SweClockers testar julmust – alternativ julkalender 2019

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Jag provade att blanda 1/4 Dufvenkrooks enbär med 3/4 annan julmust. Det blev inte så dåligt, mer som pikant tillägg till eftersmaken än dominerande som den är sig själv.

Jag bojkottar butiker som använder Klarna och/eller bryter mot Riksbankslagen 5 kap 1 §

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jul 2001

Testade köra en basic Captain Morgan och Apotekarnes Julmust, funkade förvånansvärt bra

Jag gillar den Romfatslagrade julmusten så denna vart lite som den fanns ännu lite mer sting.

I övrigt är Zeunerts och Dufvenkrooks Halvtorr de två som står redo för det mesta. Dufvenkrooks som min mer "dricka mycket" på Julafton och Zeunerts som den lite finare man inte klarar dricka lika många av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av PsyCor:

Testade köra en basic Captain Morgan och Apotekarnes Julmust, funkade förvånansvärt bra

Jag gillar den Romfatslagrade julmusten så denna vart lite som den fanns ännu lite mer sting.

I övrigt är Zeunerts och Dufvenkrooks Halvtorr de två som står redo för det mesta. Dufvenkrooks som min mer "dricka mycket" på Julafton och Zeunerts som den lite finare man inte klarar dricka lika många av.

Tyvärr verkar det bli sista året som det gick få tag på den haltvtorra musten från Dufvenkrooks på Systemet de har fattat det obegripliga beslutet att lägga ned produktionen för att tillverka den riktigt äckliga enbärsvarianten. Totalt hål i huvudet på det beslutet! Så nu finns det inte längre nått intressant att handla på Systemet den musten var stjärnan!

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jul 2001

@Joakim Ågren: Ja jag vart riktigt ledsen när de nämnde de i Mustclockers...

Har inte ens lyckats få tag på något vettigt antal att spara på. Står att Nora har 5 stycken, du kanske kan få de sista där om du bränner upp dit imorgon

Förhoppningsvis så sålde Enbärs"musten" riktigt dåligt och de tar tillbaka den vanliga Halvtorra till nästa säsong igen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av PsyCor:

Detta är banbrytande, kan bli en klassiker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av makatech:

Detta är banbrytande, kan bli en klassiker.

Oklart om du är sarkastisk där men tyckte iaf det var rätt gott

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av PsyCor:

Oklart om du är sarkastisk där men tyckte iaf det var rätt gott

Nej jag är inte sarkastisk, det här ska provas så klart.

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Efter populär efterfrågan återvänder vi med en sista smakprovning, nämligen Eskilstuna Julmust. Denna var god, 4 av 5 blev betyget!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av JonasT:

Efter populär efterfrågan återvänder vi med en sista smakprovning, nämligen Eskilstuna Julmust. Denna var god, 4 av 5 blev betyget!

Haha Emil verkligen avslappnad i denna läskeblaskers , han är verkligen THE BOSS nu!

Jonas det är fortfarande Jullov och Trettongadshelgen har inte varit ännu så än får man dricka Julmust. Tycker det är OK januari ut...

Vad gäller Eskilstuna Julmust så är problemet att även fast den är god så sticker den inte ut jämfört med andra (Zeunert, Grebbestad etc) som är lättare att få tag på så det blir aldrig att man anstränger sig för att få tag på den. Produktionen måste vara liten eftersom den är så svår att få tag på utanför Eskilstuna. Måste även säga att etiketten inte är särskilt säljande eller flaskan i sig, ser nästan ut som om det vore nått kommunalt påfund! De borde byta ut flaskan till nått lyxigare, sätta på en lyxigare och juligare etikett samt tycker jag de ska satsa på lagrad julmust och förbättra distribution så skulle det kunna bli succé!

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version