

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Testade köra en basic Captain Morgan och Apotekarnes Julmust, funkade förvånansvärt bra

Skrivet av makatech:

Detta är banbrytande, kan bli en klassiker.

Skrivet av PsyCor:

Oklart om du är sarkastisk där men tyckte iaf det var rätt gott

Skrivet av makatech:

Nej jag är inte sarkastisk, det här ska provas så klart.

Captain Xmas är ju gammal och beprövad, glöm inte att du ska ha i en skummtomte med..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Dom har en must som ikea säljer , den heter inte julmust utan VinterSaga, den är rätt bra inte så söt

https://www.ikea.com/gb/en/p/vintersaga-swedish-festive-drink...

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Testade köra en basic Captain Morgan och Apotekarnes Julmust, funkade förvånansvärt bra

Jag gillar den Romfatslagrade julmusten så denna vart lite som den fanns ännu lite mer sting.

I övrigt är Zeunerts och Dufvenkrooks Halvtorr de två som står redo för det mesta. Dufvenkrooks som min mer "dricka mycket" på Julafton och Zeunerts som den lite finare man inte klarar dricka lika många av.

Skrivet av makatech:

Detta är banbrytande, kan bli en klassiker.

Gin och Julmust. Välj gärna en gin som smakar mycket enbär och mindre citrus.

Permalänk
Medlem

Testade för första gången i mitt liv precis en Zeunerts julmust, fi fan!
Smakar mest kaffe, sicket jädra mög!

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambo:

Testade för första gången i mitt liv precis en Zeunerts julmust, fi fan!
Smakar mest kaffe, sicket jädra mög!

Den tycker jag är bäst

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Hej! Har ett oväntat julproblem!
Apotekarens julmust på glasflaska. Vet någon vart man kan köpa dessa i Uppsala trakten?

Mathem har, men levererar ej till mitt postnummer. https://www.mathem.se/varor/julmust/julmust-helback-20x33cl-a...

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Hej! Har ett oväntat julproblem!
Apotekarens julmust på glasflaska. Vet någon vart man kan köpa dessa i Uppsala trakten?

Mathem har, men levererar ej till mitt postnummer. https://www.mathem.se/varor/julmust/julmust-helback-20x33cl-a...

Kollat Ica Kvantum, Gränby? Om inte, kontakta den vita Messenger - de är duktiga på att svara. Kanske kan de beställa hem åt dig om de inte har musten.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Hej! Har ett oväntat julproblem!
Apotekarens julmust på glasflaska. Vet någon vart man kan köpa dessa i Uppsala trakten?

Mathem har, men levererar ej till mitt postnummer. https://www.mathem.se/varor/julmust/julmust-helback-20x33cl-a...

City Gross i Gränby. 100 % säkert. Jag var där för en timme sedan och handlade, köpte med mig två flaskor hem och sitter och sippar på en just nu! Fanns väl ett gäng backar kvar, oklart om det fanns något pris för full back eller om det endast var styckepris.

edit: 5,95:-/st + pant betalade jag.

Permalänk

Har nu även testat Eskilstuna Ölkulturs julmust samt julmusten bryggd av Hammars bryggeri.

Det var inget direkt fel på någon av dem men inte heller var någon av dem något som sticker ut i smakväg.
Eskilstuna ölkulturs julmust var väldigt slätstruken och Hammars julmust var något besk i smaken, ger dem 2/5 i betyg.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |