Toapapper – vad är grejen med hamstrandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Vart köper man aktier i dessa företag?

//C

Riktiga skitaktier är guldaktier i dessa dagar!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

@Saddl3r:
Och jag undrar hur fasen man kan använda en rulle i veckan? Det blir max en tvåa om dagen, troligen mer sällan. Mitt konstigaste svar någonsin.

Kötthyllorna är slut i mitt område i Finland, vegehyllorna är välfyllda, av någon anledning.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

@Joakim Ågren: Jag menar det! Dasspapper, handsprit och andningsskydd är det nya svarta!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkunit:

Kom precis från Gränby C i Uppsala, totalt rensat på dass och hushållspapper där också.

Såg inga tecken på utsålda varor på ICA Luthagen i Uppsala när jag var där runt kl 16.00 idag. Däremot har jag fått förklarat för mig att båda ICA Maxi i Västerås är urplockade på frys- och torrvaror, såväl som på toalettpapper. Folk är bra skumma, alltså.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ta det med chefen... uppenbarligen sköter personen inte sitt jobb utan har annan verksamhet parallellt.

Golare har inga polare. Sen vem är jag att döma han, tillgång och efterfråga är vad typ alla företag satsar på och sätter priser därefter.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

//C

Det finns en amerikansk aktiefond, Vice Fund, som också kallats "the sin fund" (syndarfonden). De köper aktier i företag som sysslar med sprit, spel, tobak och dasspapper. Motivet är att folk dricker för att fira, likväl som för att glömma. Man spelar när man har gott om pengar och man spelar för att vinna storkovan när man har det knapert. Man feströker när livet leker eller tar en cigg för att det är det enda man har när allt skitit sig. Och dasspapper? Ja, skita behöver man oavsett!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Och ja, det är rätt lustigt vad vissa väljer - eller snarare inte väljer - att köpa som bunkringsmat.
Har inte sett någon som helst tendens på att t.ex. chips och chocklad - som båda innehåller väldigt mycket kalorier och håller ganska länge - håller på att ta slut.

Jag köpte 4 chokladkakor härom veckan, att ha i beredskap. Hållbarheten var dock dålig, 3 av dem har redan strukit med.

Det har gått bättre för jordnötterna jag köpte för ett par veckor sedan, 2.75 kg och bara 250g är borta. Det var den minsta påsen som, öhm, gick åt. Ska nog bara köpa 1kg-påsar framöver, om man ska ha i beredskap alltså.

Annat tips kan vara älgskav. Godare än renskav, bättre för miljön än renskav, billigare än renskav, kompakt och gott.

Bra för butikerna att bli av med "hyllvärmare", bra för miljön också att lite äldre förpackningar av dessa inte slängs.

Men, toapapper som sagt, det är ju bra att ha lite extra hemma (magsjuka, whatever) men Sverige kommer inte att få slut på dasspapper förrän vi har andra, mycket värre, problem.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

tar skithuspapperet slut så får man tälja en rövspade.
jag tror att vid en riktig katastrof så är just hygienartiklar hårdvaluta att byta med, pengar/värdesaker kan vara värt noll beror på hur ekonomin mår och tillgång på pengar/betalmöjligheter. Sedan så är det väl bra att slippa ge sig ut och handla mitt uppe i en pandemi stor risk att bli smittad då är det bättre att ha allt hemma och hålla sig undan, eller om man själv är sjuk att man inte smittar andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

//C

Du googlar fram ägaren. En snabb googling ger att t ex Serla och Lambi ägs av Metsä Tissue, en del i Metsä Group. Det som går att köpa aktier i är Metsä Board Oy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

//C

Förbrukningen kommer ju inte öka. Folk kommer ju ha papper så det räcker ett bra tag nu. Kommer mao bli en dipp i försäljningen som motsvarar denna topp.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Förbrukningen kommer ju inte öka. Folk kommer ju ha papper så det räcker ett bra tag nu. Kommer mao bli en dipp i försäljningen som motsvarar denna topp.

Vänta bara tills folk börjar äta alla bönor de bunkrat...

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Holy Shit!

Läst igenom alla nio sidor nu och förundras så mkt XD

Först, lixom... Hur kan man göra av med 1 rulle/person/dag?!
Känns omöjligt (då räknar jag förstås inte in rännskita)

Nästa mindblown va folk som använder 1 ark?!! Whoot. 2 ark å dubbelvika första.
Använda bara 4-6 ark, det är ju pyttelite Typ Supersparar mannens teknik.

Vikare Vilken teknik de måste ha om de torkar röven sedan viker in bajset och torkar igen, upp mot 4 gånger! :S
Känns inte helt hygieniskt, då föredrar jag faktiskt Rullaren.

Själv är man en Knycklare och enligt mina väldigt vetenskapliga metoder har jag räknat ut att jag använder mellan 1/4 - 1/3 rulle/dag, då jag köper ett 18pack Serla på Rusta typ varannan månad, alltså 18 rullar delat på en 8-10 veckor typ. Gör kanske NR2 1-2ggr/dag. Gick precis in på toan och gjorde en testskit och räknade arken och fick det till 6st för en Knyckel. Sedan beroende på vilket tryck man har vid NR2 samt konsistens så kan det ibland räcka med en knyckle samt en 4arks kontrollknyckel. Men vid en sprutlackering kan det nog bli runt en 5-6 knyckel med 6st ark i varje.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Extremaz:

Holy Shit!

Läst igenom alla nio sidor nu och förundras så mkt XD

Vikare Vilken teknik de måste ha om de torkar röven sedan viker in bajset och torkar igen, upp mot 4 gånger! :S

Själv är man en Knycklare och enligt mina väldigt vetenskapliga metoder har jag räknat ut att jag använder mellan 1/4 - 1/3 rulle/dag, då jag köper ett 18pack Serla på Rusta typ varannan månad, alltså 18 rullar delat på en 8-10 veckor typ. Gör kanske NR2 1-2ggr/dag.

Väldigt random tråd men ack så kul! XD

Tror det beror främst på vilken sorts last som avlämpats, vilket i sin tur kan bero på diet, vätskeintag eller andra faktorer. Gör man av med en rulle per dag skulle jag gissa att man hamnar en bit ner på skalan och att man kanske skulle må bra av att äta lite mer fiberrik kost.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bristol_Stool_Scale

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Själv är man en Knycklare och enligt mina väldigt vetenskapliga metoder har jag räknat ut att jag använder mellan 1/4 - 1/3 rulle/dag, då jag köper ett 18pack Serla på Rusta typ varannan månad, alltså 18 rullar delat på en 8-10 veckor typ. Gör kanske NR2 1-2ggr/dag. Gick precis in på toan och gjorde en testskit och räknade arken och fick det till 6st för en Knyckel. Sedan beroende på vilket tryck man har vid NR2 samt konsistens så kan det ibland räcka med en knyckle samt en 4arks kontrollknyckel. Men vid en sprutlackering kan det nog bli runt en 5-6 knyckel med 6st ark i varje.

Rännskita behöver man ju typ inte använda papper så länge det inte exploderar åt alla håll, men gillar man att snyta sig går det åt som fan. Har bihåleinflammation å förkylning så har förbrukat 2-3rullar i veckan typ och då kör jag extra long (50% mer papper på rullen) var lite road när allt papper var slut och såg den här tråden men det verkar inte som att man har börjat bunkra här ännu så fanns papper.

Synd att bideer inte är vanliga hade nog sparat in en del träd , går man extreme så hade man ju kunnat skippa papper helt mindre handdukar engångs användning sen i tvättkorgen / förutom för gäster då.

Permalänk
Medlem

Vad är det som händer? Var och handlade idag på ica maxi för första gången sen förra helgen. Behövde toapapper, det fanns bara en sort på alla hyllor. 45:- för 6 rullar..... Pasta fanns det inget av, konserver och sånt helt slut, frysdiskarna halvtomma.

Visste inte att zombieapokalypsen var här, jag som trodde det var ett vanligt virus
Är jag körd eftersom jag inte har vardagsrummet fullt från golv till tak med toa papper nu?

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loka04:

Vad är det som händer? Var och handlade idag på ica maxi för första gången sen förra helgen. Behövde toapapper, det fanns bara en sort på alla hyllor. 45:- för 6 rullar..... Pasta fanns det inget av, konserver och sånt helt slut, frysdiskarna halvtomma.

Visste inte att zombieapokalypsen var här, jag som trodde det var ett vanligt virus
Är jag körd eftersom jag inte har vardagsrummet fullt från golv till tak med toa papper nu?

Samma för mig nu på Coop, var halvtomt på alla hyllor, fattar inte varför folk gör så här?

Ok om man ska hålla sig inlåst ett par månader men blir man sjuk säg 2v så räcker de 10-12 rullar max och då slösar man med papper, och vad ska man ha kilo vis med pasta till??.

Kommer helt klart bli överskott på många varor framöver eftersom folk har köpt på sig bra mycket mer en vad dom behöver för att klara sig, blir bara förbannad på sånt här, nu kommer ego människan fram, skit i andra bara jag har 50 rullar toa papper och 4kg pasta hemma.

Kollar lite klipp på you tube om varför folk köper massa toa papper och de har att göra med att alla andra köper toa papper och då måste automatiskt alla göra de och folk ser de som en säkerhetsgrej utifall de skulle ta slut vilket de så klart inte kommer göra.

https://www.youtube.com/watch?v=NiQKvfo3l94

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ligger nog en del i det du säger. Citat:

"Finland klarar ett halvårs kris
I Finland har man behållit sin livsmedelsberedskap. Där kan man vid en krissituation vara självförsörjande i ett halvår.
– Man är ju sin historia. Vi har ett långt förflutet av att inte ligga i krig och det präglar vårt sätt att se, säger Therese Frisell, beredskapschef på Livsmedelsverket."
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-saknar-livsmedelsl...

Vi var ganska självförsörjande i Sverige med under beredskapsåren under Kalla kriget. Jag hörde på radion idag att Sverige då var självförsörjande i flera år. Inhemsk matproduktion, många jordbruk och beredskapslager av det nödvändiga som inte gick att framställa i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Tror det beror främst på vilken sorts last som avlämpats, vilket i sin tur kan bero på diet, vätskeintag eller andra faktorer. Gör man av med en rulle per dag skulle jag gissa att man hamnar en bit ner på skalan och att man kanske skulle må bra av att äta lite mer fiberrik kost.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bristol_Stool_Scale

Så blir jag och många andra av för mycket fibrer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nils-Göte:

Så blir jag och många andra av för mycket fibrer.

Jo, kom osökt att tänka på en bekant berättade om när hon en gång gräddade våfflor med extra mycket fiber, hon sade att hon inte kunde äta för många då hon blev väldigt trög i magen av dem så att hon fick sitta på toan i typ en halvtimme, medan hennes sambo som trott att det var vanliga våfflor han fått med sig till jobbet glad i hågen skottade i sig hela lunchlådan och åkte på rejäl diarré så att han fick typ springa skytteltrafik till toan på jobbet resten av dagen... ha ha

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

Rännskita behöver man ju typ inte använda papper så länge det inte exploderar åt alla håll, men gillar man att snyta sig går det åt som fan. Har bihåleinflammation å förkylning så har förbrukat 2-3rullar i veckan typ och då kör jag extra long (50% mer papper på rullen) var lite road när allt papper var slut och såg den här tråden men det verkar inte som att man har börjat bunkra här ännu så fanns papper.

Synd att bideer inte är vanliga hade nog sparat in en del träd , går man extreme så hade man ju kunnat skippa papper helt mindre handdukar engångs användning sen i tvättkorgen / förutom för gäster då.

Brorsan skruvade faktiskt dit en sprillans ny bidé till frugan efter deras andra barn.
Så, de går visst fortfarande att få tag på, kan tänka mig, att utöver gravida kvinnor så borde det vara praktiskt för äldre personer och andra, men egentligen borde alla använda dem mer då det inte blir lika rent av enbart toapapper.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Medlem

Hittade skitbra papper på Classe, kom även i lite olika färger.
Kraftigt också så att man inte behöver oroa sig för att det går sönder nör man torkar sig.

Permalänk
Medlem

Hur är läget med andra hygienprodukter då? Känns som att bindor/tamponger också borde hamstras om man nu hamstrar toapapper och inte har t.ex. menskopp eller liknande lösning. Är nog det enda vi köpt lite extra av då det verkligen inte känns som något man vill ska ta slut när behovet finns.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Brorsan skruvade faktiskt dit en sprillans ny bidé till frugan efter deras andra barn.
Så, de går visst fortfarande att få tag på, kan tänka mig, att utöver gravida kvinnor så borde det vara praktiskt för äldre personer och andra, men egentligen borde alla använda dem mer då det inte blir lika rent av enbart toapapper.

De har inte varit så vanliga i Sverige och det är mest i halvgamla badrum man ser dem ibland, men de förekommer i stor omfattning i flera europeiska länder.

korrektur
Permalänk
Expertgissare

Hade otroligt nog slut på toapapper, havregryn, pasta, couscous/bulgur, knäckebröd och mjöl. Så var till affären igår och handlade, märktes inget speciellt i hyllorna, fanns gott av allt kvar här på Ica i södra dalarna. Men man fick lite blickar på sig när man skulle betala, och då tog jag bara en av varje vara och ett 24 pack toapapper. Tycker det är lite löjligt med allt folk som hamstrar på sig i panik.
Bra att ha ett lager av diverse hemma, men som det verkar vara på många platser i landet är ju bara sorgligt.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Avstängd

Vet inte om det här har postats i tråden men i Australien så la man till extrasidor i en tidning.

https://happymag.tv/aussie-newspaper-prints-extra-pages-to-us...

Sen som jag tidigare skrev så har vi egen gigantisk produktion eftersom det mesta av Sverige täcks av skog inkl våra pappersbruk som producerar massor. (vilket då inte Australien har som exempel)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Hedersmedlem

Gjorde några iaktagelser när vi handlade igår

ICA supermarket vid lunchtid i en mindre stad

1. Dasspapper fanns i mängder
2. Bröd fanns i mängder
3. Extrapris på köttfärs, fanns kvar en hel del
4. Jag tog de sista jästpaketen för dagens brödbakande. Fick komplettera på en annan mindre ICA-butik som hade välfyllt på hyllorna.

En del saker verkade lite mer urplockat än vanligt, men i stort sett ingen synlig påverkan på vanliga basvaror.

Att det ser ut som det gör nu beror förmodligen främst på att folk har drastiskt ändrat sina köpvanor, inte att det är brist i leverantörsledet. Det lär vara väldigt få varor där man klarar av en uppgång med mer än 100% utan att ha laddat för det i förväg.

Ett annat sätt att se på detta är att många inte har nån som helst buffert hemma för oförutsedda händelser. Den ska man ha byggt upp innan något går snett, inte när det börjar gå åt skogen för det är då vi sitter med halvtomma butiker på grund av att folk får panik.

Ska man våga sig på nån gissning om framtiden så lär produktion och transport av mat och andra dagliga förnödenheter ligga långt upp på prioriteringslistorna för vad som ska fungera så bra som möjligt. Däremot kanske transporter av sällanköpsvaror kommer att hamna långt ner på listorna. Ser ju hellre att ICA har gott om dasspapper och mjölk i butikerna än att Elgiganten fyller sina lager med TV-apparater i oförändrad takt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

De har inte varit så vanliga i Sverige och det är mest i halvgamla badrum man ser dem ibland, men i de förekommar i stor omfattning i flera europiska länder.

Ja, de var ju populära på 70 talet, sedan verkar trenden ha dött ut på 90 talet av någon anledning.
Söker någon reservdelar till en i brunt porslin vet ni var ni skall vända er...

Tror han beställde den i en vanlig VVS butik, minns inte exakt var dock.
Det var väl dock mest därför att hon hade svårt att resa sig de sista veckorna och att den ju också är praktisk när man behöver tillgång till duschmunstycket då man behöver byta barnblöjor och sådant, bara å ställa ungen vid golvbrunnen och spola rent efteråt, typ...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Mina föräldrar byggde hus 1965 och monterade en sån i vårat badrum, var perfekt om man ville tvätta fötterna, fyllde upp den med lite vatten och sedan i med lite fotbads salt, man kunde sitta på en stol bredvid, tror aldrig jag spolade röven nån gång, kanske då jag var liten men jag minns inte.
Men den funkade så att de satt ett munstycke i botten med massa små hål i och satt man sig över och tryckte på en spolknapp så sprutade de vatten rakt upp i rumpan, minns att vi brukade spruta upp vatten i taket varpå min Far blev ordentligt arg men kul var de.

Permalänk
Medlem

Sen finns ju de här avskummen också:

Tyckte tradera och blocket sade att de skulle stoppa den här typen av annonser...

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 5600G, 2x32GB, Exos18 16TBx9 RAIDZ2, CM Stacker
AUX: Asus B550, Ryzen 5700G, 2x32GB, Phanteks P400

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkunit:

Sen finns ju de här avskummen också: https://www.bildtagg.se/file/eax9yk1z6alvy55ds4oyud

Tyckte tradera och blocket sade att de skulle stoppa den här typen av annonser...

Läste igenom annonsen och är rätt säker på att det är ironi. Lite småkul rentav.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.