Permalänk

Köpråd

Hej.

Jag spelar i princip endast GTA V på FiveM server online. Med den datorn jag har nu får jag ofta "texture loss" när servern är full och det är mycket som händer i servern. Jag tänke råda bot på det helst utan att köpa en ny dator. Jag hade helst sett att det räcker med ett nytt grafikkort. Men så är jag inte riktigt med i matchen när det kommer till vilket grafikkort som skulle passa mig och mina behov och dator. Så jag lägger en tråd här och hoppas att någon har full koll och kan hjälpa mig till rätt lösning.

(Jag har läst på lite och tror att det är grafikkortet som ska uppdateras, därför lägger jag tråden här)

Min dator är följande:
Operativ system - Windows 10 64-bit
CPU - Intel Core i7 4790 @ 3.60 GHz
RAM - 24.0GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz
Motherboard - Lenovo - Version 31900058 STD - Chipset, Model Haswell - Southbridge Model, B85
Grafikkort - GeForce GTX 970 (NVIDIA) 4095MB.

Så vad har jag för valmöjligheter för att få en bättre dator utan "texture loss" eller betydligt minre?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Har du mycket mods? Oftast verkar det vara mods som är boven snarare än hårdvaran.

Edit :
Alternativt sänk texturerna till medium eller low och se om det hjälper
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Har du mycket mods? Oftast verkar det vara mods som är boven snarare än hårdvaran.

Edit :
Alternativt sänk texturerna till medium eller low och se om det hjälper

Jag har sänkt texturerna men får ändå väldig texture loss. Och ja det är en hel del mods.

Men då hjälper det inget att köpa ett nyare grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rome-Olzzon:

Jag har sänkt texturerna men får ändå väldig texture loss. Och ja det är en hel del mods.

Men då hjälper det inget att köpa ett nyare grafikkort?

Som jag förstått det ka vissa mods ställa till det oavsett GPU, kan du testa tabort och sedan lägga in en och en och se när det spricker?
Kan hjälpa men bäst att utesluta annat så du inte kastar pengar på någon när du kanske inte måste 😊

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Som jag förstått det ka vissa mods ställa till det oavsett GPU, kan du testa tabort och sedan lägga in en och en och se när det spricker?
Kan hjälpa men bäst att utesluta annat så du inte kastar pengar på någon när du kanske inte måste 😊

Hej och tack för svar. Jag är inte den som gör mods, jag använder bara de som redan finns. Det som jag tycker är märkligt är att andra klarar sig utan texture loss medan jag har kraftiga störningar när jag är på vissa delar av kartan (gata v). Så om jag skulle göra något för att förbättra är det då ett grafikkort eller det är inte där problemet ligger?