Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Byta ut Molex-kabel mot SATA

Försökt hitta något bra svar om detta på nätet utan något vidare resultat. Om ni hittar, länkar gärna.

Min korta fråga är om man köper ett nätagg, t.ex. Corsair RM805x, där man får med kablar med SATA samt kablar med Molex. Kan man byta ut Molex-kablarna som går in i nätagget mot SATA-kablar istället från t.ex. CableMod för att kunna ansluta fler SATA enhetern såsom fler hårddiskar?

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

Inga problem, bara du skaffar kablar som är kompatibla med ditt nätaggregat.
Gjorde en bildsökning på ditt nätaggregat, och enligt den så har ditt nätaggregat 5 stycken portar ut för SATA/MOLEX stammar. Ingen av dem är markerade för respektive kabel utan du kan blanda fritt vilka du vill sätta var i dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Inga problem, bara du skaffar kablar som är kompatibla med ditt nätaggregat.
Gjorde en bildsökning på ditt nätaggregat, och enligt den så har ditt nätaggregat 5 stycken portar ut för SATA/MOLEX stammar. Ingen av dem är markerade för respektive kabel utan du kan blanda fritt vilka du vill sätta var i dem.

Okey, vad bra! Då slipper jag hålla på med Molex till SATA-adapter(tänkte från CableMod) som jag inte riktigt litar på. Vill hellre ha direkta SATA-kablar. Då kan jag beställa en eller två extra SATA-kablar som går direkt in i nätagget från CableMod till nätagget.

Tack så mycket för informationen!

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Avstängd

https://www.inet.se/produkt/8906150/stromadapter-molex-ha-2x-...

Går att köpa sådana med om du inte bryr dig om hur det ser ut i din dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

https://www.inet.se/produkt/8906150/stromadapter-molex-ha-2x-...

Går att köpa sådana med om du inte bryr dig om hur det ser ut i din dator.

Det är just såna adaptrar jag inte lite på för fem öre. Läst massor om hur hur såna börjar brinna och har sig. Vill ej riskera något. Om jag mot förmodan använda något sånt så skulle jag köpa Molex till SATA från CableMod.
Sen kan jag byta ut Molexkablarna helt mot enbart SATA, vilket är skönt. Slipper man även på så sätt Molex till SATA adapter

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home