Vi intervjuar Inets VD Erik Wickman

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Vi intervjuar Inets VD Erik Wickman

Under vår resa till Göteborg passade vi på att ta reda på sanningen om såväl pingvinstänger som SNES-problem.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

och nu blir det reklamfilm.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
SweClockers
Edin Mehinovic
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2001
Skrivet av SUMITOMO:

och nu blir det reklamfilm.

Hellre då en bra reklamfilm än en dålig reklamfilm. Intressanta berättelser, speciellt delen där jag är med :D.

Skickades från m.sweclockers.com

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Kan ni göra en textversion också?

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> ASUS GTX 1070 8GB DUAL OC -> Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Vengeance LPX -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I mitt rum.
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Verdurakh:

Kan ni göra en textversion också?

Pingvinstånghistorien:

VD'n hade en polare på godisföretag, dom började skicka godis som "plåster på såren" för tex skadade produkter men det slog backut.
Då började dom skicka med små påsar (tänk ferarribilar osv) vid varje leverans istället, men det blev lite dyrt så han undrade om dom inte hade en "enkel godisbit som inte bara är en tugga" men ändå prisvärd. Så blev det en grejj.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Jag har även hört en historia om hur pingvinstängerna tidvis varit problematiska. När kunder fått sitt paket från Inet och det saknat en godis så händer det att de gör en 'lustig' review på t.ex prisjakt med 1 stjärna i stil med

Citat:

Grymt bra service men fick ingen pingvinstång! 1/5

Det är inte alltid frid och fröjd i Candy-land!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008

Stabilt företag. Uppskattas stort bland nördarna xD

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, Asus 5700 XT Strix, Nvme Samsung 970 Evo, Samsung ssd 860 QVO

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

@Leveller: Tack! Var precis det jag ville veta!

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> ASUS GTX 1070 8GB DUAL OC -> Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Vengeance LPX -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Skatteverkets Inläsningscentral
Registrerad
Aug 2008

Ser lite ut som en extrafeature till en Blu-Ray. Skådespelaren Erik Wickman talar om sin erfarenhet i Blade Runner, liksom.

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Dec 2003

Tycker den här intervjun var rätt intressant faktiskt.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Edin:

Bra, vi är på samma plan här och det är säkert så många tänker - poängen är väl att det inte är svart eller vitt och hur specifika bolag tänker får stå för dem och inget jag kan gå i god för bara så att det är tydligt. För transparens var detta reportage delvis min idé och det vore även kul att höra om liknande saker / innehållet uppskattas eller inte.

Jag uppskattade reportaget väldigt mycket och vill gärna se mer av detta från fler webhandlare/hård/mjukvarurelaterade företag.

Mvh
Überklass

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Min världsbild! Jag som trodde inets VD var inet gubben

Spel: Ryzen 7 1800x, Vega 64 8GB, 16GB DDR4 Flare X
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, Vega 64
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Sjuk idé att faktiskt bry sig om sina kunder.

Vem kunde tro att det skulle gå så bra, antagligen inte de andra datorbutikerna som finns idag

Mac Book-intel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009

Sanningen om pingstvännerna. 🙃

Mac Pro (Mid 2010) | 3,33 GHz 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | 32 GB RAM | Radeon RX 5700 XT, 8 GB | MacOS 10.15: Samsung 970 EVO Plus, 1 TB | Windows 10: Samsung 850 EVO, 256 GB | Samsung 850 Pro, 512 GB | WD Black, 6 TB | Seagate Barracuda, 8 TB | LG DVD bränn/Blu-ray läs | 2x USB 3.1 (Gen 2) via Sonnet Technologies Allegro USB-C PCIe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Har nästan lust att bojkotta Inet pga hur han uttalar "lakrits"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av mkl:

Har nästan lust att bojkotta Inet pga hur han uttalar "lakrits"

Han uttalar det som en finlandssvensk Är det själv nämligen

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 500GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Ecfor:

Han uttalar det som en finlandssvensk Är det själv nämligen

Trodde det som "Sje-ljudet" var mer random eller kanske en Göteborgsgrej. No offense intended

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Ett sidospår har brutits ut gällande kollektivavtal som inte diskuterade innehållet i artikeln. Hoppas på er förståelse om tråden ser lite knas.

Sidospåret finner ni: Hur resonerar ni kring att butiker saknar kollektivavtal?

/DavidtheDoom, - Moderator

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin